Έρευνα PayPal: Ανάπτυξη κατά 50% για τις ΜμΕ που ενσωμάτωσαν ψηφιακές λύσεις στο ξεκίνημα της πανδημίας

Στην ουσία απέκτησαν πρόσβαση στην παγκόσμια βάση καταναλωτών και στα εργαλεία που διαθέτουν οι κυρίαρχοι της αγοράς

Must Read

Ανάπτυξη κατά 50% σημείωσαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020 οι ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) που χρησιμοποιούν PayPal, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε από την αμερικανική πλατφόρμα πληρωμών.

Για την πλειοψηφία των εταιρειών, η περσινή χρονιά συνδέθηκε άρρηκτα με την αβεβαιότητα, τις διαρκείς αλλαγές και τη μετάβαση στο διαδίκτυο. Όσες επιχειρήσεις κατόρθωσαν να προσαρμοστούν γρήγορα στη νέα πραγματικότητα και να ενσωματώσουν ψηφιακές πρακτικές και τεχνολογικές λύσεις, αποδείχθηκε στην πορεία ότι ήταν σε θέση να ανταπεξέλθουν καλύτερα στην αντιμετώπιση των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πανδημίας και, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, με άμεσο αντίκρισμα στην ανάπτυξή τους με θετικό πρόσημο.

Η διεθνής πλατφόρμα πληρωμών PayPal δημοσίευσε μία μελέτη με τίτλο «The Digital Opportunity: COVID-19 Pandemic Impact on European SMEs» («Η Ψηφιακή Ευκαιρία: Οι Συνέπειες της Πανδημίας της COVID-19 στις Ευρωπαϊκές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις»), η οποία βασίζεται στην ανάλυση των συνόλων δεδομένων των συναλλαγών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας έδειξαν ότι εν μέσω της εξαιρετικά απαιτητικής COVID πραγματικότητας, η ψηφιακή ετοιμότητα και μεταμόρφωση αποδείχθηκε το κλειδί αποφασιστικής σημασίας για τον βαθμό αντοχής για πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Όπως αποτυπώνει η έρευνα, οι περισσότερες ΜμΕ που κάνουν χρήση PayPal, στις οποίες αναφερόμαστε ως «ψηφιακές ΜμΕ», σημείωσαν ανάπτυξη με χειροπιαστά οφέλη, είτε είχαν ήδη υιοθετήσει μια ψηφιακή στρατηγική πριν από την πανδημία, είτε ήταν νεόφερτες ή «αρχάριες» στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Με τις καινοτόμες τεχνολογίες που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι εταιρείες δύνανται να διαχειριστούν καλύτερα τα οικονομικά τους, να προσεγγίσουν ευκολότερα μια ευρεία πελατειακή βάση και να ανταποκριθούν με επιτυχία στις μεταβαλλόμενες αγοραστικές ανάγκες και νέες καταναλωτικές συνήθειες των πελατών.

Πρόσβαση στην παγκόσμια βάση καταναλωτών

«Παρόλο που για έναν μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων αυτή η ταχεία και απροσδόκητη ψηφιακή προσαρμογή ήταν μια δύσκολη μάχη, ένας άθλος χωρίς προηγούμενο, η ανάλυση που διεξήγαμε κατέστησε σαφές το γεγονός ότι η προσαρμογή της ψηφιακής στρατηγικής θα έπρεπε εξαρχής να είναι κρίσιμης σημασίας για το σύνολο των επιχειρήσεων, ακόμη και για εκείνες που θεωρούνται πολύ μικρές. Σε αντίθεση με τον offline φυσικό κόσμο, το ψηφιακό περιβάλλον προσφέρει σχεδόν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους παίκτες της αγοράς, επιτρέποντας έτσι στις μικρές εταιρείες να ανταγωνίζονται επιτυχώς με μεγαθήρια, ακόμη και κάτω από τις πλέον απαιτητικές και αντίξοες συνθήκες. Με τη μετάβαση στην online δραστηριότητα, οι μικρότερες και τοπικές επιχειρήσεις απέκτησαν στην ουσία πρόσβαση στην ίδια παγκόσμια βάση καταναλωτών, καθώς και στα αντίστοιχα εργαλεία που διαθέτουν οι κυρίαρχοι της εκάστοτε αγοράς», αναφέρει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Ο νέος τρόπος ζωής και εργασίας, οι περιορισμοί της κυκλοφορίας των πολιτών και ο περισσότερος χρόνος εντός σπιτιού ένεκα της καραντίνας, είχαν ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν διαφορετικά προϊόντα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία της PayPal, από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, οι τομείς με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν τα βρεφικά προϊόντα (αύξηση 117% το 2ο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019), τα τρόφιμα & ποτά (+114%) και ο εξοπλισμός κήπου (+114%).

Πιο συγκεκριμένα, για την Ελλάδα, οι κατηγορίες που σημείωσαν την υψηλότερη ανάπτυξη περιλάμβαναν τα έπιπλα (+305%), τα είδη gaming (+298%) και τα προϊόντα κήπου (+262%).

Ταυτόχρονα, η ευρωπαϊκή αγορά βίωσε σαφώς χειρότερη περίοδο αναφορικά με όσους κλάδους ήταν αδύνατον να μεταφέρουν πλήρως τις υπηρεσίες τους στον ψηφιακό κόσμο. Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν, δίχως άλλο, ανάμεσα σε εκείνες που επλήγησαν ιδιαίτερα έντονα, καθώς το 2ο τρίμηνο του 2020 ο συνολικός όγκος πληρωμών μειώθηκε κατά 109% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.

Προσωρινές μειώσεις στα έσοδα

Επίσης, σημειώθηκαν μεγάλες μειώσεις τόσο στον ταξιδιωτικό τομέα (-76%), όσο και στον κλάδο των εκδηλώσεων και τις πωλήσεις εισιτηρίων για μουσικές συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις, μεταξύ άλλων (-74%). Ωστόσο, μπορούμε να υποθέσουμε ότι στην περίπτωση των περισσότερων κλάδων, οι μειώσεις αυτές είναι λογικά προσωρινές και οι επιδόσεις τους θα αρχίσουν σταδιακά να έχουν βελτιωμένη εικόνα μόλις εξομαλυνθεί η τρέχουσα κατάσταση.

Επιπλέον, με βάση τα ευρήματα της έρευνας της PayPal, η αύξηση σε ετήσια βάση των ψηφιακών ΜμΕ το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ήταν υψηλότερη σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (25%) κατά την ίδια περίοδο, με περισσότερες από τις μισές χώρες να σημειώνουν μάλιστα διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τις ΗΠΑ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παρουσίασαν αρκετά ισχυρές επιδόσεις με σημαντική άνοδο το 2ο τρίμηνο του 2020, ανεξάρτητα από το εάν η έδρα τους ήταν σε πόλεις ή σε περιοχές της υπαίθρου. Σύμφωνα πάντα με την ανάλυση της PayPal, πέντε ευρωπαϊκές χώρες -το Βέλγιο, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Ιταλία– σημείωσαν κατά 1,5 φορά υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στις αγροτικές κοινότητες από ό,τι στα αστικά κέντρα της ίδιας χώρας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Αλέξανδρος Τάρκας: «Νέα γερμανική νάρκη στο Μεταναστευτικό»

Ζήτημα τερματισμού της -από το 2016- ναυτικής επιχείρησης του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, προς αποτροπή της εισόδου παράνομων μεταναστών από την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τα… κωλύρια του Άδωνι θα σβήσουν τις φωτιές

Είχε οίστρο νυχτιάτικα
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ξέσπασμα οργής κατά βουλευτών στις πυρόπληκτες περιοχές

Δύο διαφορετικές εικόνες στην Ελλάδα που φλέγεται. Από τη μία η πολυτελής βίλα η οποία προστατευόταν από πυροσβεστικό όχημα, από...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ για φωτιές: «Κενό γράμμα οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για ετοιμότητα»

«Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες, ιδίως στο σκέλος της πρόληψης» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του την ώρα που...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δριμεία επίθεση Βελόπουλου κατά Μητσοτάκη – «Τι ακριβώς συντονίζει;»

Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη εξαπολύει ο Κυριάκος Βελόπουλος για την εκτός ελέγχου κατάσταση στα πύρινα...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Βίντεο του Reuters για τον πύρινο όλεθρο στην Αχαΐα

Το Reuters καταγράφει σε βίντεο τις δραματικές στιγμές στην Αχαΐα με τις φωτιές να δοκιμάζουν τους κατοίκους. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο...
ΕΛΛΑΔΑ

Κομισιόν: Η Ούρσουλα απαντά θετικά στο ελληνικό αίτημα για βοήθεια στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών

Η Ελλάδα είχε ζητήσε την συνδρομή της ΕΕ στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών. Το βράδυ της Τετάρτης η πρόεδρος της Κομισιόν,...
ΕΛΛΑΔΑ

Φωτιές: Τα στοιχεία που εξετάζουν οι Αρχές για εμπρησμούς στην χώρα

Μαίνονται οι φωτιές στην χώρα με τα μέτωπα να είναι πολλά. Οι Αρχές εξετάζουν όλα τα στοιχεία που συντείνουν σε...

Διαβάζονται τώρα