Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Μείωση του ΦΠΑ και κρατικές επιδοτήσεις θέλουν οι ακτοπλόοι για τις αυξήσεις φωτιά που έρχονται

Την ώρα που τα ακτοπλοϊκά κοστίζουν εδώ και καιρό το βάρος του... πλοίου σε χρυσάφι, το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι στο «θα» και στις συσκέψεις!

Έως και 15% θα φτάσουν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από την προσεχή Πρωτομαγιά, λόγω της εφαρμογής του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου της επιβατηγού ναυτιλίας στη Μεσόγειο.

Οι αυξήσεις θα επιβαρύνουν τόσο τους επιβάτες όσο και τα μεταφερόμενα οχήματα και ήδη οι αντιδράσεις είναι πολλές, με την Πολιτεία για μία ακόμη φορά να εμφανίζει ανύπαρκτα αντανακλαστικά, αφού η όποια κίνηση γίνεται κατόπιν εορτής και αφού πρώτα οι τιμές των ακτοπλοϊκών είναι ήδη… στο Θεό!

https://exchange.glomex.com/video/v-d74bw63lpq21?integrationId=40599w17mbz7o7uw

Το Υπουργείο Ναυτιλίας

Πηγές από το Υπουργείο Ναυτιλίας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανέφεραν ότι πέρυσι (2024) οι αυξήσεις σε σχέση με το 2023 ήταν κοντά στο 1%, επισημαίνοντας ότι ο ολικός ναύλος (περιλαμβάνει κρατήσεις και ΦΠΑ) στα 24,9 εκατομμύρια εισιτήρια που κόπηκαν, διαμορφώθηκε στα 27,23 ευρώ, με αύξηση 1,1% σε σχέση με το 2023.

Τόνισαν ωστόσο, ότι το θέμα της τιμής της αύξησης του εισιτηρίου, λόγω διαφορετικής χρήσης καυσίμου, συνεχίζει να εξετάζεται με τα συναρμόδια Υπουργεία, ενώ παράλληλα ανέφεραν ότι η στενή συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού συνεχίζεται ενόψει του καλοκαιριού, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν κάποιες εταιρείες χρησιμοποιούν τη δεσπόζουσα θέση τους στην αγορά, αυξάνοντας τις τιμές. Εάν…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επεσήμαναν επίσης ότι η χρήση του διαφορετικού καυσίμου δεν θα επιφέρει αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου σε όλα τα πλοία, αφού τα ταχύπλοα καταναλώνουν ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο, ενώ άλλα που δραστηριοποιούνται σε κοντινότερες αποστάσεις δεν το χρησιμοποιούν.

Ο αποτυχημένος και εξαφανισμένος σε όλα τα δύσκολα, Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, εμφανίστηκε πρόσφατα σε ημερίδα των ακτοπλόων που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Ένωση των ακτοπλόων) και αναφέρθηκε στο κόστος που έρχεται και αφορά και τα εισιτήρια.

Είπε ότι η κυβέρνηση έχει κάνει… δύο συσκέψεις (σ.σ. εντάξει λύθηκε το πρόβλημα…) στις οποίες συμμετείχαν και άλλοι Υπουργοί και συζητά για να προλάβει με συγκεκριμένες ενέργειες το καλοκαίρι που έρχεται! Τι ακριβώς να… προλάβει ο κ.Στυλιανίδης; Το ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κοστίζουν εδώ και καιρό το βάρος του… πλοίου σε χρυσάφι;

Πρόσθεσε, επίσης, ότι αυτό που συζητήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έγινε αποδεκτό, είναι ότι οι εισπράξεις από τα δικαιώματα εκπομπών που αφορούν το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων ETC της ακτοπλοΐας και της ναυτιλίας δεν θα πρέπει να πηγαίνουν αλλού, αλλά να επανέρχονται ως αποζημίωση στην ακτοπλοΐα για την πράσινη μετάβαση.

Όπως ανέφερε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απάντησε ότι αυτό είναι αρμοδιότητα του κράτους μέλους και σε αυτό το γεγονός θα πρέπει να πειστεί το Υπουργείο Ενέργειας ότι το ETS της ακτοπλοΐας θα πρέπει να επιστρέφεται στην ακτοπλοΐα.

«Θεωρώ ότι θα βρούμε συμμαχίες και ήδη υπάρχει αποδοχή ενώ θα συζητήσουμε εσωτερικά και στην κυβέρνηση να βοηθηθούμε στη διαχείριση των εισιτηρίων και τα επόμενα καλοκαίρια» τόνισε ο κ. Στυλιανίδης.

Ζήσε Μάη μου…

Το νέο καύσιμο

Όπως εξηγεί το ΑΠΕ-ΜΟΕ το MGO (Marine Gas Oil) είναι ένας τύπος εξευγενισμένου ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και καθαρότερο από τα υπολειμματικά καύσιμα όπως το βαρύ μαζούτ (HFO) αλλά πιο ακριβό.

Λόγω της εφαρμογής  του FuelEU Maritime, το καύσιμο αυτό συμμορφώνεται με τους διεθνείς κανονισμούς, ιδίως αυτούς που ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ενώ χρησιμοποιείται συχνά σε περιοχές ελέγχου εκπομπών (ECA) όπου ισχύουν αυστηρότερα όρια θείου όπως η Μεσόγειος.

Το συγκεκριμένο καύσιμο που είναι πιο ακριβό χρησιμοποιείται ήδη από τα ταχύπλοα ενώ δεν αφορά όλα τα πλοία.

Στη χώρα μας στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Πάτρας-Ιταλίας και σε νησιά άνω των 200.000 κατοίκων (Κρήτη) εφαρμόζεται ήδη το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS της ΕΕ που είναι αυτό που η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία θα πρέπει να αγοράζει, για κάθε τόνο καυσίμου που καίει, τη χρηματιστηριακή αξία του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει.

Οι προτάσεις των ακτοπλόων

Από την πλευρά τους οι ακτοπλόοι έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις προκειμένου η αύξηση αυτή να μην περάσει στον επιβάτη, ενώ αναμένουν τη λήψη σχετικών πρωτοβουλιών.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα αντικειμενικό θέμα που αφορά την αυξημένη τιμή του καυσίμου που αποτελεί το 47% του λειτουργικού κόστους του πλοίου« τόνισε σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύσης Θεοδωράτος.

Είπε ότι η πράσινη πολιτική στην Ευρώπη έχει και ένα κόστος που επιβαρύνει το κόστος της μετάβασης και λειτουργίας του πλοίου, ενώ σε ερώτηση για το αν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις για το πως θα μπορούσε αυτή η αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου να μην περάσει στον επιβάτη, τόνισε ότι θα μπορούσε το κράτος να επιδοτήσει στις εταιρείες πετρελαιοειδών τη διαφορά κόστους του ενός καυσίμου, σε σχέση με το άλλο καύσιμο, ούτε ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μπορούν να παίρνουν καύσιμο MGO στην τιμή του VLFO.

Δήλωσε επίσης ότι μία ακόμα πρόταση θα ήταν η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των οχημάτων από το 24% στο 13%.

Ο κ. Θεοδωράτος είπε ότι το όχημα δεν είναι εμπορευματικό αγαθό αλλά συνοδεύει τον επιβάτη ενώ συμπλήρωσε ότι η μείωση του ΦΠΑ είναι εύκολο να γίνει και δεν είναι μεγάλο το κόστος για την ελληνική οικονομία καθώς θα βγει από τη μη μείωση και της κίνησης.

Στις αιτιάσεις ότι αν η κυβέρνηση μειώσει τον ΦΠΑ οι εταιρείες δεν θα περάσουν τη μείωση αυτή στον καταναλωτή, συμπλήρωσε ότι αυτό το Υπουργείο Ναυτιλίας μπορεί εύκολα να το ελέγξει μέσα από το παρατηρητήριο τιμών.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ είπε επίσης ότι θα μπορούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ και στο εισιτήριο του επιβάτη καθώς αυτή τη στιγμή έχουμε τον υψηλότερο σε σχέση με άλλες χώρες για παράδειγμα στη γειτονική Ιταλία είναι στο 10% ενώ σε άλλες χώρες στο 5%.

Τόνισε ότι το κράτος για τις άγονες γραμμές θα πρέπει να εφαρμόσει το κρατικό ναυλολόγιο σε σχέση με το εισιτήριο που κόβεται. Υπογράμμισε ότι η επιβάρυνση της τιμής του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 1η Μαΐου θα μπορούσε να βρεθεί και με τη ρήτρα καυσίμου που έχει θεσμοθετήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας για τις άγονες και έχει αποδεχθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ανέφερε εξάλλου ότι σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις, το 32% με 34% των εισιτηρίων των επιβατών στο σύνολο της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι είτε εκπτωτικά μέσω των υποχρεωτικών εκπτώσεων για ευπαθείς ομάδες που ορίζονται από το υπουργείο Ναυτιλίας, είτε εμπορικά για τους υπόλοιπους επιβάτες από τις ίδιες εταιρείες.

Ανέφερε επίσης ότι το κόστος κομίστρου σε άλλα μέσα μεταφοράς, όπως το ΚΤΕΛ, επιδοτείται, κάτι που δεν γίνεται στην ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία παρέχει από μόνη της εκπτωτική πολιτική.

https://exchange.glomex.com/video/v-d73ojwu25drl?integrationId=40599w17mbz7o7uw

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Εμφύλιος» μεταξύ Σπανάκη και Χαρδαλιά

Χοντρός καβγάς ξέσπασε μεταξύ του αν. υπουργού  Εσωτερικών Β. Σπανάκη και του περιφερειάρχη  Ν. Χαρδαλιά.  Ο Σπανάκης τον κατηγορεί ότι...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Επανέρχονται οι ταξιτζήδες – Το υπουργείο κλείνει την πόρτα

Νέο ραντεβού την επόμενη εβδομάδα δίνουν οι ταξιτζήδες  σε συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και τους παραγωγούς – εμπόρους λαϊκών...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μήνυμα στον εξώστη

Εκείνο που δεν λέγεται από κανέναν είναι ότι οι Σωκράτης Φάμελλος και Αλέξης Χαρίτσης όχι μόνο υποχρεώθηκαν να ανέβουν στον...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τσίπρας βρήκε την Ιθάκη, o Οδυσσέας τον Ανδρουλάκη!

Απανωτά σοκ στο…ΠΑΣΟΚ προκάλεσε η δήλωση του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου σχετικά με την ηγεσία του κόμματος. Σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λαμπρόπουλος για εμβολισμό τρακτέρ από λεωφορείο των ΜΑΤ: Δεν υπήρξε εντολή για βία

Οξεία αντιπαράθεση για την αστυνομική βία κατά των αγροτών είχαν την Ολομέλεια της Βουλής η Ζωή Κωνσταντοπούλου και ο Γιάννης...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Καρυστιανού: «Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει την λύση, δεν ξέρω αν θα βγω μπροστά»

Δεν γνωρίζει η Μαρία Καρυστιανού αν θα βγει μπροστά σε ένα κίνημα που θα αποτελείται από πολίτες το οποίο θα...
ΕΛΛΑΔΑ

Δίκη Βαλυράκη: «Τον χτύπησαν, μετά τον έριξαν από το σκαφάκι» – Κατάθεση σοκ αυτόπτη μάρτυρα

Με την κατάθεση σοκ του ψαρά, που δηλώνει ότι είδε την σκηνή του τέλους της ζωής του Σήφη Βαλυράκη, συνεχίστηκε...
ΕΛΛΑΔΑ

Λίνδος: Το TikTok «πρόδωσε» 31χρονο Αλβανό που αναζητούνταν για άγριο ξυλοδαρμό

Η υπόθεση του άγριου ξυλοδαρμού στη Λίνδο τον Ιούλιο του 2025 αποκτά νέα διάσταση, καθώς οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης