Η πρώτη θανατηφόρα συντριβή αεροσκάφους Dreamliner της Boeing συνέβη την Πέμπτη (12/6), 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση της πτήσης AI171 της Air India από το Αχμενταμπάντ της Ινδίας με προορισμό το Λονδίνο.
Το 787 Dreamliner μετέφερε 242 επιβάτες και πλήρωμα (μεταξύ των οποίων 169 Ινδοί, 53 Βρετανοί, επτά Πορτογάλοι και ένας Καναδός), με τους 241 να καταγράφονται ως νεκροί, ενώ ως εκ θαύματος, ένας Ινδο-Βρετανός, ο Vishwash Kumar Ramesh που καθόταν στην θέση 11Α, κατάφερε να απομακρυνθεί από τα φλεγόμενα συντρίμμια μετά τη συντριβή, σχολιάζοντας ότι «δεν έχει ιδέα» για το πώς γλίτωσε!
«Όταν σηκώθηκα, υπήρχαν πτώματα παντού γύρω μου. Φοβήθηκα. Σηκώθηκα και έτρεξα. Υπήρχαν κομμάτια του αεροπλάνου παντού γύρω μου. Κάποιος με άρπαξε, με έβαλε σε ένα ασθενοφόρο και με μετέφερε στο νοσοκομείο», είπε ο 40χρονος στους Hindustan Times από το κρεβάτι του νοσοκομείου στο οποίο νοσηλεύεται.
Οι ερευνητές λένε ότι έχουν ανακτήσει πάνω από 270 πτώματα από το σημείο της συντριβής — γεγονός που υποδηλώνει ότι τουλάχιστον 29 άτομα στο έδαφος πέθαναν επίσης.
Μεταξύ των νεκρών είναι τουλάχιστον πέντε φοιτητές ιατρικής, ενώ άλλοι 50 τραυματίστηκαν, όταν το τζάμπο τζετ συνετρίβη πάνω σε μια τραπεζαρία σε μια ιατρική σχολή.

Τι συνέβη
Προκαταρκτικά δεδομένα δείχνουν ότι το σήμα από το αεροπλάνο χάθηκε στις 1:38 μ.μ. τοπική ώρα, λιγότερο από ένα λεπτό μετά την απογείωση από το Διεθνές Αεροδρόμιο Sardar Vallabhbhai Patel του Αχμενταμπάντ, σύμφωνα με το Flightradar24.
Το αεροσκάφος έφτασε στο μέγιστο υψόμετρο των 625 ποδιών, αν και το υψόμετρο στο αεροδρόμιο είναι περίπου 200 πόδια, σημείωσε το Flightradar.
Δεν είναι ακόμα σαφές γιατί το αεροπλάνο έχασε τόσο γρήγορα υψόμετρο, πριν συντριβεί σε κατοικημένη περιοχή και συγκεκριμένα σε έναν ξενώνα γιατρών και δημιουργήσει μια μεγάλη πύρινη σφαίρα.

Η ανακοίνωση της Air India
Το βράδυ της Πέμπτης (12/6) η Air India εξέδωσε ανακοίνωση για την τραγωδία της πτήσης AI171:
«Η Air India επιβεβαιώνει ότι η πτήση AI171, που εκτελούσε από το Αχμενταμπάντ προς το Λονδίνο Γκάτγουικ στις 12 Ιουνίου 2025, ενεπλάκη σε ατύχημα. Το 12 ετών αεροσκάφος Boeing 787-8 αναχώρησε από το Αχμενταμπάντ στις 13:38, μεταφέροντας 230 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος.
Το αεροσκάφος συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση. Με λύπη μας ενημερώνουμε ότι, από τους 242 επιβαίνοντες, υπάρχουν 241 επιβεβαιωμένοι θάνατοι. Ο μοναδικός επιζών νοσηλεύεται σε νοσοκομείο.
Οι επιβάτες αποτελούνταν από 169 Ινδούς υπηκόους, 53 Βρετανούς υπηκόους, 7 Πορτογάλους υπηκόους και 1 Καναδό υπήκοο. Ο επιζών είναι Βρετανός υπήκοος ινδικής καταγωγής.
Η Air India εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων. Οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται πλέον αποκλειστικά στις ανάγκες όλων των πληγέντων, των οικογενειών τους και των αγαπημένων τους προσώπων.
Μια ομάδα φροντιστών από την Air India βρίσκεται τώρα στο Αχμενταμπάντ για να παράσχει πρόσθετη υποστήριξη. Η Air India συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές που διερευνούν αυτό το περιστατικό».
Τι εξετάζουν οι ερευνητές
Οι ερευνητές και οι ειδικοί ψάχνουν στα συντρίμμια για τα μαύρα κουτιά: τους καταγραφείς στο πιλοτήριο και των δεδομένων πτήσης. Αυτά θα δώσουν αρκετές ενδείξεις για το τι συνέβαινε στην πτήση.
Θα εξεταστούν τα πάντα, από τα αρχεία συντήρησης της αεροπορικής εταιρείας μέχρι τους ελιγμούς των πιλότων, τη θέση του αεροσκάφους καθώς και τις γρίλιες και τα πτερύγια στα φτερά, την εκπαίδευση και την πρόσφατη ανάπαυση των πιλότων, και τις καιρικές συνθήκες την ζεστή ημέρα, όταν οι θερμοκρασίες ήταν κοντά στους 100 βαθμούς Φαρενάιτ.

Θα εξετάσουν επίσης βίντεο από το περιστατικό, συμπεριλαμβανομένου του πλάνου από την απογείωση του αεροσκάφους από το Αχμενταμπάντ.
Σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα, η χώρα όπου συνέβη το περιστατικό θα ηγηθεί της έρευνας, ενώ θα συμμετάσχουν ο κατασκευαστής του αεροπλάνου, η Boeing, και ο κατασκευαστής κινητήρων του αεροσκάφους, η GE Aerospace, καθώς και οι ομοσπονδιακοί ερευνητές συντριβής των ΗΠΑ.
«Δεν νομίζω ότι πρόκειται για κατασκευαστικό ζήτημα ή ζήτημα παραγωγής», δήλωσε ο Jeff Guzzetti, βετεράνος ερευνητής αεροπορικής ασφάλειας στο Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ και στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας.

Είπε ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε ποιο είναι το πρόβλημα – ή τα προβλήματα -, καθώς τα αεροπορικά δυστυχήματα συχνά περιλαμβάνουν αρκετές βλάβες.
«Φαίνεται ότι το αεροπλάνο βγήκε από τον διάδρομο χωρίς πρόβλημα, αλλά για κάποιο λόγο δεν μπόρεσε να ανέβει», επεσήμανε.
Τί είναι ο επιζώντας, βρε γίδια; Δεν υπάρχει τέτοια λέξη. Επιζών είναι η ονομαστική. Έλεος.
Μου έχουν κάνει πολύ μπούλινγκ όλα τα χρόνια που ήμουν στο σχολείο οι συμμαθητές μου. Με κορόιδευαν, με χτυπούσαν με φάπες, έγραφαν άσχημα μηνύματα, μου πατούσαν την τσάντα και με φόβιζαν. Όλα αυτά στην Κρήτη που δήθεν είναι νησί που βγάζει λεβέντες. Λάθος λοιπόν διότι βγάζει αλήτες. Με επηρέασαν ψυχικά και δεν μπορώ να λειτουργήσω σωστά πλέον, εξαιτίας τους απέτυχα στις πανελλαδικές και έδωσα όρκο στον εαυτό μου πλέον ότι θα πάρω το αίμα μου πίσω. Θα πάρω το όπλο του πατέρα μου και θα τους σκοτώσω όλους την ημέρα που θα πάμε να πάρουμε τα απολυτήρια από το σχολείο. Θα το κρύψω καλά και κανείς δεν θα υποψιαστεί.