Όλη η αλήθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» στην αποκαλυπτική νέα έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ

Τα ευρήματά της διαψεύδουν (σχεδόν) ολοκληρωτικά τους... πανηγυρισμούς του Άδωνι

Την απογοήτευσή της εκφράζει οι πλειοψηφία των καταναλωτών για το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού», σύμφωνα με την νέα έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), τα αποτελέσματα της οποίας διαψεύδουν λίγο πολύ τους κυβερνητικούς παράγοντες που επιμένουν να ομιλούν για «επιτυχία».

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική, καθώς το «καλάθι του νοικοκυριού» ελάχιστα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά. Για παράδειγμα, από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 54,3% δεν αγοράζει προϊόντα από αυτό και πως το 79% των συμμετεχόντων δηλώνει πως έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά.

Τα αναλυτικά ευρήματα της έρευνας

Το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο «καλάθι», ενώ από όσους δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι σε αυτό ανήκουν λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το «καλάθι» δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο «καλάθι», ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.

Η Ένωση σημειώνει ότι η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του «καλαθιού» συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του «καλαθιού». Το 40,2% δήλωσε «καθόλου», το 37% «λίγο», ενώ «πολύ» ή «πάρα πολύ» δηλώνει μόλις το 12,7%.

Επιπλέον, χαρακτηρίζει αξιοσημείωτο ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83,2%) δήλωσε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια («καλάθι του Αι-Βασίλη» και «εορταστικό»).

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Υπάρχει δε ένα 19,8% που δεν κάνει καμία έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% των ερωτηθέντων επισκέπτεται την πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr.

Δυσβάσταχτη η ακρίβεια στα καταναλωτικά αγαθά

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, όπως σημειώνεται ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20% έως και πάνω από 50%.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.

Σημαντικό, επίσης, εύρημα της έρευνας, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, αποτελεί το γεγονός ότι, το 33,2% των συμμετεχόντων ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

Η έρευνα έγινε σε τυχαίο δείγμα 1.034 ατόμων μέσω της ιστοσελίδας της Ένωσης Καταναλωτών και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το χρονικό διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον περιμέναν στη σύσκεψη αλλά δεν ήλθε…

Ένα προς ένα συμπληρώνονται τα κομμάτια του μυστηριώδους παζλ που αφορά στην απραξία του ΠΑΣΟΚ για τα μπλόκα και την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Μπαμ και κάτω» ο Βορίδης!

Την τακτική του αιφνιδιασμού ακολουθεί το τελευταίο διάστημα ο Μάκης Βορίδης διαπιστώνοντας, για μία ακόμη φορά, ότι η συμμετοχή του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στεναχώρια Χατζηδάκη…

Περίσσεψαν τα χαμόγελα και οι ευχές για την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup. Υπάρχουν ωστόσο και κάποιοι...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αυτά είναι τα απειλητικά μηνύματα κατά βουλευτών της ΝΔ που έβαλαν «φωτιά» στην Εξεταστική

Μηνύματα με ύβρεις και απειλές κατά της ζωής τους κατήγγειλαν ότι δέχθηκαν βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας που μετέχουν στην Εξεταστική...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: «Την Δευτέρα στις 17:00 περιμένω αντιπροσωπεία αγροτών στο Μαξίμου»

«Κλείδωσε» η συνάντηση των αγροτών με την κυβέρνηση. Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στην ΚΟ της Νέας...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Να συνεχίσει η Ελλάδα να στηρίζει την Ουκρανία;

Με δεδομένο ότι ορισμένες χώρες της Ε.Ε. μειώνουν ή επανεξετάζουν τη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία, ποια στάση θεωρείτε ότι...
ΕΛΛΑΔΑ

Ναύπλιο: Στο νοσοκομείο παιδί μετά από ρίψη κροτίδας

Αναστάτωση προκλήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στο Ναύπλιο. Πιο συγκεκριμένα, στο προαύλιο ενός σχολείου εξερράγη μια κροτίδα με αποτέλεσμα να...
ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στην Λάρισα: Νεκρός 54χρονος που έπεσε από ταράτσα

Το πρωί της Παρασκευής 12/12 οι αρχές στην Λάρισα κινητοποιήθηκαν για ένα πολύ άσχημο περιστατικό αφού εντοπίστηκε 54χρονος σε πάρκινγκ...
ΕΛΛΑΔΑ

Αίγιο: Τον χτύπησε στο κεφάλι, του τρύπησε το αυτοκίνητο και έγινε «καπνός»

Μια απίστευτη ιστορία ήρθε στο φως της δημοσιότητας από ένα επεισόδιο που σημειώθηκε στην πόλη του Αιγίου όταν ένας οδηγός...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης