Αλβανία: Διαγωνισμός για την παραχώρηση σιδηροδρομικών δρομολογίων σε ιδιώτες

Η διάρκεια της σύμβασης και το μοντέλο αποζημίωσης θα καθοριστούν βάσει των αποτελεσμάτων της διαβούλευσης

Must Read

Το Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας, σε συνεργασία με το ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα CONNECTA2, προετοιμάζει την ανάθεση σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας για τη λειτουργία επιβατικών σιδηροδρομικών δρομολογίων σε εθνικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο της ενταξιακής της πορείας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Αλβανία εναρμονίζει την πολιτική μεταφορών της με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Σχεδιάζεται η αναδιάρθρωση της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων HSH, με τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου διαχειριστή υποδομής για το σιδηροδρομικό δίκτυο των 677 χιλιομέτρων.
Το Υπουργείο έχει ήδη αναθέσει τη διενέργεια προκαταρκτικής διαβούλευσης με την αγορά, προκειμένου να αξιολογήσει το ενδιαφέρον των παρόχων για τη σύμβαση λειτουργίας και να συγκεντρώσει σχόλια που θα διασφαλίσουν μια διαφανή, ανταγωνιστική και αποδοτική διαδικασία ανάθεσης.

Σύμφωνα με τα αλβανικά ΜΜΕ οι ενδιαφερόμενοι πάροχοι καλούνται να εκμεταλλευτούν μια «μοναδική ευκαιρία» να εισέλθουν σε μια αναπτυσσόμενη αγορά με ισχυρή υποστήριξη από την κυβέρνηση και την ΕΕ, που προσφέρει προοπτικές μακροπρόθεσμης κερδοφορίας μέσω δημόσιων συμβάσεων και ενδεχόμενης επέκτασης σε διασυνοριακές υπηρεσίες.

Οι κύριες υπηρεσίες θα καλύπτουν τη διαδρομή Δυρράχιο – Τίρανα – Διεθνές Αεροδρόμιο Τιράνων, με προοπτική μελλοντικής επέκτασης προς το Χάνι του Χότι (σύνορα με Μαυροβούνιο) και την Πόγραδετς (σύνορα με Σκόπια). Οι επιβατικές δραστηριότητες εκτιμώνται σε 1,1 εκατομμύρια χιλιόμετρα αμαξοστοιχιών το 2026, με πρόβλεψη να φτάσουν τα 4 εκατομμύρια χιλιόμετρα έως το 2036.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές αναβαθμίζονται για ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα και εγκαθίσταται το σύστημα σηματοδότησης ETCS επιπέδου 1, με δυνατότητα αναβάθμισης στο επίπεδο 2. Προβλέπεται επίσης η ηλεκτροδότηση με 25 kV και συχνότητα 50 Hz.

Σύμφωνα με τη μετάφραση του echedoros.blog ο επιλεγμένος πάροχος θα πρέπει να διαθέσει και ενδεχομένως να συντηρεί τροχαίο υλικό – καινούργιο, μεταχειρισμένο ή μισθωμένο – ενώ ενδέχεται να είναι υπεύθυνος και για την είσπραξη των κομίστρων.

Η διάρκεια της σύμβασης και το μοντέλο αποζημίωσης θα καθοριστούν βάσει των αποτελεσμάτων της διαβούλευσης, λαμβάνοντας υπόψη τον κύκλο ζωής του τροχαίου υλικού, τα κόστη έναρξης λειτουργίας και την ανάγκη για διατήρηση ανταγωνιστικότητας στη διαδικασία ανάθεσης.

*Φωτογραφία αρχείου

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img
spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This