Απούσα η Ναυτιλία από τον προϋπολογισμό

Η Ναυτιλία ήταν ο μοναδικός μεταφορικός βραχίονας ο οποίος δεν σταμάτησε και δεν έχει σταματήσει  ούτε ένα λεπτό να μεταφέρει αγαθά εν μέσω της πανδημίας

Must Read

Ένα από τα «καλά» τα οποία έφερε η «καραντίνα» είναι το διάβασμα. Βρήκαμε χρόνο να ξαναδιαβάσουμε βιβλία, να αναζητήσουμε νέους συγγραφείς, να μελετήσουμε ότι μας ενδιαφέρει, τέλος πάντων.

Τολμώ δε να σας αναφέρω ότι διάβασα ακόμη και ολόκληρο το σχέδιο του προϋπολογισμού του 2021, το οποίο κατέθεσε ο υπουργός των Οικονομικών στην Βουλή.

Δεν συνηθίζω να το κάνω, αλλά, μιλώντας με φίλο, στέλεχος της Εμπορικής μας Ναυτιλίας, έμαθα ότι στον προϋπολογισμό δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά στον τεράστιο αυτόν πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας.

Μου προξένησε το ενδιαφέρον αυτή η παράμετρος και ένα βράδυ, κατέβασα το σχέδιο στον υπολογιστή μου και το διάβασα, λέξη προς λέξη. Δεν είδα πουθενά την λέξη «Ναυτιλία» και «Ναυτικός».

Θα μου πείτε «Και γιατί να αναφερθεί ο τομέας της Εμπορικής Ναυτιλίας στον προϋπολογισμό; Τί έγινε μέσα στο 2020 που να αφορά στη ναυτιλία μας  και να αξίζει αναφοράς στον Προϋπολογισμό του κράτους»;

Για να εξηγούμεθα, δεν διατυπώνω παράπονο. Απλώς, λέω ότι θα μπορούσε, ας πούμε, στις δαπάνες, οι οποίες προκάλεσαν τα ελλείμματα λόγω της πανδημίας να αναφερθεί ότι «το κράτος κάλυψε κατά 100% για ένα τρίμηνο και αναδρομικά από 1η Ιουλίου έως και 30 Σεπτεμβρίου 2020 τις  εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, που δεν τελούν σε καθεστώς αναστολής της συμβάσεως εργασίας».

Ξεχνάμε  ότι η Ναυτιλία ήταν ο μοναδικός μεταφορικός βραχίονας ο οποίος δεν σταμάτησε και δεν έχει σταματήσει  ούτε ένα λεπτό να μεταφέρει αγαθά εν μέσω της πανδημίας, όταν οι αερομεταφορές και ο σιδηρόδρομος υπολειτουργούν;

Έπρεπε ή όχι να υπάρχει και λίγη «αρμύρα» σε ένα κείμενο το οποίο αφορά στην εθνική οικονομία, της οποίας αρκετά σημαντικός  παράγων είναι η έρμη η Ναυτιλία μας;

Και πάλι μπορεί κάποιος να με θεωρήσει «γκρινιάρη» και «κολλημένο με τη Ναυτιλία», όπως λένε κάποιοι φίλοι μου όταν στις συζητήσεις μας προσθέτω πάντα και λίγη θάλασσα! Και δεν τελειώνουν πάντα «αναίμακτα» αυτές οι κουβέντες, διότι πάντα κάποιος θα πετάξει τη γνωστή «καραμέλα», την οποία έχουν καλλιεργήσει κάποιοι εκ των έσω «προοδευτικοί» αλλά και πολλοί εκ των έξω ανταγωνιστές της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Ποια είναι η προσφιλής σε αρκετούς «καραμέλα»; Ότι η Επταετής στρατιωτική δικτατορία, είναι εκείνη η οποία παραχώρησε «προνόμια» στην Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία.

Μάλιστα, φίλτατος επιτυχημένος επιχειρηματίας του χώρου, μου έχει πει ότι δεν είναι λίγες οι φορές, σε συζητήσεις που γίνονται με ξένους επιχειρηματίες του χώρου ή σε διεθνή φόρα, που κάποιος θα «πετάξει» το εν λόγω «πυροτέχνημα», με στόχο, φυσικά, να μειώσει το κύρος της πρώτης στον κόσμο ναυτιλιακής δυνάμεως!

Ουδέν ανακριβέστερο! Το «φιλί της ζωής» στην καθημαγμένη από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία, το έδωσε ο σπουδαίος και οραματιστής Σπύρος Μαρκεζίνης, ως υπουργός Συντονισμού της κυβερνήσεως Παπάγου, το 1953, όταν, διαισθανόμενος την απόλυτη ανάγκη  προσελκύσεως κεφαλαίων εξωτερικού και επισπεύσεως της οικονομικής αναπτύξεως της Ελλάδος, ψήφισε το ΝΔ 2687/53 «περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού». Τότε ρυθμίστηκε (και ισχύει μέχρι και σήμερα) το  νομικό θεσμικό πλαίσιο της ποντοπόρου ναυτιλίας μας! Και η ισχύς της εν λόγω Νομοθεσίας δεν μπορεί να  αλλάξει ει μη μόνον με αλλαγή του Συντάγματος!

Εκείνο το Νομοθετικό Διάταγμα του Σπ. Μαρκεζίνη, έφερε το «Ελληνικό θαύμα».  Χάρη στην δική του έμπνευση ήλθε (και έρχεται) στην Ελλάδα το πολύτιμο ναυτιλιακό συνάλλαγμα και δημιουργήθηκαν συνοικίες ολόκληρες με νεόκτιστα  σπίτια ναυτικών, στην δεκαετία του ΄60-70 και απασχολήθηκαν 150.000 Έλληνες ναυτικοί.

Μέχρι τότε, οι Τράπεζες δίσταζαν να δανειοδοτήσουν Έλληνες επιχειρηματίες της θαλάσσης. Η  χώρα μας βρισκόταν κυκλωμένη από χώρες με κομμουνιστικά καθεστώτα και ο «ψυχρός πόλεμος» απέτρεπε τις αμερικανικές τράπεζες (κυρίως της Σίτι Μπανκ) να χορηγήσουν δάνεια. Ο Μαρκεζίνης, θωρακίζοντας με τον Νόμο του  την Εμπορική Ναυτιλία, άνοιξε και τα «πουγκιά» των τραπεζιτών!

Ήταν νόμος αυξημένης τυπικής ισχύος, καθώς  το ΝΔ 2687/53 έχει την ίδια ισχύ όπως το Σύνταγμα !Ήταν ένας Νόμος σαφέστατος  με 17 μόνον άρθρα και το άρθρο 13 αφορούσε την Εμπορική Ναυτιλία. Εκεί περιελήφθησαν και οι περίφημες «Εγκριτικές Πράξεις», που απετέλεσαν το «κλειδί» για την χρηματοδότηση της Εμπορικής ναυτιλίας από τις Τράπεζες.

Είναι μεγάλο κεφάλαιο για την χώρα η Εμπορική Ναυτιλία. Και της οφείλεται, ως θεσμός πλέον με προσφορά στην πατρίδα, σεβασμός και εκτίμηση. Δεν μπορεί αυτό που βλέπει ο κόσμος να αναγράφεται στα ολοκαίνουρια ασθενοφόρα να μην το βλέπει η Πολιτεία.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Απαισιοδοξία Ιερώνυμου

Πέρασε στα ψιλά της επικαιρότητας ωστόσο η πρόσφατη συνάντηση του Κυρ. Μητσοτάκη και του αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου είχε και βάθος και...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Δίλημμα Τσίπρα για τους… ακόλουθους

Με χρυσούς χορηγούς ή, όχι, ο Αλέξης Τσίπρας προχωρά για το rebranding. Τα πράγματα, όμως, δεν είναι τόσο απλά για...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τραγούδι οι φόβοι του Ανδρουλάκη…

Να σε αποκαλέσει… φοβικό ένα μέλος της κυβέρνησης, μπορεί να το δεις και ως τιμητικό χαρακτηρισμό. Ειδικά εάν ο επιθετικός...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Καμπανάκι» και από Πέτσα: Θέλω «πιο γενναία βήματα» στην κοινωνική κατοικία

Κριτική στην κυβερνητική πολιτική για τη στέγαση άσκησε ο βουλευτής τη ΝΔ Στέλιος Πέτσας μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής. Ο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Φάμελλου με τον δήμαρχο της Βηθλεέμ και τον πρέσβη της Παλαιστίνης: «Θέλουμε ειρήνη»

Συνάντηση με τον Δήμαρχο της Βηθλεέμ, Maher Canahuati, τον Πρέσβη της Παλαιστίνης στην Ελλάδα, Yussef Dorkhom και τον Δήμαρχο Αθηναίων,...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ;

Στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, δόθηκε έμφαση σε φοροελαφρύνσεις αντί για επιδοματικά μέτρα και...
ΕΛΛΑΔΑ

Χαλκιδική: Σκουπιδότοπος-μαμούθ δίπλα σε ξενοδοχείο – Οικολογική βόμβα 200.000 τόνων

Σοβαρό περιβαλλοντικό ζήτημα αναδεικνύεται στη Σιθωνία Χαλκιδικής, όπου, σύμφωνα με καταγγελίες, παραμένουν συσσωρευμένοι περίπου 200.000 τόνοι απορριμμάτων σε δασική περιοχή,...
ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: 33χρονος επιτέθηκε με σπασμένο ποτήρι σε γονείς και αδελφό επειδή κάλεσαν παπά για ευχέλαιο!

Στους γονείς και τον αδελφό του επιτέθηκε ένας 33χρονος, τούς οποίους και χαράκωσε με ένα σπασμένο γυάλινο ποτήρι, στέλνοντάς τους...
ΕΛΛΑΔΑ

Το θαλάσσιο κήτος που εντοπίστηκε στη θαλάσσια τάφρο της Ικαρίας

Ένα από τα λιγότερο μελετημένα είδη της θάλασσας εντοπίστηκε την θαλάσσια τάφρο της Ικαρίας. Πρόκειται για κήτος που μοιάζει με...

Διαβάζονται τώρα