Η πολυεθνική εταιρεία τροφίμων Kraft Heinz ανακοίνωσε ότι θα χωριστεί σε δύο ξεχωριστές οντότητες, 10 χρόνια μετά τη συγχώνευση της Kraft Foods και της Heinz το 2015.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ενέκρινε ομόφωνα την απόφαση, επικαλούμενο τις προκλήσεις της διαχείρισης ενός τόσο διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου επωνυμιών υπό μία δομή.
Τα στελέχη εξήγησαν ότι η πολυπλοκότητα της τρέχουσας δομής εμποδίζει την αποτελεσματική κατανομή κεφαλαίων, τη στρατηγική εστίαση και την επεκτασιμότητα. Η διάσπαση θα εκτελεστεί ως αφορολόγητη απόσχιση.
Οι δραστηριότητες αναμένεται να διαχωριστούν έως το δεύτερο εξάμηνο του 2026, εν αναμονή της έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές.
Από το 2024, οι τριμηνιαίες πωλήσεις της εταιρείας καταγράφουν σταθερά μειώσεις σε ετήσια βάση, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την οικονομική της απόδοση. Μάλιστα, οι μετοχές της Kraft Heinz έχουν πέσει κατά περίπου 21% τον τελευταίο χρόνο.
Η κίνηση αυτή αναιρεί μια συγχώνευση που έλαβε χώρα πριν από δέκα χρόνια, συγκεντρώνοντας δύο γνωστές μάρκες σε μια συμφωνία αξίας 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων (39,56 δισεκατομμυρίων ευρώ).
Η συγχώνευση, που οργανώθηκε από την βραζιλιάνικη επενδυτική 3G Capital του Γουόρεν Μπάφετ και την Berkshire Hathaway, δημιούργησε έναν γίγαντα στον κλάδο λίγο πριν αρχίσουν οι σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών να αναδιαμορφώνουν την αγορά τροφίμων.
Όπως έγραψε το Reuters, αυτή η απόσχιση είναι «η τελευταία σε μια σειρά αναδιατάξεων μεταξύ των μεγάλων παγκόσμιων καταναλωτικών εμπορικών σημάτων που κάποτε υιοθέτησαν το μοντέλο του ομίλου, αλλά τώρα επανεξετάζουν την επιχειρηματική τους δομή εν μέσω υποτονικών πωλήσεων, μειωμένων αποτιμήσεων και υψηλών δασμών».

Η Kraft Heinz αναμένει να επιβαρυνθεί με έως και 300 εκατομμύρια δολάρια σε έξοδα που σχετίζονται με τον διαχωρισμό, αλλά προβλέπει γρήγορη μείωση των περισσότερων εξόδων.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να διατηρήσει τα τρέχοντα επίπεδα μερισμάτων της και να διατηρήσει μια πιστοληπτική αξιολόγηση επενδυτικής βαθμίδας και για τις δύο νέες εταιρείες.
Οι χωριστοί δρόμοι Kraft και Heinz
Δημιουργώντας δύο στοχευμένες επιχειρήσεις, η εταιρεία στοχεύει στην απλοποίηση των λειτουργιών και στην ενίσχυση της στρατηγικής της κατεύθυνσης. Η μία εταιρεία θα επικεντρώνεται σε παγκόσμιες σάλτσες και καρυκεύματα, ενώ η άλλη σε βασικά είδη παντοπωλείου.
Για παράδειγμα, η μία επιχείρηση (Global Taste Elevation Co.) θα έχει προϊόντα όπως η κέτσαπ Heinz, το τυρί κρέμα Philadelphia και τα Kraft Mac & Cheese. Το 75% των καθαρών πωλήσεων προέρχεται από σάλτσες, αλείμματα και καρυκεύματα. Αυτός ο όμιλος είχε συνδυασμένες καθαρές πωλήσεις 15,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.
Η άλλη εταιρεία (North American Grocery Co.) θα επικεντρωθεί σε μάρκες όπως η Oscar Mayer, η Kraft Singles και η Lunchables, με το χαρτοφυλάκιο αυτό να αποφέρει καθαρές πωλήσεις 10,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Ο νυν διευθύνων σύμβουλος της Kraft Heinz, Carlos Abrams-Rivera, θα βρίσκεται στο τιμόνι της.
Η απογοήτευση του Μπάφετ
Η Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, η οποία έχει σημαντικό μερίδιο στην εταιρεία, εξέφρασε την απογοήτευσή της για την απόφαση.
Σημείωσε ότι η διάσπαση της εταιρείας ενδέχεται να μην επιλύσει τις υποκείμενες προκλήσεις. Ο ίδιος ο Μπάφετ, μίλησε στο CNBC για τις εξελίξεις.