26-5-2020

Η χώρα στον «πυρετό» του ρεζερβέ και της χρονοκράτησης! Τρέχουν οι προγραμματιστές για να κάνουν… βορειοευρωπαίους τους Έλληνες

Το άνοιγμα της εστίασης δεν θα είναι εύκολη υπόθεση… Ούτε για τους επιχειρηματίες, ούτε τους εργαζόμενους αλλά ούτε και για τους πελάτες!

Και αυτό γιατί η νέα πραγματικότητα είναι φτιαγμένη από… ουρές, λίστες αναμονής, πορτιέρηδες ακόμα φιλοδωρήματα «κάτω από το τραπέζι» από τους πελάτες ώστε να εξασφαλίσουν ένα τραπεζάκι, ή να παρακάμψουν την ουρά!

Και κάπως έτσι η Ευρώπη του βορρά μας… χτύπησε την πόρτα και μας έμαθε πως «ότι κοροϊδεύεις το λούζεσαι».

Και αυτό διότι στο εξωτερικό και δη στις χώρες του βορρά δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να εμφανιστείς στην πόρτα του οποιουδήποτε μαγαζιού χωρίς κράτηση, κάτι που για μας συνέβαινε σπάνια και μόνο στις μεγάλες λαϊκές πίστες!

Ήρθε λοιπόν η ώρα να «λουστούμε» τη διαδικασία της κράτησης ακόμα και αν πρόκειται να επισκεφτούμε το ταβερνάκι της γειτονιάς μας, την παραλιακή καντίνα ακόμα και το θερινό σινεμά!

Μιλήσαμε με έναν από τους developers (προγραμματιστές) γνωστής εταιρείας στον χώρο της πληροφορικής που είχε δημιουργήσει μαζί με δύο ακόμα συναδέλφους του την πρώτη πλατφόρμα κράτησης για smart phones στην Ελλάδα πριν από αρκετά χρόνια.

«Όταν φτιάξαμε την πρώτη εφαρμογή κράτησης για κινητά κάποιοι φίλοι μας κορόιδευαν αν και είχαν βρει την ιδέα πολύ ενδιαφέρουσα. Και αυτό που ακούσαμε από τους περισσότερους ήταν το «στην Ελλάδα ζούμε… κράτηση κάνεις μόνο για ξαπλώστρα στην Ψαρού και για πρώτο τραπέζι-πίστα στα μπουζούκια».

Και δεν είχαν άδικο όμως την φτιάξαμε περισσότερο, για κάποια διάσημα μαγαζιά, που ήταν αρκετά δύσκολο να βρεις τραπέζι» μας είπε και συνέχισε:

«Τώρα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά… Το παιχνίδι είναι καινούργιο! Από την άλλη εβδομάδα που θα ανοίξουν τα μαγαζιά με τα νέα μέτρα θα γίνεται πανικός. Γιατί είναι καλοκαίρι, γιατί τα μαγαζιά θα μπορούν να εξυπηρετήσουν το 1/3 από τους καθήμενους (ας μην συζητήσουμε για τα ορθάδικα) και γιατί αντί να έχει συνωστισμό στα μαγαζιά θα έχει συνωστισμό στα πεζούλια απ’ έξω…».

Όταν του είπαμε ότι «αφού υπάρχει ήδη η εφαρμογή, η δουλειά σας είναι πολύ εύκολη» γέλασε:

«Κάνεις τεράστιο λάθος… Όπως σου είπα το παιχνίδι είναι ολοκαίνουργιο γιατί πλέον δεν απευθυνόμαστε στους πιτσιρικάδες και τους γκατζετάκηδες. Απευθυνόμαστε και σε μεγάλους ανθρώπους που η σχέση τους με την τεχνολογία τώρα… γεννιέται! Πρέπει λοιπόν να φτιάξουμε εφαρμογές πολύ φιλικές και εύκολες ακόμα και για τους πρωτάρηδες…»

Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι μία άλλη παράμετρος που τους έχει ήδη ζητηθεί από πελάτες επιχειρηματίες της εστίασης. Και αυτό ήταν η «χρονοκράτηση»!

Μας εξήγησε λοιπόν τι τους ζήτησαν αρκετοί πελάτες:

«Αυτό που μας έχει ζορίσει λίγο είναι η… χρονοκράτηση! Δηλαδή κάποιοι πελάτες ζήτησαν η κράτηση να γίνεται για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, να έχει έξτρα χρέωση (πέρα από την κατανάλωση που θα κάνει) αν κάποιος θέλει να να παραμείνει στο μαγαζί για περισσότερη ώρα και φυσικά ακυρωτικά σε περίπτωση που δεν εμφανιστεί σε συγκεκριμένο χρόνο μετά την ώρα της κράτησης.

Και σε αυτό μπαίνει θέμα εγγύησης με κάρτα, προσωπικά δεδομένα και έξτρα χρεώσεις από αυτούς που θα διαχειρίζονται οικονομικά και λειτουργικά το λογισμικό (που θα επιβαρύνει τους μαγαζάτορες) κάτι που καταλαβαίνεις ότι κάνει τη δουλειά μας πολύ δύσκολη…

Βλέπεις στην Ελλάδα τα μαθαίνουμε όλα σε «fast forward»! Κράτηση, χρονοκράτηση, πλαστικό χρήμα, ακυρωτικά, αυτά είναι πρωτόγνωρα για μας, πόσο μάλλον για ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτές τις διαδικασίες… Θα δούμε αν θα τα καταφέρουμε τελικά».

Το βέβαιο είναι ότι και η καθημερινότητα στη διασκέδαση των Ελλήνων αλλάζει… Το εγγύς μέλλον θα δείξει αν θα μπορέσουμε να το καταλάβουμε και να ζήσουμε με αυτό!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κατεβάστε το app του newsbreak

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

error: Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του newsbreak.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.
newsbreak.gr

FREE
VIEW