Την ώρα που Κίνα, Αμερική, Ινδία και άλλες ισχυρές χώρες του πλανήτη ρυπαίνουν ασύστολα, κρατώντας τις μηχανές στο φουλ για να παράγουν οχήματα και βιομηχανικά προϊόντα, η Ευρώπη πρωτοστατεί σε μια «πράσινη επανάσταση» που μοιάζει περισσότερο με κομπίνα παρά με πραγματική περιβαλλοντική πολιτική.
Σε λίγα χρόνια, σχεδιάζεται να μην παράγονται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επισήμως, το μέτρο λαμβάνεται «για το περιβάλλον». Στην πράξη όμως, οι μόνοι κερδισμένοι είναι η Αμερική του Ίλον Μασκ και η βιομηχανική Κίνα, που ήδη ελέγχουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και τις πρώτες ύλες για τις μπαταρίες.
Οι αγορές κατακλύζονται από αμερικανικά Tesla και κινεζικά BYD
Η Ευρώπη χάνει την ανταγωνιστικότητά της στην αυτοκινητοβιομηχανία, εκεί όπου κυριαρχούσε για δεκαετίες. Οι δικές της εταιρείες πιέζονται, κλείνουν εργοστάσια, μειώνουν θέσεις εργασίας, ενώ οι αγορές κατακλύζονται από αμερικανικά Tesla και κινεζικά BYD. Αυτό δεν είναι «οικολογική μετάβαση», αλλα βιομηχανική αυτοκτονία.
Που καταλήγουν οι τοξικές μπαταρίες;
Και το πιο σκοτεινό κεφάλαιο αυτής της ιστορίας: κανείς δεν μιλά για το πού καταλήγουν οι μπαταρίες ενός ληγμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μπαταρίες γεμάτες τοξικά μέταλλα, που ρυπαίνουν το έδαφος και τα υπόγεια ύδατα. Οχήματα που μας πουλάνε ως «πράσινα» μετατρέπονται γρήγορα σε επικίνδυνα απόβλητα. Μας πλασάρουν αφηγήματα για «ανακυκλώσιμα υλικά», αποκρύπτοντας την αλήθεια της μεγάλης κομπίνας: ηλεκτρικά αναλώσιμα, φτιαγμένα για να είναι κερδοφόρα μόνο μέχρι να λήξουν.
Όπως με το ρωσικό φυσικό αέριο, έτσι και τώρα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι πούλησαν τους πολίτες τους. Μόνο που αυτή τη φορά, το τίμημα δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά και περιβαλλοντικό. Γιατί η ήπειρος που γέννησε την αυτοκινητοβιομηχανία μετατρέπεται σε θεατή ενός παιχνιδιού που κερδίζουν άλλοι, ενώ οι Ευρωπαίοι πληρώνουν ακριβά για μια «πράσινη απάτη».
Δείτε επίσης:
Η Κίνα αποκλείει την Nvidia: Απαγορεύει την αγορά AI chips από τον αμερικανικό κολοσσό
Δυστυχως το αρθρο δημιουργηθηκε να γεμισει χωρο στο slider. Εχει ενα “πιασαρικο ” τιτλο, οπου και αυτος ειναι λαθος . Θα έπρεπε για παραδειγα να ηταν ” Πως η Ευρωπη κοροιδευει ξανα τους πολιτες της”. Το αρθρο δεν παραθετει στοιχεια, γενικολογει, και τελικα εκφερει μια αποψη ( και αυτη χωρις στοιχεια και αναλυση ) οτι οι τοξικες μπαταριες ειναι οπως τα πυρηνικα απόβλητα :)).
Θα μπορούσε να αναφερει τις προσπαθειες για ανευρεση νεων υλικων στην κατασκευη μπαταριων για περεταιρω ασφαλεια και μειωσης κόστους.
Τελος η άποψη οτι οι μεγαλες χωρες ρυπαινουν είναι μερικώς λαθος. Όταν στη διαρκεια της βιομηχανικς επαναστασης η Ευρωπαικες χωρες ρυπαιναν ” ασυστολα ” χωρις ελεγχο και μεχρι προσφατα εφηυραν το κολπο της χρηματοδοτησης περιβαντολογικων εργων σε τριτες χωρες ώστε να εχουν το δικαιωμα σε ρυπους, πως ασκουν κριτικη σε αλλες χωρες που ακολουθουν την ιδια τακτική. Παρόλα αυτα η Κινα για παραδειγμα παραγει ενα μεγαλο μερος την ηλεκρικης ενεργειας που χρειαζεται από ανανεωσιμες πηγες. Το αρθρο παραπληροφορει, και αποπροσανατολίζει την κοινη γνωμη.
Εσείς είστε σίγουρος για την γνώμη σας ;; Που δεν την συμμερίζονται ακόμη και μηχανικοί Αμερικανικών Πολυτεχνικών Σχολών. !!!
Όλα όσα είπες είναι λάθος!
1ον) Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα(σ.σ. είναι η 3η φορά που πλασάρονται στην αγορά από την γέννηση του αυτοκινήτου) απαιτούν πολύ μεγαλύτερα ποσά ενέργειας στο εργοστάσιο για να παραχθούν καθώς και περισσότερα και ακριβότερα υλικά από ότι τα συμβατικά.Αυτό σημαίνει ότι τα εργοστάσια επιβαρύνονται περισσότερο για να τα παράγουν και αυτό περνάει στην πανάκριβη τιμή που έχουν.Επίσης η Ευρώπη(ανάμεσά της και η χώρα μας δαπανά αδίκως τεράστια ποσά χρημάτων για να δοθούν στους αγοραστές για να τα αγοράσουν λίγο φθηνότερα.Οπότε πέρα από τις μπαταρίες οι οποίες όντως μολύνουν το περιβάλλον μετά το τέλος ζωής τους(περίπου τα 10 χρόνια,μετά πρέπει να αγοράσεις καινούρια που η τιμή της αρχίζει από τα 9.000 ευρώ σε κάποια μικρά ηλεκτρικά) όντως είναι πολύ πιο ενεργειακά κοστοβόρα και αφήνουν πολύ μεγαλύτερο αποτύπωμα αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα από ότι τα ηλεκτρικά.Και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν είναι 0 emissions όπως διατυμπανίζουν οι εταιρίες γιατί για να παραχθεί το ρεύμα που καταναλώνει το αυτοκίνητο πρέπει να καεί λιγνίτης ή αέριο στο εργοστάσιο ή να παραχθεί ρεύμα από ανεμογεννήτριες και φωτοβολταικά.Οι ανεμογεννήτριες, όπως είδαμε τουλάχιστον οι μεγάλες που τοποθετούνται στα καμένα δάση μας δεν είναι ότι καλύτερο για το περιβάλλον και την τοπική φύση.
2ον) Το μεγάλο πρόβλημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μπαταρία!Η τεχνολογία μπαταρίας που έχουμε σήμερα δεν επαρκεί για να σε πάει ταξίδι από Αθήνα Θεσσαλονίκη και μακρύτερα(και αυτό δεν θα θα φτιάξει πολύ για τα επόμενα 30 χρόνια τουλάχιστον).Οι επιδόσεις χειροτερεύουν εκθετικά τον χειμώνα και το καλοκαίρι.Επίσης για να φορτίσεις πρέπει να περιμένεις πόσην ώρα.Για να μην μιλήσω για τα ταξίδια που το εθνικό σύστημα δρόμων που έχουμε έχουν ελαχιστότατα σημεία φόρτισης.
3ον) Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο βαριά από τα συμβατικά και πιο ογκώδη.Αυτό έχει αρνητική επίδραση στους δρόμους σε περίπτωση συγκρούσεων καθώς έχουν μεγαλύτερη ορμή αυτά τα αυτοκίνητα.Το γεγονός ότι είναι ογκώδη(λόγω μπαταρίας) με αποτέλεσμα να βγαίνουν κυρίως ηλεκτρικά υπερυψωμένα και SUV αυοκίνητα δημιουργεί για τα υπόλοιπα χειρότερη ορατότητα.Επίσης το γεγονός ότι είναι πολύ πιο βαριά έχει ως αντίκτυπο να φθείρονται πολύ γρηγορότερα οι δρόμοι.
4ον) Υπάρχουν θέματα υγείας!Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα των επιβατών και εκπέμπουν ακτινοβολία επιβλαβή για τον άνθρωπο.
5ον) Είναι υπερβολικά αθόρυβα.Το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον στα στενά να μην τα ακούει ο κόσμος και να συγκρούονται με ανθρώπους.
Δηλαδλη αγαητέ μου ι μπαταρίες δεν είναι τοξικότατες; Δεν χρησιμοποιούν πανάκριβους και δυσευρετους πόρους; Δεν χρειάζονται μεγαλύτερα πλαίσια για να χωρέσουν οι μπαταρίες ώστε να υπάρξει μια υποφερτή αυτονομία;
Μεγαλύτερα πλαίσια = περισσότερος χάλυβας, περισσότερο νερό (!) για την κατασκευή τους , περισσότερα χρώματα για τη βαφή τους, μεγαλύτερα λάστιχα κοκ!
Θέλετε κι άλλα επιχειρήματα;
Όσον αφορά τις νέες μπαταρίες … περιμένετε καμιά δεκαετία γιατη νέα απάτη ΚΑΙ όταν ο αριθμος των ηλεκτρικών αυξηθεί να μου πείτε η παιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια ΠΟΥ και ΠΩΣ θα παράγεται, πόσο μακρυά θα μεταφέρεται με όλα τα επακόλουθα (καλώδια, απώλειες, μετασχηματιστές …)
Αυτό το έχει επισημάνει κι ο πολύς Μάριο Ντράγκι, επισημαίνοντας τον σοβαρό κίνδυνο για τις ευρωπαικές αυτοκινητοβιομηχανίες