Μεγάλες αλλαγές στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό προανήγγειλε σήμερα, Πέμπτη 7/8, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, πως πρόκειται να αλλάξουν οι ράγες, προτού φτάσουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
«Οι ράγες έχουν κύκλο ζωής κοντά στα 25-30 χρόνια, λέει ο κατασκευαστής, και εμείς έχουμε κάνει τις μετρήσεις για να δούμε πόση φθορά, πόση φθορά έχουν οι ράγες σε χιλιοστά. Είναι κοντά στον τελικό κύκλο ζωής τους. Άρα λοιπόν, προληπτικά ερχόμαστε και κάνουμε αντικατάσταση για να μπορέσει το μέτρο να κινείται με ασφάλεια», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Κυρανάκης μιλώντας στο ΕΡΤΝews, και πρόσθεσε πως «το υπουργείο μας, λοιπόν, είδε προληπτικά την κατάσταση στις ράγες του μετρό πριν γίνει πρόβλημα».
«Αυτό θα διαρκέσει περίπου 12 μήνες. Προφανώς σε τμήματα μεταξύ σταθμών για ένα μήνα. Σε κάθε στάδιο εργασιών θα πρέπει το μετρό να κλείνει λίγο νωρίτερα το βράδυ. Θα το κάνουμε με τρόπο ώστε να μην ταλαιπωρηθεί ο κόσμος στο μέτρο του δυνατού, αλλά ένα αναγκαίο μέτρο το οποίο παίρνουμε, επαναλαμβάνω προληπτικά, επειδή κάποιοι άνθρωποι δούλεψαν και πριν από μένα, ώστε να προβλέψουν αυτή την ανάγκη. Να μην ερχόμαστε στο ελληνικό δημόσιο διαπιστωτική και να λέμε κάτι χάλασε, τρέξτε να προλάβετε», εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.
Αναφορικά με την έλλειψη κλιματισμού στο μετρό, κάτι που προκάλεσε δικαιολογημένη γκρίνια ειδικά την περίοδο του καύσωνα, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι από τους 52 συρμούς, οι 32 έχουν κλιματισμό κανονικά και 20 δεν έχουν. «Πήρε την απόφαση ένας υπουργός, μία κυβέρνηση στην Ελλάδα και στην Αθήνα του καύσωνα, που είναι μία κατάσταση που αντιμετωπίζουμε δεκαετίες, εκείνη την εποχή είχαμε λιποθυμίες και κάποιες δύσκολες απόφασεις. Κάποιος, λοιπόν, πήρε την απόφαση να παραγγείλει βαγόνια εκατομμυρίων χωρίς κλιματισμό», είπε χαρακτηριστικά.
Δήλωσε ακόμα ότι μαζί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη έχουν κάνει αίτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), «με πρόταση χρηματοδότησης για για νέους συρμούς, προφανώς με μηχανολογικά εξελιγμένο εξοπλισμό, αλλά και κλιματισμό».
Τα παλιά τρένα, ανέφερε στη συνέχεια, μπορούν να αποκτήσουν κλιματισμό, αλλά είναι μία διαδικασία «η οποία απαιτεί καταρχάς αφαίρεση συρμών από το δίκτυο». «Για να φτιάξεις έναν συρμό μαζί με κλιματισμό, πρέπει να τον βγάλεις από το δίκτυο. Άρα αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα (των δρομολογίων). Άρα, λοιπόν, η λύση που εξετάζουμε με στόχο το επόμενο καλοκαίρι να μην ξαναζήσουμε αυτή την κατάσταση είναι στην κατεύθυνση να μην επηρεαστεί και η συχνότητα», εξήγησε.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών υποσχέθηκε ότι «του χρόνου το καλοκαίρι θα είναι εντελώς διαφορετικό στο Μετρό και τον ΗΣΑΠ».
Τον Αύγουστο του 2026 η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας
Σε άλλες του δηλώσεις, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε πως σε «11 μήνες από σήμερα, τον Αύγουστο του 2026, όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας».
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο νέο σύστημα γεωεντοπισμού το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε τρένα και με το οποίο έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 60 δρομολόγια. Το νέο αυτό σύστημα έχει ακρίβεια πέντε εκατοστών σε αντίθεση με το GPS που δίνει απόκλιση 15 μέτρων και δεν προσφέρει ασφαλή εντοπισμό σε διπλή γραμμή, δηλαδή δεν δείχνει αν το τρένο βρίσκεται στη δεξιά ή στην αριστερή λωρίδα.
«Ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα»
«Δοκιμάστηκε, δουλεύει έχει εγκατασταθεί στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Αχαρνών», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και εξήγησε ότι το νέο αυτό σύστημα το παρακολουθεί ένας έμπειρος εργαζόμενος και θα προσληφθεί και το αναγκαίο προσωπικό, το οποίο θα εκπαιδευτεί. Ανακοίνωσε δε πως μέχρι το τέλος Αυγούστου, το νέο σύστημα θα έχει μπει σε όλα τα τρένα, δηλαδή σε 168 αμαξοστοιχίες για «να μην έχουμε ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα».
Εξήγησε ότι πρόκειται για μία «σοβαρή και απαραίτητη δικλίδα ασφαλείας που εξασφαλίζει ότι το κέντρο εποπτείας 24ωρες το 24ωρο θα βλέπει που βρίσκονται τα τρένα σε όλο το δίκτυο. Έτσι, αν από ανθρώπινο λάθος μπουν κάποια στιγμή στην ίδια γραμμή δύο τρένα, κάποιος θα τα βλέπει και θα το αποτρέψει». Για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσον αφορά το σύστημα ασφαλείας ECTS, δήλωσε ότι τα έργα προχωρούν και ειδικότερα στη Θεσσαλία που καταστράφηκαν λόγω της κακοκαιρίας «Daniel».
- Δείτε τις δηλώσεις Κυρανάκη: