Νέος (ψηφιακός) τρόπος για το κλείσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία και τις δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) θα ισχύσει από την 1η Οκτωβρίου η οποία επιτρέπει την απλούστευση των διαδικασιών και την ταχύτερη πρόσβαση των πολιτών σε ιατρική φροντίδα.
Ο νέος τρόπος για τον κλείσιμο των ιατρικών ραντεβού θα είναι διαθέσιμος όλο το 24ωρο και όλες τις ημέρες της εβδομάδας.
Μέχρι σήμερα εάν κάποιος ήθελε να κλείσει ραντεβού με κάποιο γιατρό σε ένα νοσοκομείο, καλούσε το τηλέφωνο του συγκεκριμένου νοσοκομείου ή το 1535. Αυτοί οι τρόποι καταργούνται, προκειμένου να διασφαλιστούν η ενιαία καταγραφή, η διαφάνεια και η δυνατότητα ελέγχου.
Ο νέος τρόπος
Έτσι από 1η Οκτωβρίου οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού δωρεάν μέσω:
– της εθνικής τηλεφωνικής γραμμής 1566
– της εφαρμογής MyHealth App
– της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr
Οι πολίτες θα συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίζουν ραντεβού είτε τηλεφωνικά με τη δομή, είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία.
Παράλληλα από 1η Οκτωβρίου, όλα τα ραντεβού των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων θα πρέπει να αναρτώνται αποκλειστικά στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Τι λέει το Υπουργείο Υγείας
«Ψηφιακή εποχή για το ΕΣΥ σημαίνει πιο άμεση και πιο απλή πρόσβαση για τον ασθενή», δηλώνει στο ΑΠΕ ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους και εξηγεί τους τρόπους που θα κλείνονται τα ραντεβού αλλά και τα πολλαπλά οφέλη για τον πολίτη.
«Σήμερα, στο ΕΣΥ εξετάζονται περισσότεροι από 500.000 πολίτες τον μήνα. Με τις αλλαγές που εισάγουμε και την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης στα νοσοκομεία που υλοποιούμε, ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τους 830.000 ασθενείς μηνιαίως, εξασφαλίζοντας ταχύτερη πρόσβαση και αμεσότερη φροντίδα για τον πολίτη».
Ο κ. Θεμιστοκλέους εξηγεί ότι με το νέο σύστημα, στο εξής, όλα τα ραντεβού καταγράφονται σε μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα. «Έτσι εξασφαλίζεται ότι δεν χάνονται ραντεβού, δεν υπάρχει διπλή καταχώριση και ο πολίτης γνωρίζει με διαφάνεια πότε και πού θα εξυπηρετηθεί. Χωρίς να χάνει τη σειρά του, χωρίς να αναμένει, αλλά με το ΕΣΥ να τον περιμένει».
Οι παραπάνω αλλαγές σύμφωνα με τον κ. Θεμιστοκλέους καταδεικνύουν τρία πράγματα:
«Πρώτον, ότι το ΕΣΥ “μεγαλώνει”. Εξυπηρετώντας γρηγορότερα, περισσότερους. Δεύτερον, ότι το ΕΣΥ εκσυγχρονίζεται. Απλοποιώντας διαδικασίες και διευκολύνοντας την πρόσβαση όλων μας σε αυτό. Τρίτον, ότι το ΕΣΥ λειτουργεί, έχοντας στο επίκεντρο έναν: Τον ασθενή. Δίνοντάς του με ακρίβεια την ώρα και την ημέρα που θα τον περιθάλψει και θα τον φροντίσει».
«Αυτό είναι το ΕΣΥ της νέας εποχής. Είναι το όραμα μιας Πολιτείας που στέκεται με αμεσότητα και φροντίδα στο πλευρό του πολίτη της, όταν τη χρειαστεί. Και αυτό το όραμα ήρθε η ώρα στην Ελλάδα να μετουσιωθεί σε πράξη», τονίζει.
Τα ραντεβού στα νοσοκομεία θα αρχίσουν να προστίθενται σταδιακά από την 1η Οκτωβρίου. Έως το τέλος του έτους θα έχουν ενταχθεί όλα στο νέο σύστημα.
Σημειώνεται ότι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα MyHealth App η πρόσβαση γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet.
Επίσης οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού και στην ψηφιακή πλατφόρμα finddoctors.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet ή με τους κωδικούς ΑΗΦΥ (Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας) που έχουν λάβει από τον προσωπικό τους γιατρό.
Το 1566, που είναι ενεργό από τον Ιούλιο συγκεντρώνει όλη την πληροφόρηση για θέματα Υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω του 1566 ο πολίτης κλείνει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε γιατρό για ηλεκτρονική συνταγοράφηση, για προσωπικό γιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του θα βρει το φάρμακο που έχει ανάγκη, πώς θα παραλάβει τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους στο σπίτι του, για προληπτικά προγράμματα δημόσια υγείας, για πρόγραμμα εμβολιασμών και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας.
Επίσης, «το 1566 ενημερώνει τους πολίτες για υπηρεσίες που δικαιούνται (απογευματινά χειρουργεία, προληπτικές εξετάσεις) και έως τον Ιούνιο του 2026 θα καλύπτει όλες τις υπηρεσίες Υγείας».
Δείτε επίσης:
Μητσοτάκης για ΕΣΥ: Βήμα – βήμα γίνεται πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό