ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: «Απολυθήκαμε γιατί καταθέσαμε συγκεκριμένα αιτήματα» – Τι λένε οι εργαζόμενοι

Δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων

Must Read

Ξεχειλίζει από οργή η διοίκηση του σωματείου των εργαζομένων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αφού τις προηγούμενες εβδομάδες έγιναν καταγγελίες για στοχευμένες απολύσεις οδηγών, με τον αντιπρόεδρο Στέφανο Τριανταφυλλίδη να κάνει σαφές πως έγινε λόγος για συγκεκριμένα ζητήματα, που εν τέλει «δυσαρέστησαν» την εταιρεία.

Οι οδηγοί -των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν- εργάζονταν αρκετά χρόνια στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ, ωστόσο ενημερώθηκαν για τα…καθέκαστα εν μέσω Χριστουγέννων, λίγο πριν την έλευση του 2025. Σημειώνεται ότι πριν δύο χρόνια, η εταιρεία είχε συμπεριλάβει ρήτρα στα συμβόλαια των εργαζομένων, προκειμένου να αποτρέψει την αποχώρησή τους με προορισμό κάποιον «ανταγωνιστή».

«Η εταιρεία έπρεπε να παρουσιάσει ότι έχει μόνιμα προσωπικό. Ο μόνος τρόπος ήταν αυτή η ρήτρα. Είχαμε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά εκ των πραγμάτων δεν μπορούσαμε να πάμε πουθενά αλλού, καθώς αν πηγαίναμε σε ανταγωνιστή, θα έπρεπε να καταβάλλουμε 100 ευρώ τη μέρα ως πρόστιμο. Ο κ. Τσόλης (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας) είχε αναφέρει ότι ήθελε να γίνει ένα σωματείο εργαζομένων, για να μην μιλά με τον κάθε οδηγό ξεχωριστά. Πρακτικά, παρότρυνε το προσωπικό να οργανωθεί. Δέχτηκε πιέσεις από το σωματείο του ΟΑΣΘ, από το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, αλλά και της Ομοσπονδίας Οδηγών Λεωφορείων, με αποτέλεσμα να μειώσει τη ρήτρα σε 20 ευρώ. Πράγματι, εμείς οργανωθήκαμε και με 21 ιδρυτικά μέλη φτιάξουμε το σωματείο μας», επισημαίνει ο Στέφανος Τριανταφυλλίδης.

Η δημιουργία του σωματείου

Τον περασμένο Ιούλιο πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εγγραφές μελών στο σωματείο, ενώ τον Οκτώβριο έγιναν εκλογές με απώτερο σκοπό να αναδειχθεί η διοίκηση που θα έρχεται σε επικοινωνία με τα στελέχη της εταιρείας. Το διοικητικό συμβούλιο του σωματείου αποτελείται από επτά άτομα και είναι τριετούς θητείας, ενώ στις αρχές Νοεμβρίου, συναντήθηκε με την εργοδοσία, καταθέτοντας τέσσερα αιτήματα.

«Ζητήσαμε ένα γραφείο για να μπορέσουμε να βγάλουμε ΑΦΜ ως σωματείο. Έχουμε 110 μέλη σε σύνολο 300 εργαζομένων. Επίσης ζητήσαμε έναν γιατρό και έναν τεχνικό ασφαλείας, καθώς ο στόλος των οχημάτων πλέον είναι πολυχρησιμοποιημένος και τα λεωφορεία βγάζουν προβλήματα. Θέλαμε ο τεχνικός ασφαλείας να υπογράφει ότι το όχημα είναι ασφαλές για να μεταφέρει κόσμο. Ακόμα, ζητήσαμε μια χημική τουαλέτα επί της οδού Μαργαροπούλου (πίσω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό). Τέλος, ζητήσαμε και ένα επίσημο έγγραφο που θα εξασφαλίζει ότι μπορούμε να διασχίζουμε με τα λεωφορεία τη γέφυρα της Ελεούσας, του Δήμου Χαλκηδόνας. Τα λεωφορεία ζυγίζουν τόνους και φοβόμασταν μην καταρρεύσει η εν λόγω γέφυρα», αναφέρει στο ethnos.gr ο κ. Τριανταφυλλίδης και συνεχίζει:

«Στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Κουφάλια, της γραμμής 80, μας έγραφαν ότι πρέπει να μπούμε στην Ελεούσα. Θέλαμε να έχουμε το χαρτί, για είμαστε σίγουροι ότι δεν θα συμβεί κάποιο ατύχημα. Αναδείξαμε το θέμα και τα δρομολόγια εν τέλει σταμάτησαν».

Δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων

Παρά το γεγονός ότι τα αιτήματα για υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας υποβλήθηκαν μέσω e-mail προς τη διοίκηση, υπό την προϋπόθεση ότι η εταιρεία θα κέρδιζε τον διαγωνισμό για το έργο, η κατάσταση δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν. Τον Δεκέμβριο, η εργοδοσία άρχισε να επικοινωνεί με τους εργαζομένους, προτείνοντας την ανανέωση των υφιστάμενων συμβάσεων για πέντε επιπλέον μήνες. Παρ’ όλα αυτά, οι μέρες περνούσαν χωρίς να υπάρξει καμία επικοινωνία με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου.

«Αντιληφθήκαμε ότι κάτι συμβαίνει. Ο πρόεδρός μας κάλεσε στα γραφεία και δεν είχαν να μας δώσουν απάντηση. Μέχρι τα Χριστούγεννα δεν είχαμε καμία ενημέρωση. Εγώ δούλευα 27 Δεκεμβρίου και ο σταθμάρχης μου έστειλε ένα μήνυμα στο viber ότι τελικά δεν δουλεύω. Έτσι έμαθα ότι δεν θα ανανεωθεί η σύμβασή μου μετά από τόσα χρόνια. Αρχικά οι απολύσεις ήταν οκτώ. Μετά πήραν πίσω τις τρεις και μείναμε πέντε απολυμένοι οδηγοί. Ο ένας είχε βγει μόλις στη σύνταξη. Καρατόμησαν την κεφαλή του σωματείου», εξηγεί ο Στέφανος Τριανταφυλλίδης.

Το σωματείο εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε πραγματοποιήσει ανοιχτές Γενικές Συνελεύσεις, όπου δεκτά γίνονταν ακόμα και τα μη εγγεγραμμένα μέλη. Μόλις έγιναν γνωστές οι απολύσεις των οδηγών, ανακοινώθηκε νέα Γενική Συνέλευση, με στόχο να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για το τι μέλλει γενέσθαι.

«Ενημερώσαμε το σωματείο ότι δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις μας. Αποφασίσαμε να προκηρύξουμε δίωρη στάση εργασίας. Το έμαθε η εργοδοσία και τελικά δεν είχαμε απαρτία για να ψηφίσουμε την απόφασή μας. Σε όλες τις συνελεύσεις είχαμε απαρτία, ωστόσο στις 30 Δεκεμβρίου ήρθαν μόλις οκτώ από τα 110 μέλη. Προσθέτω ότι πήγαμε στην επιθεώρηση εργασίας και η εταιρεία τους ανέφερε “για εμάς αυτοί είναι τελειωμένοι”», διευκρινίζει ο κ. Τριανταφυλλίδης και καταλήγει:

«Στις 20 Ιανουαρίου θα γίνει μια τριμερής συνάντηση, μεταξύ της επιθεώρησης εργασίας, του δικηγόρου μας και του δικηγόρου της εταιρείας. Θα συζητηθεί αν θέλουμε να τα βρούμε, αλλά αυτό είναι σχεδόν αδύνατο, οπότε η υπόθεση θα πάρει τη νομική οδό. Αξίζει να τονίσω ότι η εταιρεία φοβάται μην ζητήσουν αποζημιώσεις οι απολυμένοι οδηγοί σε περίπτωση που δικαιωθούμε εμείς. Οι σταθμάρχες εκτύπωναν αιτήσεις διαγραφής από το σωματείο και τις μοίραζαν στους οδηγούς. Στον ΟΑΣΘ χρειάζεται εμπειρία 10-15 ετών στο τιμόνι για να γίνει κάποιος σταθμάρχης. Σε εμάς γινόταν ο οποιοσδήποτε. Εμφάνιζε πρόβλημα κάποιο λεωφορείο και έπρεπε να παίζουμε σπασμένο τηλέφωνο για να το αντικαταστήσουμε».


Δείτε επίσης:

ΟΑΣΘ: «Να σταματήσουν τους εκβιασμούς τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αυτοί είναι που μας χρωστούν»

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μήνυμα στη Βούλτεψη

Λες και δεν της έφταναν το κράξιμο από τους εποχικούς πυροσβέστες και τα… φίλια πυρά του Γιάννη Καλλιάνου, ήρθε και...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έκλεισε το Facebook ο Τσιγώνιας

Με εντολή του Βρούτση
SLIDER

Περίγελος χωρίς σύνορα λόγω ΟΠΕΚΕΠΕ: «Ελλάδα, η χώρα των αόρατων κατσικιών» γράφει η Süddeutsche Zeitung

Η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung έκανε οδοιπορικό στην Κρήτη (έχοντας τίτλο: «Οδοιπορικό στη χώρα των αόρατων κατσικιών») για να εξηγήσει...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κόντρα Σκέρτσου – Τσουκαλά για τις καλοκαιρινές διακοπές των Ελλήνων

Καβγάς έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον Άκη Σκέρτσο και τον Κώστα Τσουκαλά για τις διακοπές των Ελλήνων. Ο υπουργός Επικρατείας με...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δένδιας από Τήνο: «Η Ελλάδα ενισχύει την αποτρεπτική της ισχύ»

Στην Τήνο βρέθηκε για τον εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ο Νίκος Δένδιας, εκροσωπώντας τον πρωθυπουργό. Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Χανιά: Μπούκαρε με ΙΧ σε πεζόδρομο και τα έκανε λίμπα – Η οδηγός τράπηκε σε φυγή

Της κακομοίρας σε παραλιακό πεζόδρομο στα Χανιά. Στο Κουμ Καπί μπήκε με το αυτοκίνητο ανάμεσα στα τραπεζοκαθίσματα, προκάλεσε πανικό και...
ΕΛΛΑΔΑ

Φωτιά και στην Λάρισα – Οριοθετήθηκε στον Πύργο Ηλείας

Νέα φωτιά εκδηλώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου. Το νέο μέτωπο βρίσκεται στην Λάρισα και συγκεκριμένα στην Εθνική Οδό, στο ύψος...
ΕΛΛΑΔΑ

Αχαΐα: «Έχω τρέλα με τα ζώα», λέει ο 33χρονος που έσωσε πρόβατο από τη φωτιά

«Τρελαμένος» με τα ζώα δηλώνει ο εθελοντής, το πρόσωπο του οποίου έκανε τον γύρο του διαδικτύου μέσω της φωτογραφίας του...

Διαβάζονται τώρα