Σε υψηλούς τόνους και με πολλές συναισθηματικές εξάρσεις συζητήθηκε για πρώτη φορά στην ολομέλεια μετά το 2023 που διαδραματίστηκε τραγωδία και δυόμιση χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη.
Την συζήτηση προκάλεσε η ομάδα της αριστεράς Left, με πρωτοβουλία του έλληνα ευρωβουλευτή και αντιπροέδρου της ευρωομάδας του Left Κώστα Αρβανίτη.
Η συζήτηση έγινε με τους συγγενείς των θυμάτων Μαρία Καρυστιανού και Παύλου Ασλανίδη να είναι παρόντες στα θεωρεία του ευρωκοινοβουλίου,αφού ταξίδεψαν ως το Στρασβούργο για να παρακολουθήσουν την συζήτηση με τον επίτροπο μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα να πρέπει να απαντήσει στις ερωτήσεις των ευρωβουλευτών.
Ο επίτροπος επανέλαβε πολλές φορές ότι η επιτροπή της ευρωπαϊκής ένωσης δεν είναι αρμόδια για την ασφάλεια των τρένων και σιδηροδρόμων σε κάθε χώρα και ότι η μοναδική υπεύθυνη Είναι η χώρα στο έδαφος τις οποίες κυκλοφορούν τα τρένα. Ουσιαστικά ένιψε τας χείρας του για το πως πρέπει να λογοδοτήσει η ελληνική κυβέρνηση όχι μόνο για το έγκλημα που συνέβη πριν από δυόμισι χρόνια αλλά Και για το μπάζωμα που ακολούθησε του εγκλήματος.
Από την πλευρά της Αριστεράς ο Κώστας Αρβανίτης επεσήμανε ότι: Από το 2017, διεξάγεται έρευνα για την κρίσιμη — και ανύπαρκτη — σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Χρειάστηκαν έξι χρόνια για να παραπεμφθεί η Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά το ατύχημα στα Τέμπη, η σύμβαση υποβλήθηκε βιαστικά και πανικόβλητη και η υπόθεση αποσύρθηκε χωρίς να εξεταστεί η συμβατότητά της με την Οδηγία 2012/34. Πώς μπορεί να δικαιολογηθεί αυτό, όταν η ίδια η DG MOVE εγείρει τώρα αντιρρήσεις σχετικά με το περιεχόμενό της;
Και ο Γιάννης Μανιάτης ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ εκ μέρους της σοσιαλιστικής ομάδας μίλησε για διπλό έγκλημα των Τεμπών που συνέβη και κατά την σύγκρουση των δύο τρένων, αλλά και στη συνέχεια με την συγκάλυψη και το μπάζωμα της υπόθεσης.
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε πως η Επιτροπή έχει ήδη ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο του 2024 διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας για πλημμελή ενσωμάτωση της Οδηγίας 2016/798 σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Όπως υπογράμμισε, στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας εντοπίζονται συστηματικές και διαχρονικές ελλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Ο Επίτροπος ανέφερε πως ζήτησε από τον Έλληνα υπουργό Μεταφορών την επιτάχυνση των προσπαθειών, καθώς «ο χρόνος πιέζει και απαιτούνται άλματα σε όλους τους τομείς». Προειδοποίησε μάλιστα ότι εάν διαπιστωθεί οποιαδήποτε ολιγωρία, η Κομισιόν είναι έτοιμη να ενεργοποιήσει περαιτέρω νομικές διαδικασίες κατά της χώρας.
Δείτε επίσης:
- Ο Μητσοτάκης θα μιλήσει στην Βουλή κατά την συζήτηση για την Προανακριτική
- Καταγγελίες για συγκάλυψη και ευθύνες στον ανακριτή των Τεμπών – «Έχετε επτά ημέρες να πράξετε σύμφωνα με τον νόμο»
- Τέμπη: Δεν είναι μόνο η Καρυστιανού – Κι άλλη συγγενής καταγγέλλει ότι δέχθηκε απειλές