«Έκρηξη» τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον πόλεμο στην Ουκρανία – Άνοδος έως 12% στα ναύλα

Άνοδος των τιμών

Must Read

Αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αναμένονται το επόμενο διάστημα, καθώς έχουν ανέβει κατακόρυφα τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων και οι διεθνείς τιμές πετρελαίου εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Κάποιες εταιρείες έχουν ήδη αλλάξει τις τιμές στα ναύλα από τις 18/3, ενώ κάποιες άλλες θα προχωρήσουν σε αυξήσεις από την 1η Απριλίου σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων εκτιμάται ότι ενδεχομένως να φτάσει ακόμα και στο 12%. Ενδεικτικά, ένα πλοίο που κινείται στη γραμμή από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ.  Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το ναυτιλιακό καύσιμο MGO (για τα ταχύπλοα) marine diesel που είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021.

Ο σύνδεσμος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη πρότεινε μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα με τα συναρμόδια υπουργεία.

Τι ζητούν οι ακτοπλοϊκές

Μεταξύ αυτών που προτάθηκε από τους ακτοπλόους είναι η άμεση ενίσχυση της ρευστότητας των εταιρειών από αυτά που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από επιδοτούμενες γραμμές που έχουν ήδη εκτελεστεί, επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στη διάρκεια της πανδημίας covid-19, επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη μέση τιμή του περασμένου Δεκεμβρίου, μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 12% στο 6% και αύξηση κατά 30% στα μισθώματα για τις άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας. Παράλληλα όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Σημειώνεται πάντως ότι τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων. Ήδη κάποιες εταιρείες προχώρησαν σε περικοπές δρομολόγιων που θεωρούν ότι δεν έχουν αυτή την περίοδο μεγάλη επιβατική κίνηση.

Οι πρώτες αυξήσεις

Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 18/3 είναι οι εξής:

Πειραιάς-Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ

Πειραιάς-Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ

Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ

Πειραιάς-Πάτμος, από τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.

Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.

– Στη γραμμή Ραφήνα-‘Ανδρος: Από τα 20,50 ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, από 1/4 ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.

– Στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος: Από 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) από 1/4 θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.

– Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα από 1/4 θα ανέλθει στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Δυσφορία βουλευτών για Δένδια

Δύο φορές απέφυγε ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας να απαντήσει στο ερώτημα για το εάν θα ψηφίσει την τροπολογία για...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σούσουρο στη Βουλή με την ανακοίνωση Δένδια την ώρα της ομιλίας Μητσοτάκη!

Σε κλίμα έντονης αναταραχής εξελίσσεται η συνεδρίαση στη Βουλή, όταν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας εξέδωσε ανακοίνωση τη στιγμή...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καρανίκας και Άδωνις ξανά σε κοινή γραμμή – Το 1566 τους φέρνει πάλι κοντά

Φιλοφρονήσεις για άλλη μια φορά αντάλλαξαν ο Άδωνις Γεωργιάδης και ο Νίκος Καρανίκας, αποδεικνύοντας ότι εδώ υπάρχει μια βαθιά φιλία…...
SLIDER

Μητσοτάκης για Άγνωστο Στρατιώτη: «Επικοινώνησα με Δένδια, δεν διαφώνησε»

Στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και το Νίκο Δένδια αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την χθεσινή έντονη συζήτηση στη Βουλή...
SLIDER

Μνημείο Αγνώστου Στρατιώτη: Ψηφίζεται σήμερα η τροπολογία

Η συνεδρίαση της Βουλής για την τροπολογία σχετικά με το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη συνεχίζεται και σήμερα, Τετάρτη ενώ θα...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Θα ψηφίζατε ένα κόμμα στο οποίο θα συμμετείχε η Μαρία Καρυστιανού;

Μπορεί η ίδια η Μαρία Καρυστιανού να απορρίπτει το ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος με την ίδια επικεφαλής, οι μετρήσεις όμως για...
ΕΛΛΑΔΑ

Τάσος Δούσης για Άγνωστο Στρατιώτη: «Αν σας ενοχλούν τα ονόματα των νεκρών είστε υποκριτές»

«Καταπέλτης» ήταν ο Τάσος Δούσης σχετικά με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την διαχείριση στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη. Σε...
ΕΛΛΑΔΑ

Ευλογιά των προβάτων: Εξαντλούνται τα αποθέματα γάλακτος – Συναγερμός για τη φέτα

Συναγερμός για τη φέτα εξαιτίας της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, που συνεχίζει να εξαπλώνεται ανεξέλεγκτα και έχει οδηγήσει σε κάθετη πτώση...
ΕΛΛΑΔΑ

Πότε γυρνάμε τους δείκτες των ρολογιών μας – «Φτάνει πια» λένε οι επιστήμονες

Τα ξημερώματα της Κυριακής 26/10 θα γυρίσουμε τους δείκτες των ρολογιών μας μια ώρα πίσω επιστρέφοντας στην ουσία στην χειμερινή...

Διαβάζονται τώρα