ΗΠΑ: Κολοσσοί της κοινωνικής δικτύωσης επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» χρηστών

Aφορά εννέα εταιρείες κι αποκαλύπτει πως συγκεντρώνουν πελώριες ποσότητες δεδομένων

Must Read

Σύμφωνα με έρευνα των αρχών των ΗΠΑ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους, ανακοίνωσε η ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (Federal Trade Commission, FTC).

 

Η μελέτη που δημοσιοποίησε ο εποπτικός φορέας -εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που έγιναν πριν από τέσσερα χρόνια- αφορά εννέα εταιρείες κι αποκαλύπτει πως συγκεντρώνουν πελώριες ποσότητες δεδομένων, ενίοτε μέσω άλλων εταιρειών, που τα συγκεντρώνουν και τα πωλούν, και ενίοτε κρατούν στα αρχεία τους τις πληροφορίες επ’ αόριστον.

Η μελέτη «ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες μετάδοσης βίντεο με streaming συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση», υπογράμμισε η πρόεδρος της FTC, η Λίνα Χαν, σε δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη μελέτη, εκφράζοντας «έντονη ανησυχία» για το ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες «δεν προστατεύουν τα παιδιά και τους εφήβους» που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.

Σε αρκετές από τις εταιρείες, το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, που πρακτικά ενθαρρύνει τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών, ρίχνοντας το βάρος στην εξασφάλιση κέρδους, όχι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, σύμφωνα με το κείμενο.

«Ενώ είναι προσοδοφόρες για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους, και να τους εκθέσουν σε διάφορα κακά, από κλοπή ταυτότητας ως την παρενοχλητική παρακολούθησή τους», σύμφωνα με την κυρία Χαν.

Αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (Interactive Advertising Bureau, IAB) εξέφρασε «απογοήτευση» για το ότι η FTC «χαρακτηρίζει συνεχώς τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης εμπλεκόμενη σε ‘μαζική παρακολούθηση για εμπορικούς σκοπούς’».

Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Κόεν, οι χρήστες του διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις επιτρέπουν να επωφελούνται από υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δωρεάν, ή φθηνές. Ο συλλογικός φορέας τόνισε ακόμη πως υποστηρίζει «σθεναρά» εξαντλητικό νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, η μελέτη βασίστηκε σε αιτήματα που εστάλησαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως οι Meta (Facebook, Instagram), YouTube (Google), Snap, Amazon (αφορούσαν το Twitch), ByteDance (TikTok), και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X).

Εκπρόσωπος της Google, ο Χοσέ Κατανέδα, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η εταιρεία εφαρμόζει «τις πιο αυστηρές πολιτικές σε όλο τον τομέα όσον αφορά την εμπιστευτικότητα (των δεδομένων)» και ότι «δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα» ούτε «χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθήσουμε διαφημίσεις».

Διαβάστε ακόμα: Η Αυστραλία σχεδιάζει αυστηρούς περιορισμούς για την χρήση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης από ανήλικoυς – Θα μπορούν να φτιάξουν λογαριασμούς μετά τα 15

*ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΑΡΧΕΙΟ

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Φεύγω!»: Αποχώρησε εκνευρισμένη στον «αέρα» εκπομπής η Ζωή Κωνσταντοπούλου

Άφωνοι έμειναν οι τηλεθεατές που παρακολουθούσαν το πρωί του Σαββάτου τηλεοπτική εκπομπή στον ΣΚΑΪ στην οποία ήταν καλεσμένη η Ζωή...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Και μεταμόσχευση μαλλιών έχω κάνει και μπότοξ» αποκάλυψε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Ο Άδωνις Γεωργιάδης συμμετείχε σε συνέδριο που αφορούσε την υγεία και εκεί αποκάλυψε ότι εκτός από τη μεταμόσχευση μαλλιών, έχει...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ενόχλησε η Καρυστιανού στους επισήμους;

Την περασμένη Δευτέρα, η Μαρία Καρυστιανού έδωσε το «παρών» στη μεγάλη συναυλία του Σταμάτη Σπανουδάκη στο Ηρώδειο, μετά από πρόσκληση...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη χειροτονία του νέου Ηγουμένου της Μονής Σινά ο Γεραπετρίτης

Ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης θα παραστεί την Κυριακή, 19 Οκτωβρίου, στη χειροτονία του νέου Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίας...
SLIDER

Δημοσκόπηση OPEN: «Όχι» σε τρίτη θητεία Μητσοτάκη λέει το 70%

Στο β’ μέρος της νέας δημοσκόπησης της MRB για λογαριασμό του OPEN (δείτε εδώ το α’ μέρος) έρχεται στο προσκήνιο...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με τη φύλαξη του Αγνώστου Στρατιώτη από τον Στρατό;

Η πρόσφατη ανακοίνωση του πρωθυπουργού για την ανάληψη ευθύνης της εποπτείας του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη από τις Ένοπλες Δυνάμεις,...
SLIDER

Πύργος «Απόλλων»: Είχε σχεδιάσει την αυτοκτονία ο 44χρονος; – Περίμενε δεύτερο παιδί

Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της πτώσης του 44χρονου από τον 24ο όροφο του Πύργου «Απόλλων» στους Αμπελόκηπους το μεσημέρι...
ΕΛΛΑΔΑ

Εορτολόγιο 18 Οκτωβρίου: Σε ποιους να ευχηθείτε

Τον Άγιο Λουκά τον Ευαγγελιστή και τον Άγιο Μαρίνο τον Γέροντα γιορτάζει σήμερα, Σάββατο 18 Οκτωβρίου η Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα...
SLIDER

Καλάβρυτα: 48χρονη έκανε δύο απόπειρες αυτοκτονίας σε λίγες ώρες!

Σοκ και τεράστια αναταραχή προκλήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στα Καλάβρυτα. Tι έγινε στα Καλάβρυτα Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα...

Διαβάζονται τώρα