Τα F-35 της Lockheed Martin έχουν καταστεί… αχίλλειος πτέρνα για την εταιρεία. Την Πέμπτη κατέπεσε ένα ακόμη αεροσκάφος στο Λεμούρ της Καλιφόρνια. Πρόκειται για την 15η συντριβή για το πολυδιαφημισμένο μαχητικό και καμάρι των ΗΠΑ.
To σοκαριστικό βίντεο κάνει από το πρωί τον γύρο του Διαδικτύου.
Κι άλλη πτώση αεροσκάφους F 35!
Είναι το 15ο αεροσκάφος που πέφτει σε συνθήκες άσκησης
Αυτή τη φορά στην California.
Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα δυστυχώς pic.twitter.com/Nv6pauQ5ny
— newsbreak.gr (@newsbreakGR) July 31, 2025
Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν δημοσιευτεί, από το 2018 έως και σήμερα έχουν συμβεί 10 σοβαρά ατυχήματα με F-35 στις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού. Το γεγονός εγείρει πλείστα ερωτήματα για την αξιοπιστία τους.
Χρονολόγιο Ατυχημάτων:
- 29 Μαΐου 2024: Συντριβή κοντά στο αεροδρόμιο του Albuquerque, Νέο Μεξικό. Ο πιλότος έπαθε σοβαρά τραύματα.
- 17 Σεπτεμβρίου 2023: Συντριβή στην αεροπορική βάση Beaufort της Νότιας Καρολίνα, με τον πιλότο να επιβιώνει.
- 19 Οκτωβρίου 2022: Κατάρρευση κατά την προσέγγιση στην αεροπορική βάση Hill, Utah, με τον πιλότο να βγαίνει με ελαφρά τραύματα.
- 24 Ιανουαρίου 2022: Ατύχημα κατά την προσγείωση στον αεροπλανοφόρο USS Carl Vinson στη Νότια Κίνα Θάλασσα, με τραυματίες ναύτες.
- 4 Ιανουαρίου 2022: Έκτακτη προσγείωση στη Νότια Κορέα λόγω βλάβης στην κύρια προσγειωτική διάταξη.
- 17 Νοεμβρίου 2021: Βρετανικό F-35B συντρίβεται στη Μεσόγειο κατά την απογείωση από τον αεροπλανοφόρο HMS Queen Elizabeth.
- 29 Σεπτεμβρίου 2020: Συντριβή κατά την ανεφοδιασμό στον αέρα στην Καλιφόρνια.
- 19 Μαΐου 2020: Συντριβή στην αεροπορική βάση Eglin, Φλόριντα, με τον πιλότο να βγαίνει με μη θανατηφόρα τραύματα.
- 9 Απριλίου 2019: Απώλεια αεροσκάφους της Ιαπωνικής Αεροπορίας πάνω από τον Ειρηνικό, με θάνατο του πιλότου.
- 28 Σεπτεμβρίου 2018: Συντριβή λόγω κατασκευαστικού ελαττώματος στη Νότια Καρολίνα.
Σύμφωνα με αναφορές από τον Διευθυντή Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης των ΗΠΑ, τα F-35 αντιμετωπίζουν συνεχείς προκλήσεις στο αξιόμαχο και την συντήρηση, καθιστώντας τα έτοιμα για αποστολές μόλις στο 51% του χρόνου, πολύ κάτω από τον στόχο του 65%.
Επιπλέον, η Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ ανέφερε αύξηση του κόστους συντήρησης του στόλου από 1,1 τρισ. δολάρια το 2018 σε 1,58 τρισ. δολάρια το 2023, μολονότι τα αεροσκάφη πετούν λιγότερο λόγω προβλημάτων.
Τα F-35 που παρουσιάζονται από την κυβέρνηση ως το νέο υπερ-όπλο, ικανό να αλλάξει τις ισορροπίες στο Αιγαίο, εν τοις πράγμασι παρουσιάζουν πολλά επιχειρησιακά και μη προβλήματα, με ό,τι αυτό συνπεάγεται…
Δείτε επίσης:
- Έπεσε ακόμα ένα αεροσκάφος F-35!
- «Σαπάκια» τα F-35 της RAF!
- Νέο σοκ με συντριβή F-35 στην Αλάσκα: Τεράστια ερωτηματικά για την αξιοπιστία των αμερικανικών μαχητικών
δεν ρωτατε την γνωμη του ισραηλ .Τα συγκεκριμενα αεροσκαφη εχουν πολλες ωρες πτησης . Ειναι η αιχμη του δορατος .Στον πολεμο τα βλεπεις οχι στην εκπαιδευση !!!1
Εχουν εμπλακεί τα F-35 του Ισραήλ σε αερομαχίες; Εχουν κινητοποιηθεί ενάντια σε χώρα με μοντέρνα αεροσκάφη;
Εχουν διεξαγάγει κάποια άλλη επιχείρηση πέραν βομβαρδισμών στο έδαφος, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων ενάντια σε χώρες που είτε δεν έχουν είτε δεν ενεργοποιούν τις αεράμυνές τους;
(στη 2η περίπτωση η Συρία επί Άσαντ, λόγω συμφωνίας Ρωσίας-Ισραήλ, που επέτρεπε στο δεύτερο να στοχοποιεί κυρίως ιρανικές εγκαταστάσεις και δυνάμεις στον νότο, αλλά δεν είχε επιτρέψει ο Πούτιν στον Ασαντ να στοχεύσει καν και να ανταποδώσει σε βομβαρδισμους του Ισραήλ ακόμη και κατά υποδομών του Συριακού Στρατού).
Το US Government Accountability Office-GOA έχει επισημάνει στην έκθεση GAO-24-107177 (Δεκ 2023), ότι *τα F-35 πάσχουν από προβληματικό σύστημα ψύξης* , με συνέπεια η μηχανή να λειτουργεί σε θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τις προδιαγραφές της.
…δεν γνωρίζω αν αυτή είναι η αιτία για τις απώλειες αεροσκαφών, αλλά η συντήρηση των F-35 είναι ιδιαίτερα προβληματική ακόμη και για τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την επίσημη αναφορά του GOA τον Σεπ 2023 (GAO-23-105341)
1) Μόνο το 55% των αεροσκαφών είναι κάθε στιγμή επιχειρησιακώς διαθέσιμα
2) Κυρίως γιατί *ο Στρατός εξαρτάται σε κάθε βήμα και στάδιο από τους ιδιώτες εργολάβους* και δεν μπορεί να παρέμβει στο πρόγραμμα συντήρησης
3) Πάσχει από *ανεπαρκή εκπαίδευση προσωπικού* για τεχνικές εργασίες
4) *Λείπουν τα τεχνικά δεδομένα* από τις στρατιωτικές υπηρεσίες για την ορθή συντήρηση των αεροσκαφών, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις
5) *Δεν υπάρχουν τα αναγκαία Ανταλλακτικά διαθέσιμα στις εγκαταστάσεις* > κι άλλες καθυστερήσεις
6) *Λείπει ο απαραίτητος τεχνικός εξοπλισμός* για τις επισκευές
7) Θέματα με την ιεράρχηση της χρηματοδότησης για τη κατασκευή εγκαταστάσεων συντήρησης
Με άλλα λόγια, η ιδιωτικοποίηση της στρατιωτικής βιομηχανίας, σε συνδυασμό με τη πολιτική διαφθορά, που επιτρέπει στις πολεμικές βιομηχανίες να απομυζούν το ομοσπονδιακό κράτος, παρεμβαλλόμενες σε κάθε στάδιο, πλήττει καθοριστικά τόσο την ανάπτυξη των αεροσκαφών, όσο και τη χρήση και τη συντήρησή τους.
Αν αυτά συμβαίνουν στις ΗΠΑ, φανταστείτε τί θα συμβαίνει στην Ελλάδα, το εκούσιο κ περήφανο προτεκτοράτο των ΗΠΑ και του ΙΣραήλ…όχι δεν κερδίζουμε ευνοϊκούς όρους, αλλά παρασιτούν μηχανισμοί ακόμη περισσότερο.
Στη πράξη στην Ελλάδα τα F-35 χρειάζονται κυρίως για την παρακολούθηση των εξελίξων και την εξοικείωση με τη τενχολογία και τον επιχειρησιακό συντονισμό σε επίπεδο ΝΑΤΟ…αλλά και ως προσπάθεια εξαγοράς εύνοιας, αλλά πού…
Μήπως θα βγάλουμε τα πανάκριβα αυτά αεροσκάφη, κινδυνεύοντας να τα χάσουμε σε πραγματικές συνθήκες έντασης με υπαρκτό κίνδυνο στόχευσής τους;
Εικάζω πως όχι, παρά μόνο σε συνθήκες απόλυτης απελπισίας.
Τι σημασία έχει αυτό;; Αν πέφτουν οι μίζες όλα είναι οκ, ας πέφτουν και τα αεροσκάφη