Στο περίπτερο του Newsbreak στην φετινή ΔΕΘ η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλά για τις μεγάλες αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο, με στόχο ένα σχολείο ικανό να προετοιμάσει τους μαθητές για τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Από την ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέχρι την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, ξεδιπλώνει το όραμά της και απαντά στο καυτό ερώτημα: θα πάψουν επιτέλους οι γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για φροντιστήρια;
Λέμε για τα βιβλία που είναι στη θέση τους, λέμε για τους εκπαιδευτικούς, για τα κέντρα και παρακολουθώντως φέτος έχουμε κάνει μια μεγάλη προσπάθεια με τον διορισμό επιπλέον 10.000 καθηγητών, δασκάλων, νηπιαγωγών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και λοιπόν ειδικοτήτων, να μπορέσουμε να καλύψουμε όσο γίνεται καλύτερα την πρώτη εικόνα των σχολείων.
Πρώτα απ’ όλα ένα μεγάλο ευχαριστώ που μας βοηθούν στο να μπορέσουμε να δώσουμε αυτήν την ευκαιρία της μάθησης και της κοινωνικοποίησης στα παιδιά, αλλά θα κάνουμε σύντομα και επόμενη φάση προσλήψεων, για να κάνουμε όσο γίνεται καλύτερη κάλυψη των αναγκών σε όλη την Ελλάδα.
Πάμε τώρα σε αυτό το οποίο είναι η δυσκολία, η πρόκληση. Για αρχή όπως είδατε χτες, ανακοινώσαμε τη συνεργασία και του υπουργείου Παιδείας με την Open AI.
Η στόχευσή μας είναι και σε όλη την Ελλάδα με προγράμματα που θα τρέξουν.
Δεύτερο είναι δεξιότητες ζωής και ήπιες δεξιότητες, που έχουν να κάνουν με το κομμάτι της αγωγής υγείας, το κομμάτι της κυκλοφοριακής αγωγής, η περιβαλλοντική και βιώσιμη προσέγγιση τόσο προς την εκπαίδευση, το κομμάτι της σεξουαλικής αγωγής, την κατανόηση στον διαφορετικό.
Όλα αυτά έρχονται και με τον εμπλουτισμό στον εξοπλισμό, με διαδραστικούς πίνακες, με σετ ρομποτικής. Έτσι μπορούμε να βάλουμε και εμείς τους πόρους για να καλλιεργήσουμε στα παιδιά δεξιότητες, οι οποίες θα τα ενδυναμώσουν για πολλές και εναλλασσόμενες συνθήκες που θα ζουν στην πραγματικότητα της τότε ενήλικης ζωής τους.
Για τα Φροντιστήρια
Η αλήθεια είναι ότι έχω δουλέψει 12 χρόνια στα σχολεία και σε δημόσια και σε ιδιωτικά ως καθηγήτρια Αγγλικών. Αλλά και ως υπάλληλος της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Καλλιεργήθηκε και στους γονείς η έντονη ανάγκη να ενδυναμώσουν, να επιμορφώσουν τα παιδιά ακόμα περισσότερο.
Πολλές φορές και ως μονόδρομος. Ειδικά για την προετοιμασία για τις εξετάσεις αλλά και για το IB.
Απέναντι σε αυτήν την αγωνία των γονιών εμείς προσπαθούμε να δώσουμε μερικά μέσα με φροντιστηριακά μαθήματα που είχαμε κάνει τότε σε γειτονιές, σε παιδιά για την τρίτη Λυκείου, τώρα με την ψηφιακή μορφή.
Όχι, δεν το πιστεύω ότι ξαφνικά με ραβδάκια γίνονται αυτά. Πιστεύω όμως στις μικρές μικρές νίκες.
Αυτοί οι χιλιάδες άνθρωποι και οι μαθήτριες και οι μαθητές που μπήκαν και μας διάβασαν, μας άκουσαν, έδωσαν παραπάνω από ένα λεπτό παρακολούθηση στο βίντεο του καθηγητή ή της καθηγήτριας είναι μία μικρή νίκη που ελπίζω πραγματικά να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους.
Αρχίζω και θέλω να πιστεύω ότι μπορούμε και να βάλουμε τους πόρους για μια πιο ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης και με τους γονείς. Και να μπορέσουν κάποια στιγμή, γιατί όχι, να εμπιστευτούν πολύ το σχολείο και να μην χρειαστεί να βρουν άλλο τρόπο στήριξης.
Δείτε την συνέντευξη της Σοφίας Ζαχαράκη
Δείτε επίσης:
σε αυτή τη χώρα έχουν τελικά πολύ πλάκα όλοι.
σχολεία ερείπια , σχολεία κλείνουν κάθε χρόνο
μαθητές είδος προς εξαφάνιση
και τώρα όπως λέει διορίζουν χιλιάδες δικά μας παιδιά
αλήθεια ποιους παιδοψυχολογους λέει; καθηγητές που έκαναν ένα σεμινάριο ή ψυχολόγους επαγγελματίες;