Ο «ευτυχισμένος πρίγκιπας», Γιώργος Βούρος κατέληξε λίγες ημέρες μετά τον ακρωτηριασμό του

Ο Γιώργος Βούρος που πρόσφερε πολλά στην τέχνη και το θέατρο, αφιερώνοντας τη ζωή του στο σανίδι, κατέληξε μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο, το απόγευμα της Πέμπτης.

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και ηθοποιός άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός όπου νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα, με δύναμη ψυχής και αισιοδοξία ότι θα νικήσει την επάρατη νόσο. 

Η ανάρτηση του πριν από σχεδόν ένα μήνα, με την οποία θέλησε να μοιραστεί το πρόβλημα υγείας του,  συγκλόνισε τους ακόλουθούς του. Καθισμένος σε αναπηρικό καροτσάκι μετά τον ακρωτηριασμό στο πόδι του ο οποίος κρίθηκε αναγκαίος εξαιτίας  θρόμβωσης, ο Γιώργος Βούρος έστειλε δυνατό μήνυμα: «Το πόδι είχε καταστραφεί από τη θρόμβωση. Έπρεπε να φύγει πριν με πάρει μαζί του. Η ζωή συνεχίζεται. Άσε που λοξοκοιτάζω ήδη το Τέλος τού Παιχνιδιού τού Μπέκετ. Σάς φιλώ!».

Οι φίλοι του τον αποκαλούσαν «ευτυχισμένο πρίγκιπα»…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ποιος ήταν ο Γιώργος Βούρος

Ο Γιώργος Βούρος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Είναι εγγονός των παλιών πρωταγωνιστών του Εθνικού Θεάτρου Νίκου και Μερόπης Ροζάν.

Φοίτησε στο Κολέγιο Αθηνών (1965-1973) και στο Λύκειο Σχολής Μωραΐτη (Τάξη Τάσου Λιγνάδη). Σπούδασε Φιλοσοφία και Αρχαία Ελληνικά και Αρχαία Τραγωδία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (King’s College), Υποκριτική και Σκηνοθεσία Θεάτρου στο Drama Centre του Λονδίνου. Παρακολούθησε θεατρικά σεμινάρια στην Αθήνα με τον Δημήτρη Ροντήρη και σεμινάρια Ορθόδοξης Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο τού Cambridge.

Ως ηθοποιός πρωτοεμφανίστηκε το 1976 στο θέατρο ερμηνεύοντας σημαντικούς ρόλους στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αμερική. Μεταξύ άλλων, έχει ερμηνεύσει τους ρόλους του Ιάσονα, του Προμηθέα, του Μαλβόλιο, του Φάλσταφ.

Ως σκηνοθέτης, μετά από τετραετείς σπουδές στο Λονδίνο, ξεκίνησε από το Εθνικό Θέατρο το 1979, εργαζόμενος σαν εισηγητής δραματολογίου και βοηθός σκηνοθέτης επί διευθύνσεως Αλέξη Μινωτή και Αλέξη Σολομού. Στο Εθνικό Θέατρο συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, με τον Δημήτρη Ροντήρη, τον Αλέξη Μινωτή, τον Αλέξη Σολομό, τον Σπύρο Ευαγγελάτο, τον Μίνωα Βολανάκη, τον Μιχάλη Κακογιάννη, τον Κώστα Μπάκα και τον Γιώργο Μιχαηλίδη.

Μαθήτευσε κοντά στον Μ. Βολανάκη για μια δεκαπενταετία, πρώτα σαν βοηθός σκηνοθέτης και ηθοποιός και αργότερα σαν σκηνοθέτης. Υπήρξε στενός του συνεργάτης του από το 1979 έως το 1991 και σκηνοθέτησε μαζί του παραστάσεις σε κρατικά και ιδιωτικά θέατρα.

Το 1987, μαζί με τον Μ. Βολανάκη δημιούργησε την πρώτη επαγγελματική απόδοση αρχαίας τραγωδίας στην αγγλική γλώσσα (υπό την αιγίδα του ΕΟΤ). Το 1984 είχε συμμετάσχει σαν company manager και βοηθός σκηνοθέτης του Βολανάκη στο κλιμάκιο του Εθνικού Θεάτρου που αντιπροσώπευσε την Ελλάδα με τον Οιδίποδα Τύραννο στο Φεστιβάλ Τεχνών των Ολυμπιακών Αγώνων του Λος Άντζελες.

Το 1991 εγκαταστάθηκε στο Λος Άντζελες όπου συνεργάσθηκε με ηθοποιούς όπως η Γκλέντα Τζάκσον και η Έρθα Κιτ. Εκτός από κρατικά, δημοτικά και ιδιωτικά θέατρα έχει δουλέψει ως σκηνοθέτης στο ραδιόφωνο και στην κρατική τηλεόραση.

Ασχολήθηκε με την μετάφραση θεατρικών έργων από τα γαλλικά, τα αγγλικά και τα ρώσικα. Μεταξύ των έργων που έχει μεταφράσει είναι: Το“Dinner Party” τού Νιλ Σάιμον, το “Art” της Γιασμίνα Ρεζά, το “Hilda” της Marie N’Diaye, το “The Play’s the Thing” του Φέρεντς Μόλναρ, το ‘Έξυπνο Πουλί” του Οστρόφσκι, το “Shop around the Corner” του Μίκλος Λάζλο. Επίσης μετέφρασε (2007) το έργο της Γιασμίνα Ρεζά “Une Piece Espagnole”, μετά από απευθείας ανάθεση της συγγραφέως, καθώς και έργο της “Le Dieu du Carnage”. Επίσης το έργο της Theresa Rebeck “The Scene”.

Το 2003-2004 παρακολούθησε ένα μεταπτυχιακό Master στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου με θέμα την Διδασκαλία Θεάτρου σε ενήλικες. Σαν καθηγητής Υποκριτικής, δίδαξε Υποκριτική Αρχαίου Δράματος στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, όπου οργάνωσε πολλά masterclasses πάνω στην Αρχαία Τραγωδία.

Το 2006 επέστρεψε στην Αθήνα και δίδαξε υποκριτική στην Σχολή Βεάκη.

Διετέλεσε μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων.

Το 2006 σκηνοθέτησε το ‘Art’ της Γιασμίνα Ρεζά που παίχθηκε στο θέατρο “Ακάδημος” με τον Σοφοκλή Πέππα, ο οποίος βραβεύτηκε με το Βραβείο Βεάκη για τον ρόλο του Μαρκ και στο θέατρο Σοφούλη στη Θεσσαλονίκη την θεατρική περίοδο 2007-2008, όπου, εκτός από την σκηνοθεσία, ερμήνευσε και τον έναν από τους τρεις πρωταγωνιστικούς ρόλους (Μαρκ).

Το 2010 σκηνοθετεί το “Lovely Sunday for Creve Coeur” του Τεννεσή Γουίλλιαμς και ξανά-σκηνοθετεί το “Art”, παίζοντας αυτή τη φορά τον Σερζ στο θέατρο ‘Βαφείο-Λάκης Καραλής’ στην Αθήνα.

Το 2011 σκηνοθετεί τον ‘Πατέρα’ του Στρίντμπεργκ και ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ίλαρχου στο θέατρο ‘Βαφείο-Λάκης Καραλής’.

Το 2012 κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΕΣΤΙΑ η μετάφρασή του στον ‘Θεό της Σφαγής’ της Γιασμίνα Ρεζά από τα γαλλικά.

Το 2014 σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Βασιλιά Ληρ στο ομώνυμο έργο του Σαίξπηρ στο θέατρο ‘Βαφείο-Λάκης Καραλής’, μεταφραζόμενο από τον ίδιο επίσης από την πρώτη έκδοση του 1608 (Quarto) και η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καθώς ως τώρα το έργο έχει μεταφρασθεί και παρουσιασθεί μόνο στην έκδοση Folio που κυκλοφόρησε στην Αγγλία το 1623, δηλ. επτά χρόνια μετά τον θάνατο του Σαίξπηρ (1617). Η παράσταση παίζεται και για δεύτερη χρονιά το 2015.

Το 2016 μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην πολιτική κωμωδία του Ντάριο Φο ‘Κλάξον, Γιούχα και Παληάτσοι’. To 2017-2018 επαναλαμβάνει την παράσταση «Πατέρας’ του Στρίντμπεργκ στην Αθήνα, Λάρισα, Βόλο και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Το 2018 ανεβάζει τον ‘Ευτυχισμένο Πρίγκηπα’ του Όσκαρ Ουάϊλντ στη Λάρισα. Το 2018 σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον Ρόλο του Φώντα στο ‘Τάβλι’ του Δημήτρη Κεχαϊδη, και σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον ρόλο του στρατηγού Δεκαβάλλα στο ‘Ένας Ήρως με παντούφλες’ των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Εκνευρισμός για τα μπλόκα στη Μακεδονία

Μεγάλος εκνευρισμός επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο με την κατάσταση των αγροτικών μπλόκων στη Μακεδονία και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη όπου σύμφωνα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έκθετος Μαρινάκης…

Σε δύσκολη θέση περιήλθε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης που την  προηγούμενη εβδομάδα έλεγε ότι η πολιτεία δεν θα επιτρέψει...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το διπλό χτύπημα του Κώστα Καραμανλή προκαλεί… αρρυθμίες

Η διπλή παρέμβαση του Κώστα Καραμανλή τα προσεχή 24ωρα έχει κάνει αρκετούς στο Μέγαρο Μαξίμου να νιώθουν ότι τους λούζει...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεραυνοί Καραμανλή: Εθνική απειλή η ερήμωση της υπαίθρου

Σε μια εκδήλωση με έντονο συμβολισμό για τη Θράκη και τον πρωτογενή τομέα, ο πρόεδρος του Ομίλου εταιρειών της ΣΕΚΕ...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καμμένος: «Αποχώρησα από την πολιτική λόγω της Συμφωνίας των Πρεσπών»

Ως το «μεγαλύτερο λάθος» του Αλέξη Τσίπρα χαρακτήρισε ο Πάνος Καμμένος τη Συμφωνία των Πρεσπών, εξηγώντας πως η συγκεκριμένη απόφαση...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Ληστεία σε βάρος δύο 12χρονων στο Νέο Ηράκλειο – 16χρονος τις απείλησε με μαχαίρι

Συναγερμός σήμανε στο Νέο Ηράκλειο, όταν ένας 16χρονος πλησίασε δύο 12χρονες το απόγευμα της Παρασκευής (6/12) και, υπό την απειλή...
ΕΛΛΑΔΑ

Χριστούγεννα 2025: Από την Πέμπτη ο «μαραθώνιος» των αγορών

Η χριστουγεννιάτικη κούρσα αγορών ξεκινά επίσημα την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, με την αγορά να περνά σε πλήρη εορταστικούς ρυθμούς και...
ΕΛΛΑΔΑ

Αγρότες: Έσπασαν τον αστυνομικό κλοιό στο Κάστρο – Χάος στην Ιονία Οδό με ουρές χιλιομέτρων

Σε φάση γενικευμένης ανάφλεξης βρίσκονται πλέον οι αγροτικές κινητοποιήσεις, με τα μπλόκα να απλώνονται σε όλη τη χώρα και την...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης