Την ώρα που Κίνα, Αμερική, Ινδία και άλλες ισχυρές χώρες του πλανήτη ρυπαίνουν ασύστολα, κρατώντας τις μηχανές στο φουλ για να παράγουν οχήματα και βιομηχανικά προϊόντα, η Ευρώπη πρωτοστατεί σε μια «πράσινη επανάσταση» που μοιάζει περισσότερο με κομπίνα παρά με πραγματική περιβαλλοντική πολιτική.
Σε λίγα χρόνια, σχεδιάζεται να μην παράγονται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επισήμως, το μέτρο λαμβάνεται «για το περιβάλλον». Στην πράξη όμως, οι μόνοι κερδισμένοι είναι η Αμερική του Ίλον Μασκ και η βιομηχανική Κίνα, που ήδη ελέγχουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και τις πρώτες ύλες για τις μπαταρίες.
Οι αγορές κατακλύζονται από αμερικανικά Tesla και κινεζικά BYD
Η Ευρώπη χάνει την ανταγωνιστικότητά της στην αυτοκινητοβιομηχανία, εκεί όπου κυριαρχούσε για δεκαετίες. Οι δικές της εταιρείες πιέζονται, κλείνουν εργοστάσια, μειώνουν θέσεις εργασίας, ενώ οι αγορές κατακλύζονται από αμερικανικά Tesla και κινεζικά BYD. Αυτό δεν είναι «οικολογική μετάβαση», αλλα βιομηχανική αυτοκτονία.
Που καταλήγουν οι τοξικές μπαταρίες;
Και το πιο σκοτεινό κεφάλαιο αυτής της ιστορίας: κανείς δεν μιλά για το πού καταλήγουν οι μπαταρίες ενός ληγμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μπαταρίες γεμάτες τοξικά μέταλλα, που ρυπαίνουν το έδαφος και τα υπόγεια ύδατα. Οχήματα που μας πουλάνε ως «πράσινα» μετατρέπονται γρήγορα σε επικίνδυνα απόβλητα. Μας πλασάρουν αφηγήματα για «ανακυκλώσιμα υλικά», αποκρύπτοντας την αλήθεια της μεγάλης κομπίνας: ηλεκτρικά αναλώσιμα, φτιαγμένα για να είναι κερδοφόρα μόνο μέχρι να λήξουν.
Όπως με το ρωσικό φυσικό αέριο, έτσι και τώρα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι πούλησαν τους πολίτες τους. Μόνο που αυτή τη φορά, το τίμημα δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά και περιβαλλοντικό. Γιατί η ήπειρος που γέννησε την αυτοκινητοβιομηχανία μετατρέπεται σε θεατή ενός παιχνιδιού που κερδίζουν άλλοι, ενώ οι Ευρωπαίοι πληρώνουν ακριβά για μια «πράσινη απάτη».
Δείτε επίσης:
Η Κίνα αποκλείει την Nvidia: Απαγορεύει την αγορά AI chips από τον αμερικανικό κολοσσό