Μάστιγα η ακρίβεια, απλησίαστα ακόμη και τα βασικά αγαθά – Τι λέει για τις αυξήσεις ο διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ

«Στην τελική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής, περίπου το 45% είναι η τιμή που εισπράττει ο παραγωγός»

Must Read

Σε μάστιγα έχει μετατραπεί για τα ελληνικά νοικοκυριά η ακρίβεια με τους καταναλωτές να καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη κάθε φορά που πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ, ακόμη και για τα βασικά.

Οι τιμές στα ράφια παραμένουν απλησίαστες, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι δεκάδες προϊόντα, παρά το ότι εντάσσονται στο «ταμπελάκι» μείωσης τιμής, παρουσιάζουν αυξήσεις. Συγκεκριμένα, ένα λίτρο χυμού μήλου την Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου είχε 1,77 ευρώ, ενώ μόλις μία ημέρα αργότερα κόστιζε 2,27 ευρώ. Αντίστοιχα, μισό κιλό μακαρόνια νο7 την Πέμπτη κόστιζε 0,77 ευρώ, ενώ την Παρασκευή 1 ευρώ.

«Παρά το ότι αυτή η πρωτοβουλία μείωσης τιμής είναι οικειοθελής, έχει αγκαλιαστεί σημαντικά τόσο από τις εταιρίες, από το σύνολο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και έχουμε δει από τα στοιχεία μας μεγάλη κινητικότητα με τους καταναλωτές. Είναι μια πολύ καλή ενέργεια», υποστηρίζει από την δική του πλευρά, ο γενικός διευθυντής ένωσης σούπερ μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς και συνεχίζει:

«Σύμφωνα με την πρωτοβουλία, οι παραγωγικές εταιρίες και το λιανεμπόριο δεσμεύονται σε μια τιμή προς τα πάνω. Επομένως υπήρχε μια τιμή αναφοράς, μια έκπτωση η οποία είναι μόνιμη, τουλάχιστον για 2 μήνες και περισσότερο, από εκεί και πέρα όμως ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων πολλές φορές οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις τιμών. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο αποπληθωρισμός είναι σημαντικός στα τρόφιμα στην Ελλάδα».

«Οι καταναλωτές είναι περισσότερο σκεπτόμενοι»

Όπως εξηγεί, ο τρόπος που έχει διαμορφωθεί στα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τις πάρα πολλές προσφορές και ο τρόπος που γίνονται οι προσφορές, όπως επίσης και τα πάρα πολλά παρεμβατικά μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για τον πληθωρισμό τα τελευταία χρόνια, έχουν κάνει την εικόνα και την πολυπλοκότητα μέσα στην πλοήγηση στο σούπερ μάρκετ αρκετά πιο δύσκολη. «Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι οι καταναλωτές είναι περισσότερο σκεπτόμενοι. Θα αλλάξει σημαντικά ο τρόπος σήμανσης στα σούπερ μάρκετ στην ΕΕ των 27 χωρών με κανονισμό. Θα ξεκινήσει σταδιακά από τον Μάρτιο και θα ολοκληρωθεί αρχές Ιουνίου, όπου η σήμανση θα αλλάξει σημαντικά και ριζικά», επισημαίνει και συμπληρώνει:

«Όλες οι παροχές και όλες οι προσφορές θα είναι πάνω σε μια τιμή αναφοράς που προσδιορίζεται συγκεκριμένα».

Την ίδια στιγμή, αίσθηση προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο οι μεγάλες εταιρείες αυξάνουν το κέρδος τους. Σύμφωνα με στοιχεία, οι μεγάλοι έμποροι – εταιρείες ιδρύουν ΙΚΕ οι οποίες στη συνέχεια αγοράζουν προϊόντα από τη μητρική εταιρεία. Έπειτα, τα δίνουν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με πολύ ακριβότερες τιμές.

«Σε μεγάλο βαθμό, ειδικά οι πολύ μεγάλες αλυσίδες, έχουν μηχανισμούς που το ελέγχουν όλο αυτό το ενδιάμεσο με έναν τέτοιον τρόπο έτσι ώστε στον καταναλωτή να μπορεί να έρχεται και γρήγορα αλλά και στη χαμηλότερη δυνατή τιμή», αναφέρει ο κ. Πεταλάς και καταλήγει:

«Στην τελική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής, περίπου το 45% είναι η τιμή που εισπράττει ο παραγωγός. Περίπου στο 18% είναι φόροι. Το λιανεμπόριο είναι μια αρκετά ακριβή διαδικασία διότι έχει 120.000 εργαζόμενους, 4.500 καταστήματα, μια σειρά μεταφορών. (…)».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η μισή Ελλάδα καίγεται κι ο Άδωνις… χτενίζεται: «Είμαστε παντού σε πλήρη επιφυλακή και ετοιμότητα»!

Το 112 ηχεί ασταμάτητα για εκκενώσεις περιοχών σχεδόν στη μισή Ελλάδα το τελευταίο 24ωρο, περιουσίες και κόποι μιας ζωής παραδίδονται...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Άδωνις για πυρκαγιές: «Το ΕΣΥ είναι παρών(!) στη μάχη»

Ο κόσμος καίγεται και ο Άδωνις κάνει αναρτήσεις στα social media και μάλιστα ανορθόγραφες. Έχει και η πολιτική εκμετάλλευση τα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ για τις ανεξέλεγκτες πυρκαγιές: «Η κατάσβεση δεν μπορεί να στηρίζεται μόνο σε ήρωες πυροσβέστες»

Η Ελλάδα καίγεται! Πύρινα μέτωπα σε πολλές περιοχές μαίνονται το βράδυ της Τρίτης. Αγωνία για χιλιάδες κατοίκους ανά την επικράτεια....
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπουργείο Εξωτερικών: Οι αναρτήσεις της ελληνικής πρεσβείας στο Λουξεμβούργο για την Γάζα δεν εκφράζουν την επίσημη θέση

Στον λογαριασμό της ελληνικής πρεσβείας στο Λουξεμβούργο στο Facebook έγιναν αναρτήσεις υπέρ των διαδηλώσεων για την Λωρίδα της Γάζας. Το...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Μεταμεσονύκτια μηνύματα από το 112 σε Αχαΐα, Ιωάννινα, Πρέβεζα, Χίο!

Πέντε μηνύματα από το 112 εστάλησαν από τα μεσάνυχτα και σε διάστημα μόλις μισής ώρας, για εκκενώσεις περιοχών σε Αχαΐα,...
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα πυρκαγιά στα Ιωάννινα – Μήνυμα του 112 για εκκένωση

Στα Ιωάννινα εκδηλώθηκε νέα πυρκαγιά την νύχτα της Τρίτης. Κατακαίει στην περιοχή Πρωτόππαπα του Δήμου Ζίτσας. Επιχειρούν 28 πυροσβέστες με...
ΕΛΛΑΔΑ

Σοκ με νέα εστία στην άλλη πλευρά της Αχαΐας – Καίγονται σπίτια στα Συχαινά

Νέα φωτιά ξέσπασε το βράδυ της Τρίτης στα Συχαινά Αχαΐας και συγκεκριμένα στην θέση της Αγίας Παρασκευής. Πρόκεται για εστία...

Διαβάζονται τώρα