Ηλεκτρικά πατίνια στον Δήμο Αθηναίων: Απαγορεύσεις, όριο ταχύτητας, παρκάρισμα

Δείτε τι προβλέπει ο νέος κανονισμός κυκλοφορίας και στάθμευσης που ψηφίστηκε και ανακοινώθηκε

Logo

Περίληψη άρθρου

Με στόχο την βελτίωση της αστικής κινητικότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία του δημόσιου χώρου, ψηφίστηκε ο νέος κανονισμός κυκλοφορίας και στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα-Ε.Π.Η.Ο.) στην 33η Τακτική Συνεδρίαση του ΔΣ του Δήμου Αθηναίων.

Όπως συνόψισε ο Δήμαρχος Χάρης Δούκας, προχωρά η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου κανονισμού:

«Απελευθερώνουμε δημόσιο χώρο και βάζουμε τάξη στο χάος με τα πατίνια. Προωθούμε τη μικροκινητικότητα στην πόλη, αλλά με ξεκάθαρους κανόνες σε κάθε Δημοτική Κοινότητα. Με τον νέο κανονισμό απαγορεύεται η κίνηση των Ε.Π.Η.Ο. στα πεζοδρόμια, γύρω από την Ακρόπολη, στην Ερμού και την Αιόλου, ενώ θέτουμε όρια ταχύτητας και δημιουργούμε 1.574 θέσεις στάθμευσης για πατίνια εταιρειών εκμίσθωσης σε 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης. Προστατεύουμε με πράξεις την προσβασιμότητα όλων των συμπολιτών μας».

Η εφαρμογή του νέου κανονισμού θα συνοδευτεί από:

  • τη σήμανση και τη διαμόρφωση των ειδικών θέσεων στάθμευσης,
  • την ψηφιακή παρακολούθηση των θέσεων και των χρεώσεων μέσω ειδικής πλατφόρμας,
  • την στοχευμένη ενημερωτική καμπάνια προς χρήστες και εταιρείες εκμίσθωσης,

ώστε η μετάβαση στο νέο πλαίσιο να γίνει ομαλά και αποτελεσματικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι αλλαγές στην Αθήνα για τα ηλεκτρικά πατίνια

Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο στον Δήμο Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη (20/11):

Κυκλοφορία

Η κυκλοφορία των Ε.Π.Η.Ο. εντάσσεται στις ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ. με εξειδικευμένες προβλέψεις που οριοθετούν επιτρεπόμενες και απαγορευμένες περιοχές κυκλοφορίας:

  • Πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης σε όλη την περιοχή γύρω από την Ακρόπολη, στο ιστορικό κέντρο, σε άλση, καθώς και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου.
  • Όριο ταχύτητας 6 χλμ/ώρα (ταχύτητα γρήγορης βάδισης πεζού) στην περιοχή του Ψυρρή, στον πεζόδρομο Κεραμεικού, καθώς και σε όλους τους πεζοδρόμους και κοινόχρηστους χώρους.
  • Απαγορεύεται η κίνηση σε πεζοδρόμια. Ο οδηγός κινείται ως πεζός, έχοντας το όχημα στο πλάι.
  • Δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία σε οδούς με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ/ώρα ή σε πρόσθετα τμήματα που ορίζει ο Δήμος.
  • Οι εταιρείες μίσθωσης συστήνεται να χρησιμοποιούν το υπάρχον λογισμικό που διαθέτουν, για τον εντοπισμό του οχήματος, καθώς και για τον περιορισμό ταχύτητας («κόφτης»).

Στάθμευση

Για τους πολίτες, ο κανονισμός προβλέπει ότι η στάθμευση των Ε.Π.Η.Ο. πρέπει να γίνεται με τρόπο που διασφαλίζει ελεύθερη δίοδο 1,5 μέτρου για τους πεζούς, ενώ απαγορεύεται η στάθμευση σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτιρίων και άλλες κρίσιμες προσβάσεις καθώς και σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους.

Για τις εταιρείες εκμίσθωσης, η στάθμευση σε κοινόχρηστο χώρο επιτρέπεται αποκλειστικά στις 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης που έχει χωροθετήσει ο Δήμος σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες, με συνολικά 1.574 διαθέσιμες θέσεις. Οι διαστάσεις κάθε θέσης είναι 1,3 μ. × 0,4 μ.

Συγκεκριμένα, ανά Δημοτική Κοινότητα:

  • 1η Δ.Κ.: 516 θέσεις, με χρέωση 120 € ανά θέση/έτος.
  • 2η Δ.Κ.: 178 θέσεις, με χρέωση 120 € ανά θέση/έτος.
  • 3η Δ.Κ.: 134 θέσεις, με χρέωση 80 € ανά θέση/έτος.
  • 4η Δ.Κ.: 168 θέσεις, με χρέωση 60 € ανά θέση/έτος.
  • 5η Δ.Κ.: 214 θέσεις, με χρέωση 60 € ανά θέση/έτος.
  • 6η Δ.Κ.: 148 θέσεις, με χρέωση 80 € ανά θέση/έτος.
  • 7η Δ.Κ.: 216 θέσεις, με χρέωση 80 € ανά θέση/έτος.

Ηλεκτρικά πατίνια

Αδειοδότηση Στάθμευσης Εταιριών Ε.Π.Η.Ο.

Η διαδικασία αδειοδότησης για τις εταιρείες Ε.Π.Η.Ο. προβλέπει την υποβολή αίτησης σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του νόμου και του κανονισμού, με ετήσια συλλογή και αξιολόγηση των φακέλων.

Η εκχώρηση των θέσεων στάθμευσης γίνεται βάσει δικλίδων ασφαλείας, ώστε να αποφεύγονται στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό, ενώ κάθε εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει συγκεκριμένο μέγιστο αριθμό θέσεων σε κάθε ζώνη μαζικής στάθμευσης.

Η τελική διαμόρφωση και διαγράμμιση των χώρων πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη του Δήμου, σε συνεργασία με τις εταιρείες.

Κυρώσεις και Έλεγχος

Ο κανονισμός συνοδεύεται από σαφές πλαίσιο κυρώσεων και ελέγχων. Εφαρμόζονται οι προβλέψεις του Κ.Ο.Κ. για παραβάσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης, ενώ προβλέπεται η απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων και η δυνατότητα ανάκλησης άδειας χρήσης στάθμευσης στον κοινόχρηστο χώρο.

Όλα τα Ε.Π.Η.Ο. πρέπει να διαθέτουν μοναδικό σειριακό αριθμό και να καταγράφονται σε ειδικό Μητρώο. Η παρακολούθηση του στόλου θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο μέσω λογισμικού σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ Α.Ε. ΟΤΑ, ενώ οι έλεγχοι ταχύτητας και τήρησης των ζωνών απαγόρευσης πραγματοποιούνται από τη Δημοτική Αστυνομία και τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές.

Επιπλέον, η Διεύθυνση Καθαριότητας, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, μπορεί να προχωρά σε άρση οχημάτων που έχουν σταθμεύσει παράνομα, με την επιβολή προστίμων βάσει του σειριακού αριθμού.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. κάθε χρόνο από τότε που μας κουβαλήσατε αυτές τις ριέςπαπα, διαβάζω για τα μέτρα για τα πατίνια. Ποιοί θα τα επιβάλλουν; οι δημοτόμπατσοι που είναι όλη την ώρα στα σμαρτφόουν και καυλαντίζονται; και θα πείτε στους τουρίστες που δίνετε λωκο για πέντε ευρώ ότι θα φάνε κλήση επειδή πέταξαν το πατίνι στο δρόμο; ας γελάσω βροντερά.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πάρτι στο X με τον «Φραπέ»

Χαμός επικράτησε το πρωί της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου στο Χ (πρώην Twitter) με την κατάθεση του «Φραπέ» στην Εξεταστική Επιτροπή...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Λεβεντιά ο Φραπές!

Άλλη μια πράξη του θεάτρου του παραλόγου, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Ξυλούρη γνωστός και ως «Φραπές» στις συνομιλίες του σκανδάλου...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Όλοι εναντίον Τσιάρα – «Δεν έχει σχέδιο εκτόνωσης»

Η σύγκρουση στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας για το αγροτικό ξέσπασε ανοικτά: ο Κώστας Τσιάρας δέχεται καταιγισμό επικρίσεων από δικούς...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

H Ευρωπαϊκή Εισαγγελία «αδειάζει» την Κομισιόν για Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ

Από το 2024 είχε ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα εμπόδια του επίμαχου Άρθρου 86 σε υποθέσεις διαφθοράς στην Ελλάδα,...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Porsche ο γιος του Ξυλούρη, Jaguar ο ίδιος

Μανία με τα super cars έχουν οι «γαλάζιοι« αγρότες, όπως αποδεικνύεται στην Εξεταστική. Μετά την Σεμερτζίδου και τον Μαγειρία που...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Να συνεχίσει η Ελλάδα να στηρίζει την Ουκρανία;

Με δεδομένο ότι ορισμένες χώρες της Ε.Ε. μειώνουν ή επανεξετάζουν τη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία, ποια στάση θεωρείτε ότι...
ΕΛΛΑΔΑ

Γαρυφαλλιά Ψαρράκου: Ισόβια και στο Εφετείο για τον δολοφόνο της

Σε ισόβια κάθειρξη καταδικάστηκε και από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Σύρου ο δράστης της στυγερής γυναικοκτονίας της Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου...
ΕΛΛΑΔΑ

ΕΛΑΣ για τον 90χρονο που έθαψε ζωντανό σκύλο: «Αναρωτιέσαι ποιος έχει 2 και ποιος 4 πόδια»

Κόλαφος ήταν η Ελληνική Αστυνομία σχετικά με την υπόθεση του 90χρονου από τη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης ο οποίος έδεσε με...
ΕΛΛΑΔΑ

Κρεοπώλες στο πλευρό των αγροτών – Κλείνουν τα καταστήματα την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου

Κάλεσμα σε όλα τα σωματεία κρεοπωλών για κλείσιμο των κρεοπωλείων την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, ημέρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Λεβεντιά ο Φραπές!

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης