Εθνικός διασυρμός: Μας πούλησαν μέχρι και οι Ιταλοί για τον East Med

Τεράστιες ευθύνες της απερχόμενης κυβέρνησης Μητσοτάκη για την εθνική ήττα

Must Read

«Βόμβα» σχετικά με την κατασκευή του πολυσυζητημένου αγωγού Eastmed για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την ανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη έριξε ο διευθυντής του ιταλικού ενεργειακού κολοσσού Eni, Κλαούντιο Ντεσκάλτσι τονίζοντας ότι για να επιτευχθεί θα πρέπει να γίνει μια συμφωνία με την Τουρκία, η οποία αυτή τη στιγμή αποκλείεται από το έργο!

Όπως πρόσθεσε ο κ. Ντεσκάλτσι, μια τέτοιου είδους συμφωνία δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα ενώ η Ιταλία θα συμμετείχε σε αυτή δύσκολα,  σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Nova.

Οι δηλώσεις του έγιναν κατά τη διάρκεια της ακρόασής του στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του ιταλικού Κοινοβουλίου, στο πλαίσιο της συζήτησης για τις πιθανές πρωτοβουλίες και συνομιλίες της ιταλικής κυβέρνησης προς τις χώρες που προσχωρούν στο έργο Eastmed-Poseidon.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Eni, το 2017, εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων υπουργείων από την Ιταλία, το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για την κατασκευή της υποδομής, αλλά τα επόμενα χρόνια δεν σημειώθηκε πρόοδος εξαιτίας μιας σειράς από γεωπολιτικά ζητήματα, καθώς και της προμήθεια κεφαλαίων για την κατασκευή και τις εκτιμήσεις για το δυναμικό των διαθέσιμων αποθεμάτων.

Όπως αναφέρει, η μόνη χώρα με υποδομή είναι η Αίγυπτος οι οποίες τις εξασφαλίζουν την φιλοξενία πολλών πρωτοβουλιών όπως ο Περιφερειακό Φόρουμ Αερίου Χωρών της Ανατολικής Μεσογείου (Emfg), την πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε το 2018 με παρότρυνση της Αιγύπτου, της Κύπρου, της Ελλάδας, της Ιορδανίας, του Ισραήλ, της Ιταλίας και της Παλαιστινιακής Εθνικής Αρχής (PNA), και στην οποία αργότερα προσχώρησαν η Γαλλία και, ως παρατηρητές, η Ευρωπαϊκή Ενωση, η Παγκόσμια Τράπεζα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο ρόλος της Τουρκίας

Σύμφωνα με τον κ. Ντεσκάλτσι δεν γίνεται να κατασκευαστούν αγωγοί με το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα χωρίς την συμμετοχή της Τουρκίας. Ωστόσο,  υπάρχουν διαφορές μεταξύ Τουρκίας και Κύπρου που είναι δύσκολο να επιλυθούν και σίγουρα θα προκύψει νέα διαμάχη επειδή η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία με τη Λιβύη (το 2019, σ.σ.), η οποία θα έχει λόγο.

Ο Eastmed «είναι ένας πολύ απαιτητικός αγωγός», πρόσθεσε ο Ντεσκάλτσι, και εξήγησε ότι «οι αγωγοί φυσικού αερίου κατασκευάζονται από αυτούς που έχουν το φυσικό αέριο, εκείνους που έχουν τη δυνατότητα να καθορίσουν προγράμματα εγκαίρως και να έρθουν σε συμφωνία με αυτούς που το αγοράζουν».

Για την Ιταλία τόνισε «δεν μπορούμε να συμμετάσχουμε σε μια πολιτική συμφωνία και, ως αποδέκτες αυτού του φυσικού αερίου, δεν μπορούμε ν’ αποφασίσουμε για λογαριασμό άλλων χωρών».

Το έργο, η κατασκευή του οποίου είχε «παγώσει» έχει τραβήξει το ενδιαφέρον (και των ΗΠΑ) μετά τη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η οποία ώθησε την Ευρώπη να διαφοροποιηθεί από το φυσικό αέριο της Μόσχας, αναφέρει η ιταλική ιστοσελίδα decode39 που ασχολείται με γεωπολιτικά θέματα, με αφορμή τις δηλώσεις Ντεσκάλτσι.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδιαφέρεται να το χρηματοδοτήσει εν μέρει και οι χώρες σ’ όλη την περιοχή επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τα τεράστια αποθέματα φυσικού αερίου που υπάρχουν στη λεκάνη.

Και συνεχίζει: «Η Αίγυπτος, το Ισραήλ, η Λιβύη και η Τουρκία είναι μεταξύ των παραγόντων εκτός ΕΕ που ενδιαφέρονται να εκμεταλλευτούν τα αποθέματα. Ωστόσο, οι πολιτικές προστριβές και οι εδαφικές διαμάχες περιορίζουν την πρόοδο».

Ο κ. Ντεσκάλτσι σημείωσε την ύπαρξη «δύσκολων διευθετήσεων στις διαφορές» μεταξύ Τουρκίας και Κύπρου καθώς και τη συμφωνία Τουρκίας – Λιβύης για κοινές έρευνες αερίου, η οποία έρχεται σε σύγκρουση με τις εδαφικές διεκδικήσεις των άλλων χωρών για τη λεκάνη.

Με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Ντεσκάλτσι, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων, Πάολο Φορμεντίνι, είπε πως «ελπίζουμε ότι το Ισραήλ θα μπορέσει να συνεχίσει τον διάλογο με την Τουρκία» ενώ για τον CEO της Uni ανέφερε πως «τα λόγια του κ. Ντεσκάλτσι «δεν μας εξέπληξαν. Στην πραγματικότητα, η βασική ιδέα που εξήγγειλε είναι εφικτή».

Οι βουλευτές της πλειοψηφίας κάλεσαν την ιταλική κυβέρνηση να εξετάσει σε βάθος την κατασκευή του αγωγού EastMed και να διευκολύνει τις συνομιλίες μεταξύ των χωρών για τον σκοπό αυτό.

Η Κύπρος και το Ισραήλ βρίσκονται σε συνομιλίες για τη σύνδεση των υπεράκτιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου τους, αλλά τη Δευτέρα ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου, Γιώργος Παπαναστασίου, υποβάθμισε τις προοπτικές κατασκευής αγωγού προς την ηπειρωτική Ευρώπη μέσω Ελλάδας και Ιταλίας, και μίλησε για τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τα επόμενα χρόνια.

«Θα μπορούσε να είναι ένας εικονικός αγωγός που θα συνδέει το [Ισραήλ] μέσω Κύπρου με την υπόλοιπη Ευρώπη σε υγροποιημένη μορφή», είπε.

Από την ευρωπαϊκή πλευρά, οι χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας) έχουν αναβαθμίσει τους τερματικούς σταθμούς λήψης LNG και τις δομές επαναεριοποίησης ως απάντηση στον ενεργειακό πόλεμο της Ρωσίας, καταλήγει η decode39.

Ο αγωγός σχεδιάστηκε για τη μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα του Ισραήλ στην Ευρώπη, περνώντας από την Κύπρο και την Ελλάδα στην Ιταλία.

Έχει μήκος περίπου 2.100 km, εκ των οποίων 1.300 km υπεράκτια και περίπου 600 km στην ξηρά, και έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά μεταξύ 10 και 12 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως από τα υπεράκτια αποθέματα της Κύπρου και του Ισραήλ προς την Ελλάδα, όπου, σε συνδυασμό με τις γραμμές Poseidon και IGB, θα έφτανε στις ακτές της Απουλίας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Eπικό τρολάρισμα στην Κεραμέως: «Βρήκαμε ποιος θέλει να δουλεύει 13 ώρες»

Στην οικοδομή θα κάνει το «όνειρό» του πράξη
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μπροστά σε άδεια καθίσματα η ομιλία Πλεύρη στην Αλεξανδρούπολη

Στον Έβρο περιοδεύει ο Θάνος Πλεύρης, ωστόσο, σε αντίθεση με τον… πανζουρλισμό -για όλους τους λάθος λόγους- που προκάλεσαν οι...
SLIDER

Ηλεκτρική διασύνδεση: Το καλώδιο που «εξαφάνισε» εκατομμύρια και εμφάνισε… μίζες!

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για το έργο Great Sea Interconnector (GSI), την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου-Κρήτης δηλαδή με υποθαλάσσιο καλώδιο,...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Κεφαλογιάννης ζητά τη βοήθεια «της κοινωνίας των πολιτών και του εθελοντισμού» στη μάχη με τις φωτιές

Η Σοφία Βούλτεψη είχε υποστηρίξει τον περασμένο Αύγουστο ότι για την κατάσταση με τις φωτιές που καίνε ανεξέλεγκτες και -σε...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κατά Τσίπρα και το ΠΑΣΟΚ: «Κάποτε μιμούνταν τη φωνή του Ανδρέα, τώρα κλέβει ατάκες»

Η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο συνέδριο του Economist «άναψε φωτιές», με τον πρώην πρωθυπουργό να δέχεται τα πυρά όχι...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με την στρατηγική προσέγγιση Ελλάδος – Ισραήλ;

Τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις Ελλάδος – Ισραήλ έχουν αναβαθμιστεί με αποτέλεσμα να υπάρχει εκτός από την γεωπολιτική ταύτιση σε...
ΕΛΛΑΔΑ

Το φαινόμενο της «μοναξιάς μέσα στη σχέση»

Η μοναξιά δε σχετίζεται αποκλειστικά με την απουσία άλλων ανθρώπων στη ζωή μας. Πολλές φορές, το πιο επώδυνο είδος μοναξιάς...
ΕΛΛΑΔΑ

30χρονος απείλησε να πέσει στο κενό από τον 3ο όροφο στο νοσοκομείο «Ελπίς»

Συναγερμός σήμανε στις Αρχές αργά το απόγευμα, για επείγον περιστατικό στο νοσοκομείο «Ελπίς», στο κέντρο της Αθήνας, καθώς άνδρας απείλησε...
ΕΛΛΑΔΑ

Κυκλοφορούσε με… μπαλτά σε βαγόνι του Προαστιακού!

Ασύλληπτο είναι το περιστατικό που συνέβη σε βαγόνι του Προαστιακού, στους Αγίους Αναργύρους. Άνδρας είχε πάνω του… μπαλτά, την ώρα...

Διαβάζονται τώρα