Αττική Οδός: Έξι οι… μνηστήρες!

Ποια είναι τα επενδυτικά σχήματα που μπαίνουν στη διαγωνιστική διαδικασία για τη νέα σύμβαση παραχώρησης

Must Read

Eξι προσφορές υποβλήθηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Ενωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. – INTRAKAT A.E.
  • Ενωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ενωση προσώπων VINCI HIGHWAYS SAS – VINCI CONCESSIONS SAS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER SAS
  • Ενωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 SAS

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι τον Οκτώβριο του 2024, οπότε λήγει η τωρινή περίοδος παραχώρησης, να έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και ο νέος ανάδοχος να αναλάβει τα ηνία του οδικού άξονα χωρίς καθυστέρηση.

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα εκκινήσει άμεσα. Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Το μεγάλο στοίχημα είναι η απόφαση για μείωση στις τιμές των διοδίων τα επόμενα πέντε χρόνια από τα 2,80 ευρώ στα 2,50 ευρώ, όπως και το γεγονός ότι η κίνηση της Αττικής Οδού έχει επανακάμψει σε επίπεδα προ πανδημίας. Η μέση ημερήσια κίνηση στο πρώτο τουλάχιστον εντεκάμηνο του 2022 έφτασε στα επίπεδα προ κρίσης, δηλαδή σε εκείνα που υπήρχαν το 2019. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία το 2023 έχει ενισχυθεί σε πάνω από 255.000 οχήματα ημερησίως, κάτι που πιστοποιείται καθημερινά και από την εικόνα που αντικρίζουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό.

Κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του νομού Αττικής. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.

Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), καθώς συνδέει την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με την εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την ελεύθερη λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη δυτική περιφερειακή λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της δυτικής περιφερειακής λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το τουρ του Χαρη Δούκα στη Βουλή κι ο Μανώλης…

Πρόβα για το μέλλον του έκανε ο Χάρης Δούκας! Ο δήμαρχος Αθηναίων επισκέφτηκε τη Βουλή κι έκανε συναντήσεις με πολιτικούς...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Καρφάρα» από τον Καστανίδη: «Αντιπολίτευση που δεν ξέρει πού βρίσκεται»

Αιχμηρό σχόλιο από τον Χάρη Καστανίδη, τον πρώην υπουργό και βουλευτή του ΠΑΣΟΚ. Τον οποίο άφησε εκτός Βουλής ο Νίκος...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η σκληρή καθημερινότητα του Γιάννη Λοβέρδου που ζει μόνο με την… βουλευτική αποζημίωση

Ο Γιάννης Λοβέρδος αναγνωρίζει το πρόβλημα της ακρίβειας που μαστίζει τα ελληνικά νοικοκυριά και το οποίο η κυβέρνηση δεν έχει...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για κοινωνική αντιπαροχή και ισόβια τριτεκνική ιδιότητα

Kατά πλειοψηφία εγκρίθηκε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας «Κοινωνική αντιπαροχή, κοινωνική μίσθωση, τριτεκνική ιδιότητα και άλλες...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ρωμανός: «Καλύτερα να μειώνεις άμεσους φόρους από το να μειώνεις έμμεσους»

Στο βήμα του «Βελλιδείου» βρέθηκε το βράδυ του Σαββάτου ο Κυριάκος Μητσοτάκης και προχώρησε στην πολυαναμενόμενη ανακοίνωση του πακέτου μέτρων...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ;

Στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, δόθηκε έμφαση σε φοροελαφρύνσεις αντί για επιδοματικά μέτρα και...
ΕΛΛΑΔΑ

Κως: Δικαστική νίκη δανειολήπτη κατά Fund – Παράνομος ο τόκος στο σύνολο του κεφαλαίου

Μια απόφαση που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα για χιλιάδες δανειολήπτες σε όλη την Ελλάδα εκδόθηκε από το Μονομελές...
ΕΛΛΑΔΑ

Τί είπε στους αστυνομικούς ο καρδιοχειρουργός στο Ιπποκράτειο όταν τον έπιασαν με το «φακελάκι»

Συνελήφθη γνωστός καρδιοχειρουργός στο Ιπποκράτειο που ζητούσε χρήματα προκειμένου να… προσέχει τους ασθενείς μετά το χειρουργείο. Τα ποσά άγγιζαν μέχρι...
ΕΛΛΑΔΑ

Πάτρα: «Πόλεμος» ταξιτζήδων για την πιάτσα στο νέο ΚΤΕΛ

Οι οδηγοί ταξί της Πάτρας εξεγείρονται κατά της νέας πιάτσας 13 θέσεων έξω από τον τερματικό σταθμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ. «Θα...

Διαβάζονται τώρα