Δημοσίευμα του CNN φέρνει στο φως νέα στοιχεία για τη συντριβή του F-35 στην Αλάσκα στις 28 Ιανουαρίου 2025.
Το επίσημο πόρισμα της Πολεμικής Αεροπορίας, που δόθηκε τώρα στη δημοσιότητα, αποκαλύπτει σοβαρά προβλήματα στο υδραυλικό σύστημα, στο λογισμικό και στη συντήρηση, τα οποία καθιστούν το αεροσκάφος επικίνδυνο ακόμη και για τους ίδιους τους πιλότους του.
Ο χειριστής έμεινε σχεδόν μία ώρα στον αέρα σε τηλεδιάσκεψη με μηχανικούς της Lockheed Martin, προσπαθώντας απεγνωσμένα να διορθώσει βλάβη στο σύστημα προσγείωσης. Οι οδηγίες που έλαβε όχι μόνο δεν έλυσαν το πρόβλημα, αλλά επιδείνωσαν την κατάσταση: το λογισμικό του F-35 μπήκε σε «λειτουργία εδάφους» ενώ βρισκόταν στον αέρα, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να γίνει ανεξέλεγκτο και ο πιλότος να εγκαταλείψει.
Η τεχνική ανάλυση κατέδειξε ότι το ένα τρίτο του υγρού στα υδραυλικά των τροχών ήταν… νερό, που πάγωσε και μπλόκαρε το σύστημα. Ακόμη χειρότερα, μόλις εννέα μέρες μετά σημειώθηκε παρόμοιο περιστατικό σε άλλο F-35 στην ίδια βάση, το οποίο σώθηκε από καθαρή τύχη.
F-35 το σαραβαλάκι των αιθέρων
Το πλέον εξοργιστικό είναι ότι η Lockheed Martin είχε ήδη προειδοποιήσει από τον Απρίλιο του 2024 για την πιθανότητα τέτοιων αστοχιών σε συνθήκες ψύχους, αλλά η προειδοποίηση έμεινε στα χαρτιά. Αν οι μηχανικοί και οι υπεύθυνοι είχαν ακολουθήσει τις οδηγίες εκείνες, η τραγωδία θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Το Συμβούλιο Διερεύνησης Ατυχημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας κατηγορεί όχι μόνο τις λανθασμένες αποφάσεις των εμπλεκομένων, αλλά και την ίδια τη δομή του προγράμματος, όπου η συντήρηση και η διαχείριση κρίσιμων υλικών γίνονται με προχειρότητα.
Η υπόθεση αυτή αποκαλύπτει για ακόμη μια φορά ότι το F-35, παρά την ακριβοπληρωμένη εικόνα του “απόλυτου μαχητικού”, είναι γεμάτο αστοχίες, τεχνικές ευπάθειες και κινδύνους. Για τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους, που δαπανούν δισεκατομμύρια για να το αποκτήσουν, η εικόνα ενός αεροσκάφους που καταρρέει από παγωμένα υδραυλικά και λανθασμένα σήματα αισθητήρων μόνο ως «τεχνολογία αιχμής» δεν μπορεί να παρουσιαστεί.
Δείτε Επίσης:
Πανάκριβο και άχρηστο. Είναι τελείως παλαβός ο Π/Θ που επιμένει στην απόκτηση αυτού του σαράβαλου!
τελευταία έκθεση πενταγωνου.. f35 1200 critical errors. από αυτά που ρίχνουν το αεροπλάνο δηλαδή. ποιος ζήτησε να αγοραστουν τα ιπτάμενα φέρετρα??