«Ο κόσμος στη Λατινική Αμερική διψά για την Ορθοδοξία»

Ο Κολομβιανός Επίσκοπος Άσσου της Μητρόπολης Μεξικού, κ. Τιμόθεος, μιλά στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη»

Must Read

  • Συνέντευξη στον Θάνο Χερχελετζή

Κατάγεται από τους Μουίσκα, έναν αρχαίο λαό που ζούσε στα υψίπεδα των κολομβιανών Άνδεων αιώνες πριν βρεθούν εκεί οι Ισπανοί. Είναι Χριστιανός Ορθόδοξος Επίσκοπος, μιλά άπταιστα ελληνικά και κάθε φορά που αναφέρεται στην Ελλάδα και την Ορθοδοξία τα μάτια του φωτίζονται και ο λόγος του γίνεται «πύρινος».

Η εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» συνάντησε τον Κολομβιανό Επίσκοπο Άσσου της Μητρόπολης Μεξικού, κ. Τιμόθεο, στις φιλόξενες εγκαταστάσεις της Αγιορείτικης Εστίας στη Θεσσαλονίκη. Μόλις είχε φτάσει στην πόλη προερχόμενος από το Άγιον Όρος. Τον ρώτησα εάν θέλει να ξαποστάσει και να κάνουμε τη συνέντευξη την επόμενη ημέρα. «Είμαι καλύτερα από ποτέ! Στο Άγιον Όρος αναγεννιέσαι, αποκτάς δύναμη ψυχής και σώματος», μου απάντησε και ως… χείμαρρος άρχισε να μιλά με πάθος για το λαό της Λατινικής Αμερικής που «διψά για την Ορθοδοξία», για τον ελληνικό πολιτισμό, για τον Σωκράτη, για το Άγιον Όρος. Άρχισε να μιλά για τον σύγχρονο άνθρωπο, ο οποίος ξεκινώντας να αναζητήσει τον πραγματικό του εαυτό διαπιστώνει στην πορεία, εφόσον καταφέρει να απαλλαγεί από τα γήινα βάρη, πως το αληθινό φως που μπορεί να φωτίσει την ψυχή του υπάρχει μόνο στο πρόσωπο του Χριστού.

Πείτε μου για την καταγωγή σας; Είστε Κολομβιανός;

Είμαι Κολομβιανός. Κατάγομαι, από τους «Μουίσκα» είναι μια ιδιαίτερη και αρχαία φυλή. Ορισμένοι Κολομβιανοί καταγόμαστε από ινδιάνους, άλλοι από Ισπανούς και άλλοι από Σεφαραδίτες Εβραίους που έγιναν Ρωμαιοκαθολικοί. Επίσης, κάποιοι Κολομβιανοί κατάγονται από μαύρους που ήρθαν από την Αφρική, ενώ άλλοι είναι «μείγμα» μεταξύ Ισπανών και μαύρων.

Πώς αντιμετωπίζουν εκεί οι άνθρωποι την Ορθοδοξία;

Ο κόσμος στη Λατινική Αμερική διψά για την Ορθοδοξία. Διαρκώς αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που βαπτίζονται Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Έχουμε έναν δυναμικό Μητροπολίτη, τον κ. Ιάκωβο, ο οποίος είναι άνθρωπος με αγιορείτικο πνεύμα, με ποιμαντικό και λειτουργικό φρόνημα. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ουσιαστικά για την Μητρόπολη Μεξικού, όπου έχουμε 39 χώρες, γιατί κάποιος -να γνωρίζετε- δεν θα γίνει Χριστιανός για ένα πιάτο φαγητό, αλλά γιατί θα νιώσει πραγματικά μέσα του τον Χριστό και το αληθινό νόημα της πίστης, μέσω της Ορθοδοξίας. Για να καταλάβετε πόσο αυξάνονται οι Ορθόδοξοι στην Λατινική Αμερική, θα σας πω το εξής: Στην αρχή ήμασταν τρεις Επίσκοποι, με λίγες ενορίες. Σήμερα έχουμε πολυπληθείς ενορίες, στις πιο μεγάλες και σημαντικές πόλεις της Κολομβίας και των άλλων χωρών της Λατινικής Αμερικής. Ο πληθυσμός σε αυτές τις περιοχές είναι δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι. Είναι τεράστιες περιοχές. Συνεχώς είμαστε σε ένα αυτοκίνητο και πηγαίνουμε από ενορία σε ενορία. Δεν μπορεί ένας επίσκοπος να καθίσει πίσω από ένα γραφείο ή να μένει στο Επισκοπείο. Εκεί είναι απαραίτητη η παρουσία του Επισκόπου στον κόσμο, αυτό είναι που δίνει δύναμη στις ενορίες. Το πιο μικρό ταξίδι που κάνουμε είναι δύο ώρες. Από εκεί και πέρα μιλάμε για ποιμαντικές περιοδείες ,που διαρκούν μέχρι και τέσσερις ημέρες και αυτό μόνο για την Κολομβία και τη Βενεζουέλα.

Πώς είναι η κατάσταση στις χώρες σας; Υπάρχει ανάγκη για ιεραποστολικό έργο;

Υπάρχουν προβλήματα. Στην Μητρόπολη Μεξικού ακολουθούμε τέσσερις ποιμαντικές γραμμές. Μία είναι να μεταδίδουμε την Ορθοδοξία στους ντόπιους, οι οποίοι αναζητούν την Ορθοδοξία. Αναλογιστείτε ότι τώρα ετοιμάζω τρεις διαφορετικές ομάδες για να βαπτιστούν και όταν μιλώ για ομάδα δεν αναφέρομαι σε 50 άτομα, αλλά για ομάδες που αποτελούνται από 300 ως 400 πρόσωπα η κάθε μία και περιλαμβάνουν και δυτικούς πάστορες, οι οποίοι γίνονται Ορθόδοξοι. Το δεύτερο που κάνουμε είναι το φιλανθρωπικό έργο. Από την μία πλευρά να βοηθήσουμε όσους είναι Ορθόδοξοι και από την άλλη όσους δεν είναι. Κάνουμε φιλανθρωπικό έργο χωρίς να ρωτάμε τι πιστεύουν, απλά ακολουθούμε τα λόγια του Χριστού «με είδατε πεινασμένο και μου δώσατε να φάω» ή όπως λέει ο ιερός Χρυσόστομος, να μην σκεπάζουμε μόνο το Χριστό με χρυσά δισκοπότηρα μέσα στο ναό, αλλά και τον άνθρωπο που πάσχει. Τρίτη γραμμή που ακολουθούμε είναι να κρατήσουμε τους Έλληνες της διασποράς που κατοικούν εκεί στις κοινότητές μας και στην Ορθοδοξία. Τέταρτη γραμμή που ακολουθούμε είναι να φωνάζουμε πολύ δυνατά στην Ελλάδα: «Έλληνες κοιτάξτε και εμάς, γιατί εμείς κοιτάμε προς την Ελλάδα». Θέλουμε να υπενθυμίσουμε στον ελληνικό λαό ότι έχουν έναν θησαυρό που δεν είναι το ευρώ. Ο θησαυρός τους είναι ο πολιτισμός, είναι η Ορθοδοξία, η δική μας πίστη, αυτή είναι που κράτησε τους Έλληνες ζωντανούς κατά την τουρκοκρατία και σήμερα ακόμη.

Σπάνια ακούω Έλληνα να μιλάει με τόσο πάθος όσο εσείς για την Ελλάδα!

Εάν εγώ αγαπώ την Ελλάδα, είναι επειδή η Ελλάδα αγάπησε πρώτα εμένα. Όταν γεννήθηκα η Ελλάδα μου έδωσε το 30% της δικής μου γλώσσας, που είναι ελληνικά. Το υπόλοιπο ποσοστό προέρχεται από τα λατινικά, που και πάλι πολλά είναι από τα ελληνικά. Αυτός που με δίδαξε να σκεφτώ και να γνωρίσω τον εαυτό μου ήταν ο Σωκράτης. Αν έχω το Ευαγγέλιο είναι επειδή είναι γραμμένο στην ελληνική γλώσσα και η ελληνική γλώσσα μπορεί να μεταδώσει το μήνυμα του Ευαγγελίου, να με βοηθήσει να το καταλάβω και να το ερμηνεύω σωστά, σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας. Η Ελλάδα μου έδωσε τη σοφία, την επιστήμη, μου έδωσε την παρά του Θεού Σοφία και την ανθρώπινη σοφία. Τι άλλο να ζητήσω από τους Έλληνες;

Πώς βρεθήκατε στην Ελλάδα;

Δεν ήτανε τυχαίο, ήταν η πρόνοια του Θεού. Έψαχνα μια απάντηση για τη ζωή μου. Όταν ήμουν μικρός ήμουν ανήσυχος και άτακτος. Σαν παιδιά δεν κάναμε τίποτα κακό, αλλά ήμασταν άτακτοι. Πάντα έψαχνα μια απάντηση για τη ζωή μου και μου άρεσε να μιλάω με μεγαλύτερους ανθρώπους. Μια ημέρα είδα στην τηλεόραση ένα ντοκιμαντέρ με προέδρους χωρών που επισκέφθηκαν την Κολομβία. Ανάμεσα τους ήταν ένας που ονομαζόταν Μακάριος. Είχε επισκεφτεί την Κολομβία και όταν τον είδα ρώτησα να μάθω ποιος ήταν. Κάποιος είπε ότι ήταν αιρετικός, μετά άλλος μου είπε ότι ήταν Ορθόδοξος και ότι η Ορθοδοξία είναι η αληθινή Εκκλησία. Μου είπε αν θέλω να γίνω σωστός και αληθινός Χριστιανός, να γίνω Ορθόδοξος και να μάθω ελληνικά, γιατί στα ελληνικά είναι το Ευαγγέλιο, η Καινή Διαθήκη, τα έργα των Πατέρων και η φιλοσοφία, που είναι το εργαλείο με το οποίο μπορεί κάποιος να ερμηνεύει τον ενσαρκωμένο λόγο του Χριστού. Έτσι έμαθα τα ελληνικά και άρχισα να αναζητώ την Ορθοδοξία. Στα 27 χρόνια μου βρήκα τους Έλληνες, βρήκα την Ορθοδοξία και ήρθα στην Ελλάδα με σκοπό να γνωρίσω το φως της αλήθειας. Είχα έρθει μαζί με Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Μυρίνης Αθηναγόρα, ο οποίος είναι από την Κολομβία. Γνωριστήκαμε ψάχνοντας την Ορθοδοξία. Πήγαμε στην Ελλάδα, λάβαμε το φως και γυρίσαμε πίσω. Και τώρα έχουμε στις περισσότερες πόλεις μεγάλες ενορίες και κάθε μέρα υπάρχουν πιο πολλοί άνθρωποι που αναζητούν την Ορθοδοξία.

Στην Κατερίνη πώς βρεθήκατε;

Μας έστειλαν από το Κιλκίς, από το Εκκλησιαστικό Λύκειο, στο μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου στο Λιτόχωρο. Εκεί γνωρίσαμε τον μακαριστό Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κυρό Αγαθόνικο, ο οποίος μας αγάπησε και τον αγαπήσαμε και εμείς. Του ζητήσαμε να μας βαπτίσει και έτσι μας έβαλε τα Θεοφάνια στην κολυμπήθρα, βαπτιστήκαμε και έκτοτε αρχίσαμε την πορεία μας στον δρόμο της Ορθοδοξίας.

Πώς νιώθετε τώρα που βρίσκεστε στην Ελλάδα;

Αγαπώ πολύ την Ελλάδα και πονάω πολύ όταν φεύγω. Αλλά επειδή πονάω και για το λαό μου, για αυτούς που ακόμη δεν γνωρίζουν την Ορθοδοξία, για αυτούς που πάσχουν από τη φτώχεια και τη διαφθορά των πολιτικών, δεν μπορώ να μείνω αδιάφορος. Έρχομαι στην Ελλάδα, φορτίζω μπαταρίες, μαθαίνω από τους Έλληνες και επιστρέφω. Αν ήθελα να περνάω καλά θα έμενα στην Ελλάδα, αλλά ο λόγος κλήσης σαν μαγνήτης με τραβά πίσω, η κλήση αυτή ζητά να γυρίσω γιατί εκεί ο λαός μου με χρειάζεται. Χρειάζεται να τελούμε το ιεραποστολικό έργο, μεταδίδοντας την Ορθοδοξία. Ο ελληνισμός μας πλουτίζει και η Ορθοδοξία μας φωτίζει και μας αγιάζει.

Τι σημαίνει για εσάς το Άγιον Όρος;

Προέρχομαι από ένα κόσμο, όπου οι άνθρωποι προσπαθούν να αλλάξουν την εσωτερική τους κατάσταση. Ιδεολογικά για μένα το Άγιον Όρος είναι ο μοναδικός και αληθινός τόπος στον οποίον ο άνθρωπος μπορεί να βρει μια απάντηση, μια οντολογική απάντηση. Λέω πάντα ότι υπάρχει ιδεολογική επανάσταση, αλλά υπάρχει και οντολογική. Ο αληθινός επαναστάτης είναι αυτός που βρίσκεται στα γόνατά του. Γιατί βρίσκεται γονατισμένος; Γιατί καταλαβαίνει ότι η μοναδική αλλαγή που υπάρχει είναι όταν ο άνθρωπος ζει  τη μετάνοια, την κάθαρση και την κένωση. Χωρίς αυτά δεν μπορούμε να αλλάξουμε ιδέες. Τίποτα δεν γίνεται αν δεν αλλάξεις οντολογικά και για να φτάσεις σε έναν φωτισμό ή να είσαι σοφός άνθρωπος, χρειάζεται να περπατάς, αν μου επιτρέπετε θα έλεγα, στο δρόμο του Αγίου Παϊσίου ή του πατρός Χριστοδούλου, που ήταν ηγούμενος στην Μονή Κουτλουμουσίου ή του πατέρα Αιμιλιανού στη Σίμωνος Πέτρας. Ο μοναχός παλεύει με εκείνο που πρέπει να παλεύει ο κάθε ένας από μας, τον εαυτό του. Αν θέλουμε να αλλάξει ο κόσμος, πρέπει εμείς να αλλάξουμε. Το Άγιον Όρος είναι ιερός τόπος με άγιους ανθρώπους, με τον αόρατο πόλεμο που τελούν οι αδελφοί εκεί, αλλά και με την αγάπη και με τη σοφία που φωτίζουν τους προσκυνητές. Στο Άγιον Όροι οι άνθρωποι γίνονται αληθινά άνθρωποι εν Χριστώ.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img
spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This