Παρέμβαση Κουντουρά προς Επίτροπο Βαλεάν για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων

«Η Κομισιόν πρέπει να απαντήσει με ειλικρίνεια για τη μη εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και για τις καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του ETCS στην Ελλάδα»

Must Read

Το ζήτημα της ορθής εφαρμογής της Οδηγίας 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων που ενσωματώθηκε και των αιτίων της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του ETCS έθεσε η Έλενα Κουντουρά στην Επίτροπο για τις Μεταφορές κυρία Βαλεάν σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ειδικότερα, η ευρωβουλευτής αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες διατάξεις της εν λόγω Οδηγίας που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο της Ελλάδας τον Οκτώβριο του 2019 από την κυβέρνηση της ΝΔ και που θα έπρεπε η ίδια η κυβέρνηση να έχει θέσει σε εφαρμογή και αφορούν την εφαρμογή των κοινών μεθόδων ασφαλείας, την επαρκή εσωτερική και εξωτερική οργανωτική ικανότητα της εθνικής εποπτικής αρχής όσον αφορά τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους, το επίπεδο κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού του διαχειριστή υποδομών που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας και την έλλειψη μόνιμου και αξιόπιστου φορέα διερεύνησης ατυχημάτων.

Η κ Κουντουρά υπογράμμισε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια ενώ το σύστημα ETCS θα έπρεπε να είναι λειτουργικό από το 2020. Απευθυνόμενη στην Επίτροπο Βαλεάν ζήτησε να μάθει από τις επαφές της Κομισιόν με τις ελληνικές αρχές, γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο τα τελευταία 4 χρόνια και παραμένει ακόμα και σήμερα ημιτελές και αν έχει εκφράσει την ανησυχία της στις ελληνικές αρχές για τις καθυστερήσεις και το έλλειμα ασφάλειας.

Η Επίτροπος εξέφρασε τα ειλικρινή της συλλυπητήρια για την τραγωδία και δήλωσε ότι οι υπηρεσίες της Κομισιόν θα ελέγξουν την ορθή εφαρμογή της Οδηγίας στην Ελλάδα.

Η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ δήλωσε ότι είναι σημαντικό να απαντηθούν τα κρίσιμα αυτά ερωτήματα αυτά γιατί μόνο αντλώντας τα σωστά συμπεράσματα θα βελτιωθεί η ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη και θα αποφευχθούν μελλοντικά δυστυχήματα και τραγικές απώλειες ζωής.

Η παρέμβαση της Έλενας Κουντουρά προς την Επίτροπο Βαλεάν:

«Θα μου επιτρέψετε να επικεντρωθώ στη σημερινή μας συζήτηση στο θέμα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων καθώς χάθηκαν άδικα 57 ανθρώπινες ζωές, στην πλειοψηφία τους νέοι στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 27 Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα, η Οδηγία 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο της Ελλάδας τον Οκτώβριο του 2019. Η Οδηγία αυτή όπως γνωρίζετε, προβλέπει μια σειρά από μέτρα τα οποία έχουν ως στόχο της πρόληψη ατυχημάτων και την ανεξάρτητη διερεύνησή των αιτιών τους.

Τα τελευταία χρόνια εκφράστηκαν έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από πολιτικά κόμματα στην ελληνική βουλή αλλά και από έγκριτους εμπειρογνώμονες όπως ο πρώην Πρόεδρος της Επιτροπής ETCS που παραιτήθηκε με μία επιστολή κόλαφο λίγους μήνες πριν το δυστύχημα.

Προκύπτουν λοιπόν ορισμένα σημαντικά ερωτήματα τα οποία πρέπει να απαντηθούν με ειλικρίνεια για να αποφευχθούν δυστυχήματα στο μέλλον.

Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω αν αξιολογήσατε την ορθή εφαρμογή της Οδηγίας 2016/798 που ενσωματώθηκε το 2019 και συγκεκριμένα:

Εφαρμόζονταν σωστά οι κοινές μέθοδοι ασφαλείας οι οποίες θα είχαν συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξη και αντιμετώπιση κενών ασφαλείας και τελικά στην αποφυγή ατυχημάτων;

Διέθετε η εθνική εποπτική αρχή την απαιτούμενη εσωτερική και εξωτερική οργανωτική ικανότητα όσον αφορά τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους προς εκπλήρωση των καθηκόντων της;

Είστε ικανοποιημένη με το επίπεδο της κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού του διαχειριστή υποδομών που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας όπως οι σταθμάρχες; Χρειάζονται ίσως νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες εκπαίδευσης για περισσότερες κατηγορίες προσωπικού και όχι μόνο για τους μηχανοδηγούς για τους οποίους θα φέρετε νέα νομοθετική πρόταση;

Και τέλος, πως διασφαλίζεται η ορθή εφαρμογή της οδηγίας ελλείψει μόνιμου και αξιόπιστου φορέα διερεύνησης ατυχημάτων;

Κυρία Επίτροπε,

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια. Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να είναι λειτουργικό το 2020 ωστόσο, από το 2019 και μετά έχουν ζητηθεί αλλεπάλληλες αναβολές από τις ελληνικές αρχές τις οποίες η Κομισιόν έχει εγκρίνει. Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω από τις επαφές σας με τις ελληνικές αρχές, γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο τα τελευταία 4 χρόνια και παραμένει ακόμα και σήμερα ημιτελές; Εσείς εκφράσατε την ανησυχία σας στις ελληνικές αρχές για τις καθυστερήσεις και το έλλειμα ασφάλειας;

Είναι σημαντικό κυρία Επίτροπε να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά γιατί μόνο αντλώντας τα σωστά συμπεράσματα θα βελτιωθεί η ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη που είναι και η στρατηγική επιλογή της Κομισιόν και η δική μας για την πράσινη μετάβαση»

To βίντεο της παρέμβασης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Άδωνις Γεωργιάδης: Από το Botox στην… διαφήμιση της Κατσαφάδου

Αφού προκάλεσε αίσθηση με τις αποκαλύψεις για τα τα botox και την εμφύτευση μαλλιών, ο Άδωνις Γεωργιάδης με ύφος influencer...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Είσαι η ντροπή του Δημοτικού Συμβουλίου!» – Ξέσπασμα-φωτιά Δημάρχου σε σύμβουλο

Ένταση στο Δημοτικό Συμβούλιο Τρίπολης με πρωταγωνιστή τον δήμαρχο κ. Κώστα Τζιούμη και τον δημοτικό σύμβουλο κ. Αγγελάκο, σε μια...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μπαλάκι στον Δένδια από τον Άδωνι για τον «Άγνωστο Στρατιώτη»

Πάσα στον υπουργό άμυνας Νίκο Δένδια έδωσε ο υπουργός υγείας Άδωνις Γερωγιάδης αναφορικά με το ερώτημα που δέχτηκε στην παρουσία...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Όχι» της Επιτροπής Δεοντολογίας στις άρσεις ασυλίας Κανέλλη και Κωνσταντοπούλου

Η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής εισηγήθηκε στην Ολομέλεια να μην αρθεί η βουλευτική ασυλία τόσο της Ζωής Κωνσταντοπούλου, όσο και...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κωνσταντοπούλου: Χυδαία και διαστροφική η τροπολογία Μητσοτάκη για να εκδικηθεί τον Δένδια

Αντιπαράθεση είχαν στη Βουλή Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Ζωή Κωνσταντοπούλου για την τροπολογία που αφορά τον Άγνωστο Στρατιώτη. «Στην Ακρόπολη δεν...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Θα ψηφίζατε ένα κόμμα στο οποίο θα συμμετείχε η Μαρία Καρυστιανού;

Μπορεί η ίδια η Μαρία Καρυστιανού να απορρίπτει το ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος με την ίδια επικεφαλής, οι μετρήσεις όμως για...
ΕΛΛΑΔΑ

Πύλος: Η Ναυμαχία του Ναυαρίνου «ξαναζωντάνεψε» με drones και φωτιές

Στον ιστορικό όρμο της Πύλου, τη νύχτα της 20ης Οκτωβρίου, η λαμπρή ιστορία του ελληνικού έθνους ξαναζωντάνεψε με τον πιο...
ΕΛΛΑΔΑ

Κλειστά σχολεία σε τρεις περιφέρειες – Δύο ημέρες «διακοπές» για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς

Εκτάκτως θα παραμείνουν κλειστά σχολεία σε τρεις περιφέρειες της χώρας για δύο ημέρες, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με...
ΕΛΛΑΔΑ

Σε ποιες περιοχές της χώρας έπεσαν τα μεγαλύτερα ύψη βροχής

Το σύντομο κύμα κακοκαιρίας έφερε σημαντικές βροχοπτώσεις στη χώρα, που σημειώθηκαν από το πρωί της Δευτέρας. Ειδικά στα νότια καταγράφηκε...

Διαβάζονται τώρα