Τρέμει την ακρίβεια το 56% των πολιτών!

Το 19% των ερωτηθέντων τονίζει ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα, όπως  φαγητό και στέγη

Must Read

Η αγωνία των Ελλήνων καταναλωτών για την κάλυψη των βασικών αναγκών -εν μέσω συμπίεσης του διαθέσιμου εισοδήματος- αποτελεί μία από τις κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις στη χώρα μας. όπως αποτυπώνεται στη νέα καταναλωτική έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2023.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ποσοστό 56% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει ότι ανησυχεί πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής και 40% για την οικονομία γενικά. Συγχρόνως, δύο στους τρεις (ποσοστό 69%) εκτιμούν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες και δύο στους πέντε ή το 38% των πολιτών ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί τον επόμενο χρόνο.

Ένας στους δύο (ποσοστό 49%) αναφέρει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, ένας στους πέντε (19%) ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα, όπως φαγητό, υγειονομική περίθαλψη και στέγαση, και ένας στους δέκα (12%) ότι βασίζεται στην κυβερνητική στήριξη για να μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά. Η τιμή παραμένει με διαφορά το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα. Μάλιστα, ποσοστό 71% των ερωτώμενων εκτιμά ότι θα παραμείνει το σημαντικότερο κριτήριο και σε τρία χρόνια από σήμερα.

Ποιες δαπάνες δεν κόβονται

Οι κατηγορίες δαπανών που ανθίστανται στην τάση αυτοπεριορισμού είναι τα τρόφιμα, τα ταξίδια και η τεχνολογία. Αναλυτικότερα, στα τρόφιμα -φρέσκα και κατεψυγμένα- σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές αναφέρουν ότι οι δαπάνες τους δεν θα αλλάξουν (58% και 53%) ή και θα αυξηθούν (16% και 18%). Σημαντική παραμένει, επίσης, η διάθεση για ταξίδια και τουρισμό, με δύο στους τρεις καταναλωτές (67%) να αναφέρουν ότι προγραμματίζουν κάποιο ταξίδι ή διακοπές για τους επόμενους έξι μήνες και σκοπεύουν να κλείσουν εισιτήρια ή και διαμονή, ή το έχουν ήδη κάνει. Μάλιστα, δύο στους τρεις θα δαπανήσουν τα ίδια (36%) ή περισσότερα (27%) από ό,τι ξοδεύουν συνήθως. Τρεις στους τέσσερις ερωτώμενοι (74%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα τεχνολογίας ή ηλεκτρικές συσκευές τον επόμενο χρόνο, επιβεβαιώνοντας ότι η τεχνολογία αποτελεί, πλέον, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των καταναλωτών.

Πέφτουν τα… brands

Την ίδια στιγμή, ο υψηλός πληθωρισμός και η ανάγκη αναζήτησης φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων συνεχίζουν να επιδρούν αρνητικά στην πιστότητα των καταναλωτών προς τα brands. Ένας στους δύο (53%) δηλώνει ότι οι μάρκες σήμερα αποτελούν λιγότερο σημαντικό κριτήριο σε όλες τις αγοραστικές αποφάσεις, ενώ μόλις ένας στους δέκα (11%) αναφέρει τη μάρκα του προϊόντος μεταξύ των σημαντικότερων αγοραστικών κριτηρίων σε τρία χρόνια από σήμερα. Μόνο 16% εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για μάρκες που εμπιστεύονται. Παράλληλα, οι μισοί (51%) έχουν αλλάξει τα brands που αγοράζουν, με τους περισσότερους από αυτούς (38%) να στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τα ζητήματα της υγείας εξακολουθούν να ανησυχούν τους καταναλωτές, τρία χρόνια μετά την εκδήλωση της πανδημίας, αλλά σε μικρότερο βαθμό (61%) από το κόστος διαβίωσης (73%) και τα οικονομικά (64%). Ωστόσο, για πολλά προϊόντα, ιδίως τρόφιμα και είδη προσωπικής φροντίδας, το αν ένα προϊόν είναι υγιεινό και κάνει καλό στον καταναλωτή, παραμένει το δεύτερο σημαντικότερο κριτήριο αγοράς μετά την τιμή, ενώ ένας στους τέσσερις (26%) αναφέρει ότι θα πλήρωνε περισσότερα για προϊόντα που προωθούν την υγεία και την ευεξία.

 






Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Μη μας φέρεις τους ίδιους, τους σιχαινόμαστε»: Το σχόλιο Μωραΐτη για τους συνεργάτες που ανακοίνωσε ο Τσίπρας

Ο Αλέξης Τσίπρας παρουσίασε το επιστημονικό συμβούλιο του Ινστιτούτου του, που περιλαμβάνει 41 πρόσωπα της κυβερνητικής περιόδου του ΣΥΡΙΖΑ. Τα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ινστιτούτο ή κόμμα; Τα 41 ονόματα που ανακοίνωσε ο Τσίπρας βάζουν «φωτιά»

Ο Αλέξης Τσίπρας παρουσίασε το επιστημονικό συμβούλιο του ινστιτούτου του, όμως τα 41 ονόματα που περιλαμβάνονται θυμίζουν περισσότερο κομματικό οργανόγραμμα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λειψυδρία: Συντονισμένα πυρά της αντιπολίτευσης για τα καθυστερημένα μέτρα της κυβέρνησης

Έργα ύψους 2,5 δισ. ευρώ σε επτά άξονες ανακοίνωσε σήμερα, Πέμπτη 30 Οκτωβρίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για την αντιμετώπιση...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην Αίγυπτο ο Μητσοτάκης για την ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά

Στην Αίγυπτο μεταβαίνει την Παρασκευή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προκειμένου να παραστεί στην τελετή ενθρόνισης του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά, Φαράν και...
SLIDER

Δημοσκόπηση: Ποιος ωφελήθηκε από την αντιπαράθεση για τον Άγνωστο Στρατιώτη;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπώλησε η κυβερνητική τροπολογία για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, με την σφοδρή αντιπαράθεση που...
ΕΛΛΑΔΑ

Αφγανός δολοφόνος στην Πάρο την «κοπάνησε» και ζήτησε… πολιτικό άσυλο στη Σλοβενία!

Εξιχνιάστηκε η δολοφονία 40χρονου Αφγανού στην Πάρο, που συνέβη μέσα στο σπίτι τους στις 3 Οκτωβρίου. Δράστης ήταν 35χρονος ομοεθνής...
ΕΛΛΑΔΑ

Εξωφρενικό: 63χρονος ασελγούσε σε ανήλικη κόρη φίλων του – Παρίστανε μέλος μυστικιστικής οργάνωσης

Παγίδα σε ανήλικο κορίτσι έστησε ένας 63χρονος άνδρας, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την φιλική σχέση που είχε με τους γονείς της....
ΕΛΛΑΔΑ

Λεωφορείο παρέσυρε ηλικιωμένη στον Πειραιά – Σε σοβαρή κατάσταση η γυναίκα

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στον Πειραιά. Στην Γρηγορίου Λαμπράκη λεωφορείο παρέσυρε μια ηλικιωμένη την στιγμή που προσπαθούσε...

Διαβάζονται τώρα