Σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στα λιμάνια των Κυκλάδων θέτουν οι λιμενικοί, προειδοποιώντας ότι η δραματική έλλειψη προσωπικού δημιουργεί πλέον πραγματικό κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων. Με επιστολές και παρεμβάσεις τους, τόσο η τοπική Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κυκλάδων (ΕΠΛΣ) όσο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία (ΠΟΕΠΛΣ) κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προς την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
Το θέμα έφτασε και στη Βουλή, με αναφορά της βουλευτού Κυκλάδων της Ν.Δ. Κατερίνας Μονογυιού προς τον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια, στην οποία περιλαμβάνεται και η επιστολή της ΕΠΛΣ.
«Πρωτοφανής αποδυνάμωση των υπηρεσιών»
Οι λιμενικοί κάνουν λόγο για διαχρονικό πρόβλημα υποστελέχωσης, το οποίο όμως τα τελευταία χρόνια έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Όπως επισημαίνουν, παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν λάβει για επαρκή στελέχωση των υπηρεσιών, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
«Το πρόσημο των τακτικών μεταθέσεων του 2025 είναι για μία ακόμη χρονιά αρνητικό για τις Κυκλάδες», σημειώνουν, τονίζοντας ότι μετακινήσεις στελεχών πραγματοποιήθηκαν χωρίς να καλυφθούν ούτε τα στοιχειώδη κενά στα λιμεναρχεία της περιοχής. Αντίθετα, σε αρκετές περιπτώσεις, η κατάσταση επιδεινώθηκε περαιτέρω.
Λιγότεροι λιμενικοί, περισσότερες ανάγκες
Σύμφωνα με την ΕΠΛΣ, το ήδη περιορισμένο ανθρώπινο δυναμικό μειώθηκε ακόμη περισσότερο μετά και τις αποφάσεις του Συμβουλίου Αποσπάσεων, που αφαίρεσαν προσωπικό από υπηρεσίες οι οποίες λειτουργούν ήδη στα όρια.
Χαρακτηριστικό είναι ότι από το 2016 και μετά, σχεδόν κανένα στέλεχος δεν μετατίθεται στις Κυκλάδες χωρίς να το έχει επιλέξει, με αποτέλεσμα η ενίσχυση των λιμεναρχείων να βασίζεται αποκλειστικά στους νέους αποφοίτους των παραγωγικών σχολών του Λιμενικού.
Την ίδια ώρα, τα λιμεναρχεία Μυκόνου, Θήρας, Πάρου, Νάξου, Τήνου, Μήλου, Ιου και Σύρου, αλλά και οι λιμενικοί σταθμοί σε Αμοργό, Φολέγανδρο, Αντίπαρο, Σίφνο, Κίμωλο, Σέριφο και Κύθνο, καλούνται να διαχειριστούν τεράστια επιβατική και ναυτιλιακή κίνηση, ιδίως τους θερινούς μήνες, με σαφώς μειωμένο προσωπικό.
Κίνδυνος ατυχημάτων στα λιμάνια
Οι λιμενικοί προειδοποιούν ότι η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί απλώς διοικητικό πρόβλημα, αλλά σοβαρή απειλή για την ασφάλεια. Όπως τονίζουν, δεν υπάρχει πλέον επαρκές προσωπικό για την τήρηση των μέτρων τάξης και ασφάλειας, ούτε καν για την παρουσία ενός λιμενικού ανά πλοίο κατά τον κατάπλου, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς.
Διαβεβαιώσεις χωρίς λύσεις
Πρόσφατα, εκπρόσωποι της ΕΠΛΣ και της ΠΟΕΠΛΣ συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Στέφανο Γκίκα, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ενίσχυση των υπηρεσιών. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, οι λιμενικοί επισημαίνουν ότι οι διαβεβαιώσεις δεν έχουν μεταφραστεί σε ουσιαστικές παρεμβάσεις.
Τα αιτήματα των λιμενικών
Οι ενώσεις ζητούν άμεσα:
- Ενίσχυση όλων των λιμενικών αρχών των Κυκλάδων με προσωπικό.
- Αύξηση των οργανικών θέσεων στο λιμεναρχείο Μήλου, με τουλάχιστον δύο κατώτερους αξιωματικούς.
- Ενίσχυση των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών Μυκόνου και Θήρας, που λειτουργούν οριακά.
- Ενίσχυση με προσωπικό της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος (ΠΕΔΙΛΣ).
Στην κοινοβουλευτική της αναφορά, η Κατερίνα Μονογυιού επισημαίνει τον αυξημένο επιχειρησιακό και διοικητικό φόρτο που σηκώνουν οι λιμενικές αρχές των Κυκλάδων με ελάχιστο ανθρώπινο δυναμικό, ζητώντας άμεσες λύσεις στο πλαίσιο των επερχόμενων τοποθετήσεων.
*Φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:
- Σκύρος: Ακυβέρνητο δεξαμενόπλοιο με 28μελές πλήρωμα
- «Φως στο Τούνελ»: Αποκαλύψεις στο θρίλερ της Λέσβου για τον θάνατο του 29χρονου λιμενικού

