Όλη η αλήθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» στην αποκαλυπτική νέα έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ

Τα ευρήματά της διαψεύδουν (σχεδόν) ολοκληρωτικά τους... πανηγυρισμούς του Άδωνι

Την απογοήτευσή της εκφράζει οι πλειοψηφία των καταναλωτών για το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού», σύμφωνα με την νέα έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), τα αποτελέσματα της οποίας διαψεύδουν λίγο πολύ τους κυβερνητικούς παράγοντες που επιμένουν να ομιλούν για «επιτυχία».

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική, καθώς το «καλάθι του νοικοκυριού» ελάχιστα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά. Για παράδειγμα, από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 54,3% δεν αγοράζει προϊόντα από αυτό και πως το 79% των συμμετεχόντων δηλώνει πως έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά.

Τα αναλυτικά ευρήματα της έρευνας

Το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο «καλάθι», ενώ από όσους δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι σε αυτό ανήκουν λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το «καλάθι» δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο «καλάθι», ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.

Η Ένωση σημειώνει ότι η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του «καλαθιού» συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του «καλαθιού». Το 40,2% δήλωσε «καθόλου», το 37% «λίγο», ενώ «πολύ» ή «πάρα πολύ» δηλώνει μόλις το 12,7%.

Επιπλέον, χαρακτηρίζει αξιοσημείωτο ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83,2%) δήλωσε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια («καλάθι του Αι-Βασίλη» και «εορταστικό»).

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Υπάρχει δε ένα 19,8% που δεν κάνει καμία έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% των ερωτηθέντων επισκέπτεται την πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr.

Δυσβάσταχτη η ακρίβεια στα καταναλωτικά αγαθά

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, όπως σημειώνεται ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20% έως και πάνω από 50%.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.

Σημαντικό, επίσης, εύρημα της έρευνας, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, αποτελεί το γεγονός ότι, το 33,2% των συμμετεχόντων ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

Η έρευνα έγινε σε τυχαίο δείγμα 1.034 ατόμων μέσω της ιστοσελίδας της Ένωσης Καταναλωτών και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το χρονικό διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Και η Μενδώνη τι είπε;»

Το ως άνω ερώτημα για τη στάση της υπουργού πολιτισμού Λίνας Μενδώνη όταν έμαθε από το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου σχετικά...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έτρεχαν όλοι να βγάλουν selfie με τον Πιερρακάκη…

Την τιμητική του και για selfie σήμερα στη Βουλή δεν είχε ο πρωθυπουργός, αλλά ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Ημέρα ψήφισης του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Αλέξης Τσίπρας και η «Ιθάκη» του στην Πάτρα

Στην Πάτρα παρουσιάζει ο Αλέξης Τσίπρας την «Ιθάκη» του. Η παρουσίαση ξεκίνησε στις 7 το απόγευμα της Τρίτης και μάλιστα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σπύρος Τσιλιγγίρης: «Έκανα το αυτονόητο»

«Είδα τον άνθρωπο πεσμένο στο έδαφος και έτρεξα να τον βοηθήσω. Αυτή άλλωστε την ειδικότητα έχω, είμαι χειρουργός» είπε ο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ΝΔ στέλνει ξανά στο εδώλιο την Κωνσταντοπούλου

Συνεχίζεται η αντιπαράθεση της ΝΔ με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου. Η κυβερνητική πλειοψηφία αποφάσισε για άλλη μία φορά να αρθεί η...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος είναι ο μεγάλος χαμένος από την Eξεταστική στον ΟΠΕΚΕΠΕ;

Μεγάλη αίσθηση έχουν προκαλέσει στον δημόσιο βίο οι εικόνες από την εξέταση συγκεκριμένων μαρτύρων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ. Η...
ΕΛΛΑΔΑ

Επιχείρηση «Ίππαλος»: Η δράση του κυκλώματος κοκαΐνης – Πώς εντόπισαν το σκάφος – Ο ρόλος του Έλληνα «Εσκομπάρ»

Την επιχείρηση με την κωδική ονομασία «Ίππαλος» που οδήγησε στην σύλληψη του αποκαλούμενου «Έλληνα Εσκομπάρ» και στην εξάρθρωση μεγάλου κυκλώματος...
ΕΛΛΑΔΑ

Σπείρα ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη: Ελεύθερο με όρους ζευγάρι αγροτών

Ελεύθεροι με την επιβολή ενός περιοριστικού όρου αφέθηκαν οι δύο πρώτοι κατηγορούμενοι για την σπείρα ΟΠΕΚΕΠΕ που δρούσε στην Κρήτη....
ΕΛΛΑΔΑ

Κυψέλη: Στον ανακριτή η 16χρονη – «Δεν έχει έρθει η μαμά μου»

Στον ανακριτή οδηγείται σήμερα 17/12 η 16χρονη που τραυμάτισε την 14χρονη συμμαθήτρια της σε σχολείο της Κυψέλης με αιχμηρό αντικείμενο,...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης