Ένα λεωφορείο έπεσε πάνω σε ένα άλλο στη Βούλα, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν συνολικά 47 άτομα, τρία εκ των οποίων σοβαρά, κάτι που, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, «δεν είναι “τυχαίο” περιστατικό».
Όπως υποστηρίζει ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «είναι η φυσική κατάληξη μιας διαρκώς επιδεινούμενης κατάστασης που φέρνει φαρδιά πλατιά την υπογραφή της κυβερνητικής ολιγωρίας, με εντατικοποίηση της εργασίας και απουσία ουσιαστικών ελέγχων στις αστικές συγκοινωνίες που εκτελούνται από ιδιώτες μέσω παραχώρησης».
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος εξηγεί ότι «το λεωφορείο που προκάλεσε την σύγκρουση ανήκει στην κοινοπραξία των ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει συγκοινωνιακό έργο, μέσω παραχώρησης» και υπογραμμίζει ότι «οι οδηγοί που απασχολούνται στην εν λόγω κοινοπραξία εργάζονται καθημερινά σε εξαντλητικά ωράρια, φτάνοντας ακόμη και τις 12-14 ώρες συνεχόμενης οδήγησης!».
«Την ίδια στιγμή, απουσιάζει οποιοσδήποτε δημόσιος έλεγχος τόσο στις συνθήκες εργασίας του προσωπικού όσο και στην τεχνική κατάσταση των οχημάτων της κοινοπραξίας που εκτελούν δημόσιο συγκοινωνιακό έργο», προσθέτει και επισημαίνει πως «η επιλογή της κυβέρνησης να υποβαθμίσει τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών και να μεταφέρει κρίσιμο έργο σε τρίτους, χωρίς επαρκείς δικλείδες ασφαλείας, δημιουργεί συνθήκες που υπονομεύουν την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων».
Σημειώνει δε ότι «η εντατικοποίηση της εργασίας πλήττει και τον ίδιο τον “πυρήνα” των δημόσιων συγκοινωνιών», καθώς, «σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ εργάζονται επί 30 ημέρες το μήνα, χωρίς να λαμβάνουν τα νόμιμα ρεπό τους».
Ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να δώσει άμεσες απαντήσεις στα εξής καίρια ερωτήματα:
- «Διενεργούνται τακτικοί και ουσιαστικοί έλεγχοι στις συνθήκες εργασίας και στα οχήματα της κοινοπραξίας των ΚΤΕΛ που εκτελούν αστικά δρομολόγια;
- Τηρούνται τα ωράρια των οδηγών;
- Επιτηρείται η ποιότητα και η ασφάλεια του μεταφορικού έργου που έχει εκχωρηθεί;».
«Απαιτείται μια σοβαρή, θεσμική επανεξέταση των συνθηκών κάτω από τις οποίες εκτελείται το έργο της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει δημόσιο συγκοινωνιακό έργο, με προτεραιότητα την ασφάλεια, τη διαφάνεια και τα δικαιώματα των εργαζομένων και την εξυπηρέτηση του πολίτη», καταλήγει ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
- Δείτε επίσης: Σύγκρουση λεωφορείων: Μια 47χρονη είναι πολυτραυματίας – ΟΑΣΑ: «Θα γίνει εσωτερική διερεύνηση»