Μια ρωσική πλοιοκτήτρια εταιρεία που έχει πληγεί από τις ευρωπαϊκές κυρώσεις θα κινηθεί νομικά κατά της ΕΕ για την ένταξή της στη μαύρη λίστα, υποστηρίζοντας ότι τα δεξαμενόπλοιά της δεν έχουν μεταφέρει πετρέλαιο εδώ και δύο χρόνια.
Η Volga Shipping, η οποία διαθέτει στόλο με περισσότερα από 200 θαλάσσια και ποτάμια φορτηγά πλοία, καταχωρήθηκε τον περασμένο μήνα από την Ευρωπαϊκή Ένωση στη λίστα των κυρώσεων για την παροχή «ουσιαστικής πηγής εσόδων» στη ρωσική κυβέρνηση.
Η καταχώριση στην ΕΕ ανέφερε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται πλοία «που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου δια θαλάσσης, συμπεριλαμβανομένων και αυτών για εξαγωγή», ισχυρισμός που αμφισβητήθηκε από την πλοιοκτήτρια με έδρα το Νίζνι Νόβγκοροντ.
Η 182 ετών εταιρεία δήλωσε τον Αύγουστο του 2023 ότι ολοκλήρωσε την πώληση του στόλου των 30 δεξαμενόπλοιών της σε επτά διαφορετικές εταιρείες που δεν ήταν συνδεδεμένες με την Volga Shipping. Ανέφερε ότι τερμάτισε νέες συμβάσεις για τη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Επεσήμανε ότι τα πλοία πουλήθηκαν επειδή τα υγρά φορτία και τα φορτία πετρελαίου ήταν ασύμφορα για αρκετά χρόνια.
Σύμφωνα με το tradewindsnews.com η Volga δεν ανέφερε τον πόλεμο, αλλά ο Βλαντιμίρ Λίσιν, ο μεγιστάνας του χάλυβα που ελέγχει την εταιρεία, είχε εκφράσει την επιθυμία για τερματισμό της σύγκρουσης στην Ουκρανία το 2022.
Ο γενικός διευθυντής, Πάβελ Βινογκράντοφ, δήλωσε: «Η Volga Shipping θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα για να αμφισβητήσει τις παράλογες κατηγορίες και άλλες εχθρικές ενέργειες που αποσκοπούν στην υπονόμευση των δραστηριοτήτων της ή στην δυσφήμιση της εικόνας της εταιρείας».

Ο Βινογκράντοφ δήλωσε ότι η εταιρεία αναπτύσσει ένα «λεπτομερές σχέδιο δράσης» με δικηγόρους, για να αμφισβητήσει την ένταξή της στη λίστα.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ελήφθη εσφαλμένα, καθώς οι λόγοι που επικαλέστηκε για την ένταξη της εταιρείας στον κατάλογο κυρώσεων είναι ασυμβίβαστοι με τον χαρακτήρα των δραστηριοτήτων της και την πραγματική της θέση στην αγορά», πρόσθεσε.
Η Volga Shipping Company εκμεταλλεύεται μικρά φορτηγά χύδην φορτίου με εκτόπισμα 3.000 έως 7.000 τόνων, κατάλληλα για ρηχά λιμάνια στην Αζοφική Θάλασσα και εσωτερικές πλωτές οδούς στη Ρωσία.
Τα σιτηρά, ο άνθρακας και τα δομικά υλικά αποτελούν το 83% των φορτίων της, με το 97% όλων των εξαγωγών της να πηγαίνουν στην Τουρκία, δήλωσε ο Βινογκράντοφ.
Από τον Μάιο, η εταιρεία είχε 44 πλοία ξηρού φορτίου ποταμού-θαλάσσης, 74 πλοία ξηρού φορτίου ποταμού και 88 ποτάμιες φορτηγίδες, σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματά της που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο μήνα.
Η βρετανική κυβέρνηση έβαλε επίσης τη Volga στη μαύρη λίστα τον περασμένο μήνα, αλλά δεν ανέφερε τη μεταφορά πετρελαίου στη λίστα της. Σημείωνε ότι η Volga «ασκούσε επιχειρηματική δραστηριότητα σε έναν τομέα στρατηγικής σημασίας για την κυβέρνηση της Ρωσίας, δηλαδή τον τομέα των μεταφορών».
Ο EUobserver, ο οποίος πρώτος ανέφερε την έφεση της εταιρείας, μετέδωσε ότι η Ουκρανία προσπαθούσε να πείσει την ΕΕ να επιβάλει κυρώσεις στον Λίσιν στον επόμενο γύρο κυρώσεων.
Σύμφωνα με Ουκρανούς αξιωματούχους, το Μεταλλουργικό Εργοστάσιο Novolipetsk του μεγιστάνα, προμήθευσε μέταλλο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ρωσικών drones, ισχυρισμό που η εταιρεία αρνείται.
Το Forbes κατέταξε τον Λίσιν ως τον τρίτο πλουσιότερο άνθρωπο στη Ρωσία το 2021 με καθαρή περιουσία 26,2 δισ. δολάρια.