Ποιος ήταν ο Άλκης Γιαννακάς – Το θρυλικό «ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη» έφυγε αθόρυβα

Ο ωραίος «κακός» που άφησε το στίγμα του στον ελληνικό κινηματογράφο

Ένας από τους πιο γοητευτικούς, αινιγματικούς και σπάνιους ηθοποιούς της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου έφυγε από τη ζωή. Ο Άλκης Γιαννακάς, το θρυλικό «Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη», πέθανε σε ηλικία 80 ετών, αφήνοντας πίσω του μια ιστορία που συνδυάζει λάμψη, σιωπή και αξιοπρέπεια.

Από τον «ντελικανή» στο «ρεμάλι» – Η πορεία ενός αντιήρωα

Ο Άλκης Γιαννακάς, κατά κόσμον Χρήστος Γιαννακάς, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Μαρτίου 1945. Η πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο έγινε το 1963, στην ταινία «Ένας ντελικανής», όπου το κοινό διέκρινε αμέσως το ιδιαίτερο παρουσιαστικό και το βλέμμα του «άλλου τύπου» ήρωα.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1965, θα έρθει ο ρόλος που θα καθορίσει την καριέρα και τον μύθο του: «Το Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη». Ο Γιαννακάς υποδύθηκε τον νεαρό παραβάτη με τη σκληρή όψη και τη μελαγχολική ψυχή,  έναν χαρακτήρα που συνδύαζε τη γοητεία του επικίνδυνου και την ανθρωπιά του πληγωμένου. Ένας «κακός» που ποτέ δεν ήταν μονοδιάστατος αφού πίσω από τη βία, υπήρχε ευαισθησία.

Ο γοητευτικός «κακός» των 60s

Στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, ο Άλκης Γιαννακάς θα γίνει το «αντίπαλο δέος» των καθωσπρέπει ζεν πρεμιέ. Θα παίξει δίπλα σε σπουδαίες πρωταγωνίστριες όπως η Ιλύα Λιβικού και η Γκιζέλα Ντάλι, δημιουργώντας εκρηκτικά κινηματογραφικά ζευγάρια. Η Λιβικού, μάλιστα, είχε δηλώσει πως «ο Άλκης ήταν ηθοποιός με σπάνια εσωτερικότητα – δεν τον ένοιαζε να αρέσει, τον ένοιαζε να είναι αληθινός».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολούθησαν ρόλοι σε ταινίες όπως «Μια γυναίκα στην Αντίσταση» (1970), «Τα Παλιόπαιδα», «Ο Παρθένος», «Μονεμβασιά», «Τα Μυστικά της αμαρτωλής Αθήνας» και «Μαντώ Μαυρογένους». Κάθε εμφάνισή του είχε το ίδιο στίγμα: την ωμή αλήθεια και την αρρενωπή ευαισθησία ενός ανθρώπου που δεν έπαιζε ρόλους, τους ζούσε.

Η μεγάλη απόσυρση

Παρότι αγαπήθηκε από το κοινό και είχε όλες τις προϋποθέσεις για μια λαμπρή καριέρα, ο Γιαννακάς επέλεξε τον δικό του δρόμο. Γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ’80, αποσύρθηκε οριστικά από το θέατρο και τον κινηματογράφο. Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση τοποθετείται περίπου το 1987. Από τότε, χάθηκε σιωπηλά από τα φώτα.

Στην τελευταία του συνέντευξη στην Espresso, είχε δηλώσει με ειλικρίνεια: «Δεν με ενδιαφέρει η δημοσιότητα ούτε και το επάγγελμά μου. Έφυγα πριν από 40 χρόνια και έφυγα ψηλά. Δεν θα επέλεγα να επιστρέψω σε καμιά περίπτωση, τώρα που είμαι 80 ετών». Με αυτή τη φράση, έκλεισε οριστικά κάθε συζήτηση για επιστροφή. Δεν τον ενδιέφερε η φήμη, αλλά η εσωτερική του γαλήνη.

Η ζωή μετά το σινεμά

Τα τελευταία χρόνια ζούσε στην πλατεία Αμερικής, με τη σύντροφό του Κατερίνα, με την οποία μοιράστηκε 25 χρόνια κοινής ζωής. Ήταν ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων, ευγενικός, με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, που απέφευγε τη δημοσιότητα. Οι γείτονες και φίλοι του μιλούν για έναν «καλό άνθρωπο, που έζησε όπως ήθελε – ήσυχα και αξιοπρεπώς».

Ο τελευταίος των ρομαντικών «αντι-ηρώων»

Με τον θάνατο του Άλκη Γιαννακά κλείνει ένα ακόμη κεφάλαιο της χρυσής εποχής του ελληνικού σινεμά – εκείνης που γεννούσε μορφές με ψυχή και πρόσωπα με ιστορία. Ο ίδιος, χωρίς ποτέ να το επιδιώξει, έγινε σύμβολο του ωραίου «κακού», ενός άντρα που μπορούσε να δείχνει σκληρός και τρυφερός την ίδια στιγμή. Έφυγε όπως έζησε: αθόρυβα, περήφανα, χωρίς παραχωρήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η Αποστολάκη «καρφώνει» τη ΝΔ: Non paper πριν ολοκληρωθεί η κατάθεση Παπασταύρου!

Άλλο ένα πρωτοφανές ζήτημα, που ρίχνει σκιές στην αξιοπιστία της Εξεταστικής για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, σημειώθηκε σήμερα. Η ΝΔ...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μετά τον Βενιζέλο και η Διαμαντοπούλου δηλώνει «παρούσα»

Σχεδόν ακαριαία ήταν η αντίδραση της Άννας Διαμαντοπούλου στην εμφάνιση του Ευάγγελου Βενιζέλου στον ΣΚΑΪ, όπου δήλωσε «παρών» για την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Νέοι καυγάδες Λαζαρίδη – Κωνσταντοπούλου: Την είπε «σεξίστρια», τον είπε «θρασύδειλο»

Στα άκρα έχουν φτάσει οι σχέσεις των μελών της Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σήμερα σημειώθηκε οξύτατο επεισόδιο ανάμεσα στον...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκέρτσος για Κωνσταντοπούλου: «Αδίστακτη και βαθιά κυνική»

«Αδίστακτη» και «βαθιά κυνική» χαρακτήρισε την Ζωή Κωνσταντοπούλου ο Άκης Σκέρτσος μια μέρα μετά την επίθεση που έκανε στην σύζυγό...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: «Στηρίζουμε την Ουκρανία»

«Η χώρα μας στηρίζει την Ουκρανία και θα υποστηρίξει οποιαδήποτε λύση μπορεί να της παρέχει την χρηματοδοτική σταθερότητα» ανέφερε, μεταξύ...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος είναι ο μεγάλος χαμένος από την Eξεταστική στον ΟΠΕΚΕΠΕ;

Μεγάλη αίσθηση έχουν προκαλέσει στον δημόσιο βίο οι εικόνες από την εξέταση συγκεκριμένων μαρτύρων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ. Η...
ΕΛΛΑΔΑ

Αίγινα: Βλάβη στον υποθαλάσσιο αγωγό υδροδότησης του νησιού

Προβλήματα υδροδότησης αντιμετωπίζει για μία ακόμη φορά η Αίγινα, λόγω βλάβης στον υποθαλάσσιο αγωγό της ΕΥΔΑΠ από τον οποίο τροφοδοτείται...
ΕΛΛΑΔΑ

Μάρτυρας υπόθεσης Βαλυράκη: «Δέχθηκα πιέσεις από το Λιμεναρχείο να μην καταθέσω όσα είχα δει»

Η δίκη των δύο ψαράδων για την υπόθεση του θανάτου του Σήφη Βαλυράκη συνεχίστηκε σήμερα, Πέμπτη 18/12, στο Μεικτό Ορκωτό...
ΕΛΛΑΔΑ

Πηγές υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης: Ναι στον διάλογο – Όχι στα μπλόκα

Πηγές υπουργείου του Αγροτικής Ανάπτυξης, μετά την απόφαση των αγροτών να παραμείνουν στα μπλόκα, αναφέρουν ότι η θέση της κυβέρνησης...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης