Οι Τούρκοι έφτιαξαν ακόμα έναν χάρτη με τα σύνορα στο Αιγαίο! Έτσι βλέπει τον ΘΧΣ η Άγκυρα

«Επιστημονικός» χάρτης που «δίνει βάθος στη Γαλάζια πατρίδα» και κόβει το Αιγαίο στα δύο!

Ως απάντηση στον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό (ΘΧΣ) της Ελλάδας, η Τουρκία ολοκλήρωσε τη μελέτη του δικού της ΘΧΣ ο οποίος ουσιαστικά… τεντώνει το επεκτατικό δόγμα της «Γαλάζιας πατρίδας», κόβει στη μέση το Αιγαίο και ανοίγει το δρόμο για την πλήρη κατάληψη του θαλάσσιου χώρου και της Κύπρου, προαναγγέλλοντας ότι το ψευδοκράτος είναι το επόμενο στα σχέδια της Άγκυρας.

Την αποκάλυψη έκανε η τουρκική εφημερίδα Milliyet η οποία είχε μάλιστα σε περίοπτη θέση στο πρωτοσέλιδό της το θέμα.

Πηγή φωτογραφίας: https://www.gazeteoku.com/
  • Στο σχετικό άρθρο αναφέρεται μεταξύ άλλων:

«Η Γαλάζια Πατρίδα βαθαίνει. … Η μελέτη Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού (DMP), την οποία ξεκίνησε η Τουρκία με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων της στις γύρω θάλασσες και την καλύτερη αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των μελλοντικών της θαλάσσιων δραστηριοτήτων και τη μέγιστη χρήση των θαλάσσιων περιοχών, έφτασε στο τελικό της στάδιο.

Με τον χάρτη που δημιουργήθηκε από την Πλατφόρμα Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού της Τουρκίας, τα θαλάσσια σύνορα της χώρας καθορίστηκαν σύμφωνα με επιστημονικές μεθόδους και κανόνες του διεθνούς δικαίου. Στο Αιγαίο Πέλαγος, όπου υπάρχουν πολλές διαμάχες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, λήφθηκε ως σύνορο η μέση γραμμή μεταξύ των κύριων εδαφών.

Τονίστηκε ότι ο χάρτης της Γαλάζιας Πατρίδας δεν αποτελεί επίσημο όριο θαλάσσιας δικαιοδοσίας που δεσμεύει το κράτος και αποτελεί επιστημονική και νομική μελέτη.

Η Τουρκία, η οποία παρακολουθεί στενά τις Μελέτες Χωροταξικού Θαλάσσιου Σχεδιασμού της ΕΕ: Λαμβάνει μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων της στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Έγινε γνωστό ότι οι μελέτες Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού (DMP) που ξεκίνησε η Τουρκία για την προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων της στις γύρω θάλασσες, για την καλύτερη αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των μελλοντικών της θαλάσσιων δραστηριοτήτων και για τη μέγιστη χρήση των θαλάσσιων περιοχών, έχουν φτάσει στο τελικό στάδιο με τη συμβολή όλων των σχετικών φορέων».

Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, ο χάρτης, που δημιουργήθηκε από το Εθνικό Ερευνητικό Κέντρο Ναυτικού Δικαίου του Πανεπιστημίου της Άγκυρας (DEHUKAM), εκπονήθηκε σύμφωνα με το ναυτιλιακό κεκτημένο της ΕΕ.

  • Ο διευθυντής του DEHUKAM, Δρ. Μουσταφά Μπασκάρα, είπε στη Milliyet:

«Οι αρμόδιοι φορείς της Δημοκρατίας της Τουρκίας έχουν ήδη εκπονήσει μελέτη DMP εδώ και πολύ καιρό. Ως Κέντρο, έχουμε επίσης πραγματοποιήσει κοινά έργα με ορισμένα από τα αρμόδια υπουργεία μας για το θέμα αυτό. Ως DEHUKAM, πήραμε την πρωτοβουλία και δημιουργήσαμε την Πλατφόρμα Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού της Τουρκίας. Στο πλαίσιο αυτής της πλατφόρμας, έχουμε παράσχει στην ιστοσελίδα μας τρέχουσες πληροφορίες για τα έργα που εκτελούνται στην Τουρκία σχετικά με τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, τις αρμόδιες αρχές, την τρέχουσα νομοθετική υποδομή και βασικά στοιχεία του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού. Θα κάνουμε την ιστοσελίδα μας προσβάσιμη το συντομότερο δυνατό.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο μας είναι ο χάρτης στην τουρκική πλατφόρμα θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού. Δημιουργήθηκε μια μελέτη χαρτογράφησης χρησιμοποιώντας δεδομένα που ελήφθησαν από ενδιαφερόμενους φορείς και βασίστηκαν σε ανοιχτές πηγές δεδομένων. Αυτή είναι μια μελέτη που χρησιμεύει ως κρίσιμη πηγή αναφοράς για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων, τους ερευνητές και τους επενδυτές. Τα εξωτερικά όρια του χάρτη είναι σημαντικά. Άλλωστε, οι συγκρούσεις με τις κυρίαρχες περιοχές άλλων χωρών είναι επίσης ένα θέμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Όταν βλέπουμε τη Μαύρη Θάλασσα, επικαλύπτεται πλήρως με τις ζώνες ΑΟΖ που έχει κηρύξει η Τουρκία στο παρελθόν, οι οποίες περιλαμβάνονται στη νομοθεσία μας και έχουν δηλωθεί στα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ) και δεν αποτελεί αντικείμενο αμφισβήτησης.

Όταν κοιτάμε τη Μεσόγειο, είναι συμβατή με τη συμφωνία που υπογράψαμε με την ΤΔΒΚ το 2011. Και πάλι, στην υπόλοιπη Ανατολική Μεσόγειο, οι συντεταγμένες της οποίας καθορίστηκαν στη Συμφωνία της Λιβύης το 2019, η οποία διαβιβάστηκε στον ΟΗΕ και περιορίστηκε από συντεταγμένες, αντικατοπτρίζονται και στα δυτικότερα σύνορά μας στην Ανατολική Μεσόγειο, δηλαδή τα σύνορα που έχει δηλώσει το κράτος μας στον ΟΗΕ, έχουν καθοριστεί ως εξωτερικά σύνορα».

«Η μέση γραμμή μεταξύ των κύριων εδαφών στο Αιγαίο Πέλαγος έχει ληφθεί ως σύνορο», είπε ο Μπασκάρα και συνέχισε:

«Καθορίσαμε τα εξωτερικά σύνορα της μελέτης χωροταξικού θαλάσσιου σχεδιασμού της Τουρκίας με βάση τη διάμεση γραμμή μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας, σύμφωνα με τους θεμελιώδεις κανόνες του διεθνούς ναυτικού δικαίου και τις μεθόδους λύσης που προβλέπονται από τις διεθνείς συμβάσεις.

Ένας χάρτης που παραθέτει τις περιοχές μεταφοράς διαφορετικών τομέων, περιοχές εξερεύνησης, περιοχές έρευνας και περιοχές που κυμαίνονται από θαλάσσιους ενεργειακούς πόρους έως πόρους υδρογονανθράκων εντός αυτών των συνόρων.

Αυτή η μελέτη είναι ένας συγκεκριμένος δείκτης των προσπαθειών της Τουρκίας να οικοδομήσει ένα επιστημονικό όραμα για τη Γαλάζια Πατρίδα, έχοντας παράλληλα επίγνωση του οικονομικού δυναμικού, των περιβαλλοντικών αξιών και της γεωπολιτικής σημασίας των θαλασσών που περιβάλλουν την Τουρκία από τρεις πλευρές.

Το Κέντρο μας έχει πραγματοποιήσει μια τέτοια μελέτη ως πρωτοβουλία για την προστασία της Γαλάζιας Πατρίδας τόσο για τις σημερινές όσο και για τις μελλοντικές γενιές και για τη στόχευση της ανάπτυξής της αναπτύσσοντας ένα ολιστικό και βιώσιμο μοντέλο διαχείρισης στις θαλάσσιες περιοχές της Τουρκίας.

Το επόμενο βήμα είναι η μελέτη του χωροταξικού θαλάσσιου σχεδιασμού του Κέντρου μας και της ΤΔΒΚ. Έχουμε κάνει προετοιμασίες και για αυτό».

Πηγή φωτογραφίας: https://x.com/Dehukamtr

Ο Μπασκάρα είπε ακόμα ότι αυτός δεν είναι χάρτης που δείχνει τα όρια των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας και συνέχισε ως εξής:

«Ένας χάρτης που βασίζεται σε επιστημονικές αρχές και αποκαλύπτει χωροταξικό θαλάσσιο σχεδιασμό. Πρέπει να αναπτυχθεί, να αλλάξει και να ενημερωθεί. Είναι δυνατή η αναθεώρηση και ενημέρωση αυτού του χάρτη σύμφωνα με τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις ανάγκες του κράτους μας και την επανεξέταση των περιοχών χρήσης για διαφορετικούς σκοπούς. Με άλλα λόγια δεν είναι κάτι για το οποίο θα πούμε ‘το κάναμε, το βάζουμε στην άκρη, τελειώσαμε’.

Πρόκειται για μια επιστημονική, ακαδημαϊκή μελέτη που αποκαλύπτει ξεκάθαρα τα θεμέλια για να επωφεληθεί περισσότερο η Τουρκία από τη Γαλάζια Πατρίδα. Η τεχνική της χάραξης της μέσης γραμμής μεταξύ Ελλάδας και ηπειρωτικής χώρας είναι μια μέθοδος που έχει προταθεί ως λογική λύση στο πρόβλημα αυτό με διεθνείς συμφωνίες και διεθνείς δικαστικές αποφάσεις.

Είμαστε μια εθνική ερευνητική υποδομή που δραστηριοποιείται στον τομέα του ναυτικού δικαίου. Η οπτική του Κέντρου για το θέμα αντικατοπτρίζει την εμπειρία που αποκτήθηκε μέσα από χρόνια παρακολούθησης μελετών όχι μόνο από την οπτική γωνία της Τουρκίας αλλά και από όλο τον κόσμο. Η αντανάκλαση αυτού στον χάρτη εκδηλώθηκε με τη μορφή χάραξης μιας μέσης γραμμής μεταξύ των κύριων εδαφών όπως απαιτείται από το διεθνές δίκαιο».

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Είναι πρακτικά αδύνατο να ελέγχεις μία θαλάσσια περιοχή (στην περίπτωσή μας το μισό Αιγαίο) όταν όλα τα νησιά αυτής της περιοχής ανήκουν σε άλλη χώρα (Ελλάδα). Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά αλλού στον κόσμο. Το πρόβλημα δεν είναι, όμως, οι Τούρκοι. Είναι οι ελληνόφωνοι πολιτικοί μας που θα έπρεπε να ξεσηκώσουν όλους τους παγκόσμιους οργανισμού με τις αθλιότητες των Τουρκομογγόλων. Αντ’ αυτού παρουσιάσαμε μεν το θαλάσσιο χωροταξικό σχέδιο και ταυτόχρονα λέμε πως υπάρχει περίπτωση αλλαγής του από τη στιγμή που πάμε στη Χάγη με τους Τούρκους και μας ορίσει το δικαστήριο τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Είμαστε για κλάματα!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το παρεάκι Παπασταύρου-Γκίλφοϊλ που τράβηξε τα βλέμματα

Η στενή συνεργασία ανάμεσα στον Σταύρο Παπασταύρου και την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ δεν έχει περάσει απαρατήρητη, με την επικοινωνία των δύο...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στρατηγική… προληπτικού «χτυπήματος» από Λαζαρίδη

Η στρατηγική του Μακάριου Λαζαρίδη, με την όξυνση κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, κατά...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πιερρακάκης: Bloomberg και FT τον… βλέπουν πρόεδρο του Eurogroup

Eφόσον επιβεβαιωθούν τα σενάρια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Νόθο» χαρακτήρισε το δημοψήφισμα του 2015 ο Ανδρέας Λοβέρδος

Θα διαβάσει και το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Προσπάθησα να σε μεταπείσω…»: Νέο μήνυμα Κωνσταντοπούλου για την παραίτηση Καραναστάση

«Την Πλεύση Ελευθερίας ο Διαμαντής την έβαλε στη Βουλή»
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Συνεχίζονται οι ισχυρές βροχές και καταιγίδες σε Ήπειρο και Βόρειο Ιόνιο

Στο Ιόνιο, την Ήπειρο και πρόσκαιρα στη δυτική Στερεά σήμερα Πέμπτη (20/11) προβλέπονται αυξημένες νεφώσεις με βροχές και σποραδικές καταιγίδες,...
ΕΛΛΑΔΑ

«Κόκκινο» στο κέντρο της Αθήνας: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων

Σημαντικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ στο κέντρο της Αθήνας την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, λόγω των εκδηλώσεων για...
ΕΛΛΑΔΑ

Η νέα «κουλτούρα» ατμίσματος στους εφήβους – «Η δύναμη είναι να λες όχι»

Με το άτμισμα να εξελίσσεται σε μια από τις πιο διαδεδομένες και επικίνδυνες συνήθειες μεταξύ των εφήβων, η W4O Hellas...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης