Ο Άδωνις Γεωργιάδης έσβησε πρόστιμο 100.000 ευρώ σε ασφαλιστική εταιρεία 

Must Read

Με ταχυδακτυλουργικές κινήσεις ο υπουργός Ανάπτυξης εξαφάνισε πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ σε ασφαλιστική εταιρία, ακυρώνοντας το ίδιο του το υπουργείο…

Σύμφωνα με έγγραφο που έφερε στο φως η Αυγή, ο υπουργός Ανάπτυξης στις 28 Ιουλίου 2020 αποδέχθηκε την ιεραρχική προσφυγή της ασφαλιστικής εταιρείας και με απόφασή του αποφάσισε «την ακύρωση της απόφασης επιβολής προστίμου» ύψους 100.000 ευρώ, που είχε επιβάλει η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης. Δηλαδή, ο Άδωνις Γεωργιάδης ακύρωσε την απόφαση της υπηρεσίας του υπουργείου του, χωρίς να δικαιολογεί την απόφαση του, αλλά και χωρίς να ζητήσει από την Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή να εξηγήσει την απόφασή της.

Για να στηρίξει μάλιστα την απόφαση του, να χαρίσει πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ στο γκρουπ της ασφαλιστικής εταιρείας, ο υπουργός Ανάπτυξης βασίζεται μόνο στους ισχυρισμούς της εταιρείας, αφού στα έγγραφα που επικαλείται υπάρχουν μόνο:

  • Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή για την επιβολή προστίμου
  • Η ιεραρχική προσφυγή της εταιρείας.
  • Το προγενέστερο υπόμνημα που είχε υποβάλει η ασφαλιστική εταιρεία όταν έγινε η καταγγελία εις βάρος της.
  • Το υπόμνημα αυτό είχε καταρριφθεί από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, αλλά ο υπουργός το υιοθετεί ακυρώνοντας την υπηρεσία του υπουργείου του.
  • Υπογραμμίζεται ακόμη ότι δεν φαίνεται να ζητήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή η αποστολή υπομνήματος με τις δικές της απαντήσεις έναντι όσων ισχυρίζεται η εταιρεία.

Σημειώνεται επίσης πως στην απόφαση της η υπηρεσία του υπουργείου ανέφερε ότι λαμβάνει υπόψη «την ανάγκη προστασίας του καταναλωτικού κοινού», κρίνοντας καταχρηστική την αύξηση των ασφαλίστρων. Τόνιζε δε, ότι «η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιλέξει τους όρους και τα κριτήρια εκείνα τα οποία αποτυπώνουν ενεργώς, σαφώς και με πλήρη διαφάνεια τον μηχανισμό εκείνο βάσει του οποίου προκύπτει η αναπροσαρμογή, προκειμένου ο ασφαλισμένος να είναι σε θέση να γνωρίζει εκ των προτέρων το ύψος της αναπροσαρμογής». Επιπλέον σημείωνε ότι «η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καθορίσει τον τρόπο και το μέτρο της αναπροσαρμογής με κριτήρια σαφή και διαφανή, το οποίο δυστυχώς δεν πράττει».

Ωστόσο, ο υπουργός ακυρώνει την κρατική απόφαση που προστατεύει τον καταναλωτή, χωρίς να εξηγεί γιατί θεωρεί ότι έχει δίκιο η ασφαλιστική εταιρεία και όχι η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης που επέβαλε το πρόστιμο.

Η υπόθεση ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2018, όταν ασφαλισμένη κατήγγειλε στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή αδικαιολόγητη αύξηση των ασφαλίστρων της κατά 11% (από τα 597,42 ευρώ στα 664,35 ευρώ). Πρόκειται για συμβόλαιο ισόβιο και όχι ετήσιο ανανεούμενο.

Η καταγγελία πήρε αμέσως αριθμό πρωτοκόλλου, αλλά χρειάστηκε να περάσει ενάμισι έτος για να εξεταστεί. Έτσι στις 23 Σεπτεμβρίου 2019 κλήθηκε η εταιρεία να εκθέσει τις απόψεις της, κάτι που έγινε μέσω υπομνήματος στις 28 Νοεμβρίου 2019. Στις 20 Μαΐου 2020 η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή κατέθεσε πολυσέλιδη εισήγηση και στις 21 Μαΐου η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή έλαβε την απόφαση για επιβολή προστίμου.

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, σε αντίθεση με τον υπουργό, που αποφάσισε μόνος του και χωρίς να συμβουλευθεί κανένα όργανο, ζήτησε και τη γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία εστάλη τον Φεβρουάριο του 2020, και μετά έλαβε την απόφαση.

Στη συνέχεια η ασφαλιστική εταιρεία κατέθεσε στις 30 Ιουνίου 2020 ιεραρχική προσφυγή και μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα (στις 28 Ιουλίου) ο υπουργός Άδ. Γεωργιάδης δικαίωσε την ασφαλιστική εταιρεία και όχι τον ασφαλισμένο σε αυτή.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καφές στο Da Capo με… γεύση πίκρας

Mόνο καπουτσίνο και διπλοί εσπρέσο!
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον χρεώνουν στον… Σαμαρά

Άναψε φωτιές στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Στράτος Σιμόπουλος με τη δήλωσή του ότι δεν θα ψηφίσει την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έχουν αποδείξεις για τη στοχοποίηση της Κρήτης

Ακούμε πολλά και διάφορα από τα στόματα διαφόρων υπουργών, περί επίλυσης του προβλήματος με τις ροές μεταναστών στην Κρήτη, αλλά...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Λήμνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Οι επισκέψεις και οι συναντήσεις

Στη Λήμνο μεταβαίνει σήμερα, Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο περιοδείας του στα νησιά του Βορείου Αιγαίου....
SLIDER

Η Ολλανδία επιστρέφει τους Σύρους πίσω στην Συρία ενώ η «μπανανία» τούς κρατά για ντεκόρ

Την ώρα που Ολλανδία έχει ξεκινήσει την υλοποίηση μιας σκληρής και ρεαλιστικής πολιτικής απέναντι στους Σύρους πρόσφυγες με συγκεκριμένα μέτρα...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος πιστεύετε ότι μπορεί να ενώσει την Κεντροαριστερά;

Τις τελευταίες εβδομάδες η πολιτική συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την πολυδιάσπαση της λεγόμενης Κεντροαριστεράς και τον τρόπο που αυτή θα...
ΕΛΛΑΔΑ

Σφοδρό τροχαίο στη Βουλιαγμένης: Μία νεκρή, τρεις τραυματίες

Ανείπωτη τραγωδία εκτυλίχθηκε τα ξημερώματα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όπου σημειώθηκε σφοδρό τροχαίο, με μία νεκρή και τρεις τραυματίες. Η θανατηφόρα...
ΕΛΛΑΔΑ

Γλυφάδα: Άνδρας ανασύρθηκε χωρίς αισθήσεις από κάδο ανακύκλωσης

Σοκ προκαλεί στην κοινή γνώμη η τραγωδία που σημειώθηκε τα ξημερώματα, όταν ένας άνδρας εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του μέσα...
SLIDER

Από την Cayenne του 2008 στο Range Rover του 2025 – και η μεσαία τάξη στο πουθενά

Το 2008 η Ελλάδα κρατούσε τα σκήπτρα σε έναν παράδοξο ευρωπαϊκό δείκτη: το μεγαλύτερο ποσοστό Porsche Cayenne, BMW X5 και...

Διαβάζονται τώρα