Δύο χρόνια μετά την τραγωδία στο Μάτι που στοίχισε την ζωή σε 102 συνανθρώπους μας το Υπουργείο Περιβάλλοντος ετοίμασε ένα Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για την περιοχή.
«Το έργο αυτό θα αλλάξει την εικόνα και θα εκσυγχρονίσει την χώρα» είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης.
Κατεδάφιση 141 κτισμάτων κύριας χρήσης και 339 μαντρών
Το Πολεοδομικό σχέδιο προβλέπει σημαντικές παρεμβάσεις σε επίπεδο κοινόχρηστων χώρων και άλλων τεχνικών έργων αλλά και την κατεδάφιση 141 κτισμάτων κύριας χρήσης και 339 μαντρών και υλοποιείται ένας σύγχρονος αντιπλημμυρικός σχεδιασμός και εξασφαλίζεται ένας μεγάλος δημόσιος περίπατος κατά μήκος της ακτής, χωρίς εμπόδια, με ελεύθερο πλάτος 35 μ.. Επίσης δημιουργείται ένα δίκτυο βιώσιμης κινητικότητας-οχημάτων (ιδιωτικών και άλλων όπως π.χ. τα πυροσβεστικά ή τα νοσοκομειακά), ποδηλάτων και πεζών.
Οι περιοχές που προστατεύονται φθάνουν τα 4.250 στρέμματα
Με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο οργανώνεται μια περιοχή 8.000, περίπου, στρεμμάτων, από τα οποία τα 2.600 πολεοδομούνται για πρώτη φορά. Οι περιοχές που προστατεύονται με τη δασική νομοθεσία ή άλλες διατάξεις, φθάνουν τα, περίπου, 4.250 στρέμματα.
Το υπόλοιπο της συνολικής έκτασης περιλαμβάνει τις ήδη εντός σχεδίου περιοχές που αναπλάθονται (6%), αιγιαλό και παραλία (2%), κατασκηνώσεις (2%), και διάφορες άλλες περιπτώσεις (4%).
Στα περίπου 2.600 στρέμματα που πολεοδομούνται, θα οικοδομηθούν 710 στρ., 1.060 στρέμματα θα είναι ιδιωτικοί χώροι πρασίνου (ακάλυπτοι) και 830 στρέμματα. αποτελούν την εισφορά σε γη, αυξάνοντας τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους στην περιοχή.
Έτοιμο σε 4 χρόνια με κόστος πάνω από 50.000.000€
Με βάση το χρονοδιάγραμμα αρχές Οκτωβρίου θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα για την περιοχή, επισημαίνοντας ότι η επεξεργασία του πολεοδομικού σχεδίου θα γίνει πριν τον Οκτώβριο. Πριν την έγκριση του τελικού σχεδίου, θα εκτελούνται κάποια επείγοντα έργα, κυρίως διευθέτησης ρεμάτων για να μην υπάρξουν κίνδυνοι για μια νέα Μάντρα. Ωστόσο η ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού θα χρειαστεί τέσσερα χρόνια.
Το εκτιμώμενο κόστος των υποδομών υπολογίζεται να ανέλθει σε 35 εκ. ευρώ τα έργα χωρίς σε αυτό να περιλαμβάνονται απρόβλεπτα και εργολαβικό όφελος, παράμετροι που προβλέπεται να ανεβάσουν το κόστος σε άνω από 50 εκ. ευρώ.