Ο Υπουργός Οικονομίας Βίνσεντ Κάρεμανς δήλωσε ότι η κυβέρνηση της Ολλανδίας ανέστειλε την προσπάθειά της να αναλάβει τον έλεγχο της κινεζικής εταιρείας κατασκευής chip Nexperia, ενός προμηθευτή ζωτικής σημασίας για την αυτοκινητοβιομηχανία, μετά τη μερική χαλάρωση των κινεζικών περιορισμών στις εξαγωγές των προϊόντων της εταιρείας.
«Λόγω των πρόσφατων εξελίξεων, θεωρώ ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνω ένα εποικοδομητικό βήμα αναστέλλοντας την εντολή μου βάσει του Νόμου περί Διαθεσιμότητας Αγαθών σχετικά με τη Nexperia», δήλωσε, σηματοδοτώντας την άμβλυνση των εντάσεων για να ανακουφίσει τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Είμαστε θετικοί για τα μέτρα που έχουν ήδη λάβει οι κινεζικές αρχές για να διασφαλίσουν την προμήθεια chip στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο», είπε, αναφερόμενος στην κίνηση του Πεκίνου να εξαιρέσει ορισμένα chip από την απαγόρευση εξαγωγών, η οποία φέρεται να αποτελεί μέρος μιας εμπορικής συμφωνίας ανάμεσα στον Σι Τζινπίνγκ και τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.
Ο Ολλανδός Υπουργός χαρακτήρισε την κινεζική κίνηση ως «επίδειξη καλής θέλησης» και δήλωσε ότι η ολλανδική κυβέρνηση θα συνεχίσει να συμμετέχει σε «εποικοδομητικό διάλογο» με το Πεκίνο την επόμενη περίοδο.
Το χρονικό
Η διαμάχη ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, όταν η ολλανδική κυβέρνηση ουσιαστικά ανέλαβε τον έλεγχο της Nexperia, μιας εταιρείας κατασκευής chip με έδρα την Ολλανδία, η οποία ανήκει στην κινεζική Wingtech.
Το ολλανδικό Υπουργείο Οικονομικών επικαλέστηκε ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και φερόμενη κακοδιαχείριση από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ως βάση για την προσπάθειά του να αναλάβει τον έλεγχο της εταιρείας.
Η Κίνα απάντησε απαγορεύοντας την επανεξαγωγή των chip της Nexperia, τα οποία χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρονικά συστήματα οχημάτων και ώθησε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προειδοποιήσουν ότι οι περιορισμοί θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διακοπές παραγωγής εάν διαταραχθούν οι προμήθειες.

Η ένταση με την Nexperia στις προμήθειες chip αυτοκινήτων
Η Nexperia σχεδιάζει και κατασκευάζει chip που χρησιμοποιούνται σε διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ενώ η εταιρεία επιβλέπει τον σχεδιασμό και την παραγωγή, όλα τα τσιπ αποστέλλονται στην Κίνα για τελική επεξεργασία πριν αποσταλούν στους πελάτες, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε διακοπή σε αυτό το στάδιο επηρεάζει άμεσα τις εταιρείες που βασίζονται στα εξαρτήματά της.
Η αντίδραση της BMW
Μετά τη δήλωση του Ολλανδού Υπουργού Οικονομικών, η πρώτη αντίδραση ήρθε από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW, η οποία δήλωσε ότι είδε «θετικά μηνύματα», αλλά υπογράμμισε ότι η συνολική κατάσταση παραμένει σε εκκρεμότητα.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι η παραγωγή στα εργοστάσιά της συνεχίζεται, ωστόσο χαρακτήρισε τις συνθήκες ως ασταθείς λόγω της αβεβαιότητας γύρω από τις προμήθειες chip.
«Χαιρετίζουμε ρητά τα θετικά μηνύματα από την πολιτική σφαίρα σε αυτό το θέμα. Παρακολουθούμε συνεχώς αυτήν την εξέλιξη, αλλά δεν μπορούμε να σχολιάσουμε περαιτέρω αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο εκπρόσωπος στο Reuters.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Εμπορίου και Οικονομικής Ασφάλειας, Μάρος Σέφκοβιτς, δήλωσε ότι χαιρετίζει την απόφαση της Ολλανδίας να αναστείλει την παρέμβασή της στη Nexperia, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα ακόμη βήμα προς τη σταθεροποίηση της στρατηγικής αλυσίδας εφοδιασμού τσιπ του μπλοκ.
Δείτε επίσης:

