Τέλος εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία: Πέθανε ο Οσάμου Σουζούκι – Η πορεία του προς την καταξίωση

Ο οραματιστής ηγέτης που διαμόρφωσε την Suzuki Motor Corporation και την μετέτρεψε σε παγκόσμια δύναμη, πέθανε σε ηλικία 94 ετών

Must Read

Ο Οσάμου Σουζούκι (Osamu Suzuki, ένας έξυπνος, «σφιχτός» και οργανωτικός οραματιστής ο οποίος ηγήθηκε της Ιαπωνικής Suzuki Motor για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετατροπή της Ινδίας σε μια ακμάζουσα αγορά αυτοκινήτου, πέθανε σε ηλικία 94 ετών.

Ο Σουζούκι πέθανε ανήμερα των Χριστουγέννων από λέμφωμα όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, την οποία οδήγησε φιλόδοξα κατά τη διάρκεια της θητείας του είτε ως διευθύνων σύμβουλος είτε ως πρόεδρος, έξω από την κύρια αγορά των μίνι οχημάτων της.

1227

Όπως σημειώνει η bangkokpost, τα φθηνά αυτοκίνητα των 660 κυβικών, ειδικά για την Ιαπωνία, επωφελήθηκαν από γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις, αλλά απαιτούσαν αυστηρό περιορισμό του κόστους που αποδείχτηκε βασικό μέρος του «DNA» της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ακόμα κι έτσι, η εξοικονόμηση της Suzuki ήταν θρυλική: θα έβαζε να χαμηλώσουν τις οροφές του εργοστασίου για να εξοικονομήσει κλιματισμό και θα πετούσε στην οικονομική θέση στο αεροπλάνο, ακόμη και σε προχωρημένη ηλικία.

«Για πάντα», ή «μέχρι τη μέρα που θα πεθάνω», ήταν χαρακτηριστικές χιουμοριστικές απαντήσεις με τις οποίες διέκοπτε τις ερωτήσεις για το πόσο καιρό θα έμενε στην εταιρεία, στην οποία κράτησε «σφιχτά λουριά» στα 70 και τα 80 του.

Osamu Suzuki (08 June 2016) EPA/FRANCK ROBICHON

Ο πρώην τραπεζίτης εντάχθηκε στην εταιρεία που ίδρυσε ο παππούς της συζύγου του το 1958 και εργάστηκε ανοδικά για να γίνει Πρόεδρος δύο δεκαετίες αργότερα.

Στη δεκαετία του 1970, έσωσε την εταιρεία από το χείλος της κατάρρευσης, πείθοντας την Toyota Motor να προμηθεύσει κινητήρες που πληρούσαν τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά τους οποίους η Suzuki Motor δεν είχε ακόμη αναπτύξει.

Ακολούθησε μια μεγαλύτερη επιτυχία με το λανσάρισμα του μίνι οχήματος Alto το 1979, το οποίο έγινε τεράστιο… χιτ, ενισχύοντας τη διαπραγματευτική δύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν αυτή «συνδέθηκε» με τη General Motors το 1981.

Στη συνέχεια, η Suzuki πήρε μια μεγάλη και επικίνδυνη απόφαση να επενδύσει τα κέρδη ενός έτους της εταιρείας για να δημιουργήσει μια εθνική αυτοκινητοβιομηχανία για την Ινδία.

Το προσωπικό του ενδιαφέρον υποκινήθηκε από την έντονη επιθυμία «να είναι νούμερο ένα κάπου στον κόσμο», θα θυμόταν ο Σουζούκι αργότερα.

Εκείνη την εποχή, η Ινδία ήταν στο «τέλμα» της αυτοκινητοβιομηχανίας με ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων κάτω από 40.000.

Η κυβέρνηση είχε μόλις κρατικοποιήσει την Maruti, η οποία δημιουργήθηκε το 1971 ως προσωπικό πρότζεκτ του Sanjay Gandhi, γιου της τότε πρωθυπουργού Indira Gandhi, για να παράγει ένα προσιτό, «λαϊκό αυτοκίνητο» κατασκευασμένο στην Ινδία.

Η Maruti χρειαζόταν έναν ξένο συνεργάτη, αλλά η πρώιμη συνεργασία με τη Renault απέτυχε, καθώς το σεντάν που εξεταζόταν κρίθηκε πολύ ακριβό και οικονομικά ανεπαρκές για τις εγχώριες ανάγκες.

Η ομάδα της Maruti χτύπησε πολλές πόρτες, αλλά απορρίφθηκε από μάρκες όπως η Fiat και η Subaru και —τυχαία— η Suzuki Motor.

Η συνεργασία προέκυψε μόνο αφού ένας διευθυντής της Suzuki Motor στην Ινδία είδε ένα άρθρο εφημερίδας σχετικά με μια πιθανή συμφωνία της Maruti με την ιαπωνική ανταγωνιστική Daihatsu για μικρά αυτοκίνητα.

Τηλεφώνησε τότε στα κεντρικά γραφεία για να μάθει ότι η Maruti είχε απορριφθεί. Στη συνέχεια, η Suzuki έστειλε τέλεξ στην Maruti και κάλεσε βιαστικά την ομάδα πίσω στην Ιαπωνία, ζητώντας μια δεύτερη ευκαιρία. Μια επιστολή προθέσεων υπογράφηκε μέσα σε μήνες.

Το πρώτο αυτοκίνητο, το χάτσμπακ Maruti 800 που βασιζόταν στο Alto, κυκλοφόρησε το 1983, σημειώνοντας άμεση επιτυχία.

Σήμερα, η Maruti Suzuki, στην πλειοψηφία της ελεγχόμενη από τη Suzuki Motor, εξακολουθεί να κατέχει περίπου το 40% της αγοράς αυτοκινήτων της Ινδίας.

Osamu Suzuki (06 September 2013) EPA/LASZLO BELICZAY HUNGARY OUT

Στην ταξική Ινδία, η Suzuki εισήγαγε επίσης την αλλαγή, επιμένοντας στην ισότητα στο χώρο εργασίας, με ανοιχτά γραφεία, μια ενιαία καντίνα και στολές για στελέχη και για εργάτες της γραμμής συναρμολόγησης.

Ωστόσο, δεν στέφθηκαν με επιτυχία όλες οι προσπάθειες του Σουζούκι. Έναν μήνα πριν από τα 80α γενέθλιά της, η Suzuki έκλεισε μια συμφωνία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Volkswagen τον Δεκέμβριο του 2009.

Διαφημιζόμενο ως ένα ταίριασμα «φτιαγμένο στον παράδεισο», σύντομα… ναυάγησε, με τη Suzuki Motor να κατηγορεί τον νέο κορυφαίο μέτοχο της ότι προσπαθεί να την ελέγξει, ενώ η VW αντιτάχθηκε στην αγορά κινητήρων ντίζελ της ιαπωνικής εταιρείας από τη Fiat.

Η Suzuki Motor οδήγησε τη VW σε διεθνές διαιτητικό δικαστήριο σε λιγότερο από δύο χρόνια, καταφέρνοντας τελικά να εξαγοράσει το μερίδιο του 19,9% που είχε πουλήσει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Σουζούκι, ο οποίος συχνά ανέφερε το γκολφ και την εργασία ως κλειδιά για την υγεία του, έδωσε τελικά τη σκυτάλη του CEO στον γιο του Τοσιχίρο το 2016 και παρέμεινε ως Πρόεδρος για μια πενταετία ακόμη, μέχρι τα 91 του, διατηρώντας συμβουλευτικό ρόλο μέχρι το τέλος.

Από το 2016, η εταιρεία του έχει εμβαθύνει τους δεσμούς με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, την Toyota, η οποία απέκτησε μερίδιο 5% στη Suzuki Motor το 2019. Η Maruti Suzuki άρχισε να προμηθεύει ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την Toyota από το 2020.

«Για μένα, ήταν κάτι περισσότερο από ένας αξιοσέβαστος επιχειρηματικός ηγέτης: ήταν σαν πατέρας», δήλωσε ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda την Παρασκευή, τιμώντας τη Suzuki ως πρωτοπόρο των μίνι οχημάτων.

«Ήταν μια πατρική φιγούρα που ανέπτυξε το αυτοκίνητο kei της Ιαπωνίας (μίνι-όχημα) και το έθρεψε ως αυτοκίνητο του λαού της Ιαπωνίας».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σιωπή για την αποκάλυψη Μπουκώρου ότι το Μαξίμου γνώριζε τις συνομιλίες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ 16 μήνες νωρίτερα!

Δεν τόλμησαν να διαψεύσουν τον βουλευτή της ΝΔ Χρήστο Μπουκώρο, ο οποίος κατήγγειλε ότι 16 μήνες πριν δημοσιοποιηθεί η δικογραφία...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τα carte postale της Πιερίας και ο Άκης

Η Πιερία φημίζεται για τις παραλίες της και για τα ονειρεμένα ηλιοβασιλέματά της. Αν βρεθείτε στο Κάστρο του Πλαταμώνα, θα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Βίλες στις Αρχάνες

Σε υψόμετρο μικρότερο των 400 μέτρων και σε απόσταση 15 χιλιομέτρων από καταγάλανες παραλίες, στον νομό Ηρακλείου στην Κρήτη, εκεί...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τσίπρας προετοιμάζει την επιστροφή του – Διπλή επίθεση στην κυβέρνηση μέσα σε λίγες ώρες

Πυκνώνει τις παρεμβάσεις του ο Αλέξης Τσίπρας, δίνοντας τροφή σε όσους μιλούν για επάνοδό του στην κεντρική πολιτική σκηνή. Ο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πυρά Δούκα ενόψει ΔΕΘ: «Να επιστρέψει στους Δήμους και στους δημότες μέρος του υπερπλεονάσματος»

Σαφές μήνυμα προς την κυβέρνηση έστειλε ο Δήμαρχος Αθηναίων και επικεφαλής της παράταξης «Αυτοδιοίκηση Τώρα», Χάρης Δούκας, σε συνέντευξη Τύπου...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με την στρατηγική προσέγγιση Ελλάδος – Ισραήλ;

Τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις Ελλάδος – Ισραήλ έχουν αναβαθμιστεί με αποτέλεσμα να υπάρχει εκτός από την γεωπολιτική ταύτιση σε...
ΕΛΛΑΔΑ

Ήρωες με στολή στην Κόρινθο – Αστυνομικοί έσωσαν άνδρα που υπέστη έμφραγμα

Στιγμές αγωνίας και τελικά ανακούφισης έζησαν κάτοικοι και επισκέπτες της κεντρικής πλατείας της Κορίνθου, όταν ένας 70χρονος άνδρας κατέρρευσε από...
ΕΛΛΑΔΑ

Στις φλόγες νταλίκα που ανετράπη στην Κινέτα – Πληροφορίες για 3 τραυματίες

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγη ώρα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, καθώς μια νταλίκα, η...
ΕΛΛΑΔΑ

Χαλκιδική: Σεισμός 3,6 Ρίχτερ προκάλεσε αναστάτωση

Πριν λίγη ώρα στη Χαλκιδική σημειώθηκε σεισμός, με το επίκεντρο να εντοπίζεται στην Κασσάνδρα. Η δόνηση ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ,...

Διαβάζονται τώρα