Μελέτη αποκάλυψε τις οδυνηρές συνέπειες της καθημερινής χρήσης του αυτοκινήτου

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Με το αμάξι… στο περίπτερο. Τα πρώτα αποτελέσματα μελέτης που διεξήχθη σε τρεις πόλεις, όπου συμμετείχαν 2.560 μη επαγγελματίες οδηγοί, υπό την επίβλεψη του ομότιμου καθηγητή Εργοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιάννη Κουτεντάκη, έδειξαν ότι το 82% των συμμετεχόντων χρησιμοποίησαν το ιδιωτικό αυτοκίνητό τους για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων. Mόνο το 18%, για μεγαλύτερες διαδρομές.

Tα στοιχεία συνάδουν με πρόσφατη έκθεση της EUROSTAT, σύμφωνα με την οποία, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γ. Κουτεντάκης, οι Έλληνες χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για αρκετά μικρότερες αποστάσεις, σε σχέση με οδηγούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Τι σημαίνει αυτή η ιδιαιτερότητα του Έλληνα οδηγού για την υγεία του, την οικονομία και το περιβάλλον, αλλά και πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η επιλογή του αυτοκινήτου για μικρές διαδρομές, εξηγείται επιστημονικά:

«Η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων έχει περισσότερα αρνητικά παρά θετικά επακόλουθα. Το πρώτο και σημαντικότερο είναι η εκούσια υποβάθμιση της υγείας των οδηγών λόγω της καθιέρωσης ενός καθιστικού τρόπου ζωής και της επακόλουθης σωματικής αδράνειας. Κάθε χρόνο πεθαίνουν περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι από αιτίες που συνδέονται με τη σωματική αδράνεια, όπως αδύναμα οστά, χρόνια νοσήματα (καρδιοαγγειακά, διάφοροι τύποι καρκίνου, μεταβολικό σύνδρομο, κ.ά.), καθώς και τη μείωση των δεξιοτήτων μνήμης ή προγραμματισμού, νοητικές διαταραχές και άνοια. Αντίθετα, προκρίνοντας το περπάτημα αντί για τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης μέσα στην πόλη (τα 4 χιλιόμετρα αντιστοιχούν σε περίπου 5.000 βήματα ήπιου βαδίσματος 45-50 λεπτών), καταλήγουμε στο να συγκεντρώνουμε σχεδόν το σύνολο των βημάτων που απαιτούνται ημερησίως προκειμένου να διατηρηθεί ή και να βελτιωθεί η σωματική και νοητική υγεία μας», αναφέρει ο καθηγητής.

Και προσθέτει: «Με τις εκτιμήσεις του συνολικού κόστους της σωματικής αδράνειας στην Ελλάδα να ξεπερνούν το 1 δισ. ετησίως, γίνεται κατανοητό ότι εάν περπατήσουμε αντί να οδηγήσουμε αποστάσεις της τάξεως των 4 χιλιομέτρων, θα δημιουργηθούν σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τους πολίτες όσο και για το ΕΣΥ. Έχει βρεθεί, για παράδειγμα, ότι (το ανέξοδο) περπάτημα περίπου 4 χιλιομέτρων ημερησίως είναι 1,5 φορά πιο αποτελεσματικό από οποιαδήποτε (οικονομικά απαιτητική) φαρμακευτική ή γνωστική συμπεριφορική θεραπεία στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και του άγχους, ενώ μπορεί να μειώσει μέχρι και 30% τον κίνδυνο προσβολής από καρκίνο, καρδιαγγειακά νοσήματα, οστεοπόρωση, διαβήτη τύπου 2, κ.ά., με οτιδήποτε αυτό σημαίνει για την οικονομία γενικότερα».

«Αλλά και το ταλαίπωρο περιβάλλον θα ωφεληθεί από την επιλογή του βαδίσματος αντί του αυτοκινήτου. Τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης ενός μέσου οχήματος παράγουν τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο ένας ενήλικας αναπνέοντας για περίπου 30 ώρες, ή περίπου 280 κιλά ετησίως όταν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μόνο για 250 ημέρες. Εάν λάβουμε υπόψη ότι στην χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, τότε καταλήγουμε στο ότι τα εν πολλοίς αχρείαστα 4 χιλιόμετρα οδήγησης μπορεί δυνητικά να συμβάλλουν στην παραγωγή 1,5 εκατομμυρίου τόνων διοξειδίου του άνθρακα, που θεωρείται ένα από τα κύρια αέρια θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα της γης. Μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό;», τονίζει ο κ. Κουτεντάκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Τέλος, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι οδηγώντας για 4 χιλιόμετρα σε πολυσύχναστες περιοχές, με τα προβλήματα εύρεσης χώρων στάθμευσης, την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τις εντάσεις που προκαλούνται μεταξύ των οδηγών, μειώνεται θεαματικά ο χρόνος της διαδρομής σε σχέση με το απλό, ήρεμο και σίγουρο για τα αποτελέσματα περπάτημα», καταλήγει ο καθηγητής.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πάνος Kαμμένος για βιβλίο Τσίπρα: «Το κλειδί για το 2015 είναι το τηλεφώνημα στον Ομπάμα»

Ο πρώην υπουργός και πρώην πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος, φαίνεται να έχει ήδη ξεκινήσει την ανάγνωση του νέου...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η μεγάλη δικαίωση για τον Προκόπη μέσω… Ιθάκης

Στο προσκήνιο, ο Αλέξης Τσίπρας έχει μαζέψει κυριολεκτικά όλο το χαρτί με την εκτεταμένη προβολή του βιβλίου του και των...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στα βήματα του «Φραπέ», «Ποπάρα» και «κολλητός Ανδρουλάκη»;

Το γνωστό, έστω κι αδόκιμο νομικά, δεδικασμένο παρήγαγε με την επιλογή του να μην παραστεί ο «Φραπές» την προηγούμενη εβδομάδα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νίκος Αναδιώτης: «Η Ευρώπη οδεύει σε επικίνδυνη καμπή – Ήρθε η ώρα να μπει φρένο στην κλιμάκωση»

Σε μια αιχμηρή δήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο Ευρωβουλευτής Νικόλαος Αναδιώτης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την κατεύθυνση που...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Τι είπε στην έκτακτη τηλεδιάσκεψη για την Ουκρανία

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας η έκτακτη σύσκεψη μέσω τηλεδιάσκεψης των Ευρωπαίων ηγετών στην οποία συμμετείχε ο πρωθυπουργός σχετικά με...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα;

Κορυφαίο θέμα στην τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα είναι το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, ειδικά οι αναφορές του πρώην πρωθυπουργού σε πολιτικά...
ΕΛΛΑΔΑ

Πόθεν Έσχες: Ο δήμαρχος με τα 4 δάνεια από το 2020 ύψους 276.000 ευρώ – Πότε αποπληρώνονται

Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα πόθεν έσχες του δημάρχου Ωρωπού, για το 2022 (χρήση 2021), 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023). Διαβάστε...
ΕΛΛΑΔΑ

Προφυλακίστηκε ο 57χρονος για την οικογενειακή τραγωδία με τους 2 νεκρούς

Τον δρόμο για την φυλακή πήρε ο 57χρονος από τον Μασταμπά Ηρακλείου Κρήτης για την οικογενειακή τραγωδία που σημειώθηκε σε...
ΕΛΛΑΔΑ

Καλλιάνος για κακοκαιρία: «Δεν χρειάζεται πανικός»

Το «καμπανάκι» για τη επερχόμενη κακοκαιρία με τις βροχές και τις καταιγίδες έκρουσε ο Γιάννης Καλλιάνος τονίζοντας, ωστόσο, πως δεν...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης