Μια προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή αεροσκάφους της Air India που σκότωσε 260 ανθρώπους τον περασμένο μήνα, έδειξε ότι τρία δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, οι διακόπτες διακοπής τροφοδοσίας καυσίμου του κινητήρα του αεροπλάνου άλλαξαν σχεδόν ταυτόχρονα από τη λειτουργία στη διακοπή, με αποτέλεσμα οι κινητήρες να στερούνται καυσίμων.
Το Boeing 787 Dreamliner άρχισε αμέσως να χάνει ώθηση και να πέφτει, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύθηκε από τους Ινδούς ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων.
Σύμφωνα με το Reuters, ο ένας πιλότος ακούγεται στον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου να ρωτάει τον άλλον γιατί έκοψε την παροχή καυσίμου. «Ο άλλος πιλότος απάντησε ότι δεν το έκανε», ανέφερε η έκθεση.
Δεν προσδιορίζεται ποιες παρατηρήσεις έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης AI171 και ποιες από τον πρώτο αξιωματικό, ούτε ποιος πιλότος μετέδωσε τη φράση «Mayday, Mayday, Mayday» λίγο πριν από τη συντριβή.
Η προκαταρκτική έκθεση δεν αναφέρει επίσης πώς ο διακόπτης θα μπορούσε να έχει γυρίσει στη θέση διακοπής στην πτήση της 12ης Ιουνίου με προορισμό το Λονδίνο από την ινδική πόλη Αχμενταμπάντ.
Ο Αμερικανός ειδικός σε θέματα ασφάλειας της αεροπορίας Τζον Κοξ δήλωσε ότι ένας πιλότος δεν θα μπορούσε να μετακινήσει κατά λάθος τους διακόπτες καυσίμου που τροφοδοτούν τους κινητήρες. «Δεν μπορείς να τους σκουντήξεις και να κινηθούν», είπε.
Η αλλαγή σε διακοπή λειτουργίας σχεδόν αμέσως, διακόπτει τη λειτουργία των κινητήρων. Χρησιμοποιείται συχνότερα για την απενεργοποίηση των κινητήρων μόλις ένα αεροπλάνο φτάσει στην πύλη του αεροδρομίου και σε ορισμένες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως πυρκαγιά σε κινητήρα.
Η έκθεση δεν υποδεικνύει ότι υπήρξε κάποια έκτακτη ανάγκη που να απαιτεί διακοπή λειτουργίας του κινητήρα. «Σε αυτό το στάδιο της έρευνας, δεν υπάρχουν συνιστώμενες ενέργειες για τους χειριστές και τους κατασκευαστές κινητήρων Boeing 787-8 ή/και GE (GE.N), GEnx-1B», δήλωσε το Γραφείο Διερεύνησης Ατυχημάτων Αεροσκαφών της Ινδίας.