Τρέμει την ακρίβεια το 56% των πολιτών!

Το 19% των ερωτηθέντων τονίζει ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα, όπως  φαγητό και στέγη

Η αγωνία των Ελλήνων καταναλωτών για την κάλυψη των βασικών αναγκών -εν μέσω συμπίεσης του διαθέσιμου εισοδήματος- αποτελεί μία από τις κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις στη χώρα μας. όπως αποτυπώνεται στη νέα καταναλωτική έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2023.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ποσοστό 56% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει ότι ανησυχεί πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής και 40% για την οικονομία γενικά. Συγχρόνως, δύο στους τρεις (ποσοστό 69%) εκτιμούν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες και δύο στους πέντε ή το 38% των πολιτών ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί τον επόμενο χρόνο.

Ένας στους δύο (ποσοστό 49%) αναφέρει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, ένας στους πέντε (19%) ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα, όπως φαγητό, υγειονομική περίθαλψη και στέγαση, και ένας στους δέκα (12%) ότι βασίζεται στην κυβερνητική στήριξη για να μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά. Η τιμή παραμένει με διαφορά το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα. Μάλιστα, ποσοστό 71% των ερωτώμενων εκτιμά ότι θα παραμείνει το σημαντικότερο κριτήριο και σε τρία χρόνια από σήμερα.

Ποιες δαπάνες δεν κόβονται

Οι κατηγορίες δαπανών που ανθίστανται στην τάση αυτοπεριορισμού είναι τα τρόφιμα, τα ταξίδια και η τεχνολογία. Αναλυτικότερα, στα τρόφιμα -φρέσκα και κατεψυγμένα- σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές αναφέρουν ότι οι δαπάνες τους δεν θα αλλάξουν (58% και 53%) ή και θα αυξηθούν (16% και 18%). Σημαντική παραμένει, επίσης, η διάθεση για ταξίδια και τουρισμό, με δύο στους τρεις καταναλωτές (67%) να αναφέρουν ότι προγραμματίζουν κάποιο ταξίδι ή διακοπές για τους επόμενους έξι μήνες και σκοπεύουν να κλείσουν εισιτήρια ή και διαμονή, ή το έχουν ήδη κάνει. Μάλιστα, δύο στους τρεις θα δαπανήσουν τα ίδια (36%) ή περισσότερα (27%) από ό,τι ξοδεύουν συνήθως. Τρεις στους τέσσερις ερωτώμενοι (74%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα τεχνολογίας ή ηλεκτρικές συσκευές τον επόμενο χρόνο, επιβεβαιώνοντας ότι η τεχνολογία αποτελεί, πλέον, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των καταναλωτών.

Πέφτουν τα… brands

Την ίδια στιγμή, ο υψηλός πληθωρισμός και η ανάγκη αναζήτησης φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων συνεχίζουν να επιδρούν αρνητικά στην πιστότητα των καταναλωτών προς τα brands. Ένας στους δύο (53%) δηλώνει ότι οι μάρκες σήμερα αποτελούν λιγότερο σημαντικό κριτήριο σε όλες τις αγοραστικές αποφάσεις, ενώ μόλις ένας στους δέκα (11%) αναφέρει τη μάρκα του προϊόντος μεταξύ των σημαντικότερων αγοραστικών κριτηρίων σε τρία χρόνια από σήμερα. Μόνο 16% εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για μάρκες που εμπιστεύονται. Παράλληλα, οι μισοί (51%) έχουν αλλάξει τα brands που αγοράζουν, με τους περισσότερους από αυτούς (38%) να στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τα ζητήματα της υγείας εξακολουθούν να ανησυχούν τους καταναλωτές, τρία χρόνια μετά την εκδήλωση της πανδημίας, αλλά σε μικρότερο βαθμό (61%) από το κόστος διαβίωσης (73%) και τα οικονομικά (64%). Ωστόσο, για πολλά προϊόντα, ιδίως τρόφιμα και είδη προσωπικής φροντίδας, το αν ένα προϊόν είναι υγιεινό και κάνει καλό στον καταναλωτή, παραμένει το δεύτερο σημαντικότερο κριτήριο αγοράς μετά την τιμή, ενώ ένας στους τέσσερις (26%) αναφέρει ότι θα πλήρωνε περισσότερα για προϊόντα που προωθούν την υγεία και την ευεξία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 






Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσει το κόμμα του αφήνει ο Κασελάκης

Και εκεί που παρακολουθούμε τις εξελίξεις για το τι μέλλει γενέσθαι με τους αγρότες, με την Ελλάδα να είναι κομμένη...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Διαψεύδουν τις πρόωρες εκλογές, αλλά προετοιμάζονται…

Μπορεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός και το περιβάλλον του να διαψεύδουν συνεχώς την πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες, τα τεκταινόμενα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τελευταία στιγμή απετράπη η συνάντηση του υπόδικου με τον Χατζηδάκη!

Ο Χιλετζάκης ήταν να παραστεί στη χθεσινή σύσκεψη στο γραφείο του Χατζηδάκη. Τους ενημέρωσε η οικονομική αστυνομία από προχθές ότι...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρυσοχοϊδής για μπλόκα: «Που απευθύνεστε, σε ηλιθίους; – Τί είμαστε εδώ μέσα, λωτοφάγοι;»

Κατά την συζήτηση για τον κρατικό υπολογισμό, ο υπουργός προστασίας του πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδής απάντησε στις κατηγορίες και τις επικρίσεις...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο πρέσβης της Γερμανίας μπήκε στην κουζίνα και «ψήνει» για τα Χριστούγεννα

Σε πιο γιορτινούς ρυθμούς κινήθηκε ο πρέσβης της Γερμανίας στην Ελλάδα, αφήνοντας για λίγο τη διπλωματία και… περνώντας στην κουζίνα....
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Να συνεχίσει η Ελλάδα να στηρίζει την Ουκρανία;

Με δεδομένο ότι ορισμένες χώρες της Ε.Ε. μειώνουν ή επανεξετάζουν τη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία, ποια στάση θεωρείτε ότι...
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Λίγη συννεφιά με θερμοκρασία έως 19 βαθμούς

Γενικά αίθριος θα είναι σήμερα Δευτέρα (15/12) ο καιρός με τοπικές νεφώσεις κυρίως τις πρωινές ώρες. Σύμφωνα με την ΕΜΥ,...
ΕΛΛΑΔΑ

Μυστήριο με τον θάνατο 70χρονου Γεωργιανού στην Πάτρα

Ένα θρίλερ εξελίσσεται με τον θάνατο ενός 70χρονου Γεωργιανού που βρέθηκε νεκρός στο δρόμο που οδηγεί από τον Άραξο στην...
ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε τρείς αστυνομικούς – Λεία 120.000 από φακελάκια

Τρεις αστυνομικοί από το Τμήμα Τροχαίας Μουδανιών στη Θεσσαλονίκη, συνελήφθησαν με τις βαρύτατες κατηγορίες της εγκληματικής οργάνωσης και κακουργηματικών πράξεων,...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης