Στα γραφεία της Politis Group βρέθηκε ο δήμαρχος Κηφισιάς, Νέας Ερυθραίας και Εκάλης κ. Βασίλης Ξυπολυτάς, όντας καλεσμένος του Δ/ντη ΜΜΕ Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Ομίλου κ. Λάμπρου Κατσαρού, στην εκπομπή η «Ώρα του Πολίτη». Το μείζον ζήτημα της συζήτησης ήταν φυσικά η επιθυμία της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στη Βαρυμπόμπη. Μία ενέργεια που βρίσκει κάθετα αντίθετους τους δημάρχους των Βορείων Προαστίων και δη τον δήμαρχο Κηφισιάς και πρόεδρο ΣΠΑΠ κ. Βασίλη Ξυπολυτά. Ο κ. Ξυπολυτάς ήταν ξεκάθαρος. «Λύσεις υπάρχουν αλλά όταν όλοι κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλάκι το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο.» ανέφερε συγκεκριμένα για το «καυτό» θέμα των διοδίων.
Στο Α’ μέρος της συζήτησης ο δήμαρχος έκανε μία σύντομη αναφορά στα έργα που έχουν λάβει σάρκα και οστά στον δήμο του, προσδίδοντας μία διαφορετική εικόνα. Όπως ο ίδιος είπε «η όλη προσπάθεια της νέας διοίκησης βασίστηκε πάνω στο πρόγραμμα με το οποίο εκλεγήκαμε. Ένα πλήρες πρόγραμμα που ήρθε μέσα από τη κοινωνία, έπειτα από διαβούλευση με τους πολίτες, και το οποίο το ψήφισαν ψηφιακά, μέσω πλατφόρμας που είχαμε δημιουργήσει προεκλογικά.». Όπως ήταν φυσικό, η Πολιτική Προστασία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή και αποτελεί προτεραιότητα για τον κ. Ξυπολυτά, ο οποίος στο παρελθόν έχει διατελέσει και αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας με αποτέλεσμα να γνωρίζει πολύ καλά το συγκεκριμένο πεδίο.
«Στο κομμάτι αυτό τριπλασιάσαμε τις πυροσβεστικές δυνάμεις της πόλης. Δημιουργήσαμε ένα πυροσβεστικό κλιμάκιο στην Εκάλη με 4 νέα πυροσβεστικά. Φέραμε τις ειδικές δυνάμεις της Πυροσβεστικής (έξι οχήματα, την ΕΜΑΚ, την ΕΜΟΔΕ, την ΜΕΤΠΕ) στο δάσος Φασίδερη σε ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της πόλης.» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Ξυπολυτάς.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, το οποίο όπως ανέφερε και ο ίδιος ο δήμαρχος δεν άπτεται στις αρμοδιότητες της δημοτικής αρχής, ωστόσο λόγω της προτεραιότητας που έθεσαν οι πολίτες, παρενέβη και ο δήμος είναι η ασφάλεια των πολιτών. «Στο μέτωπο της ασφάλειας υπογράψαμε ένα μνημόνιο συνεργασίας με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τα επίσημα στατιστικά της ΕΛ.ΑΣ. να δείχνουν ότι το 2024 είχαμε μείωση της εγκληματικότητας της τάξεως του 45% ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2025 35% που σημαίνει ότι η δουλειά που κάνουμε είναι σοβαρή.» τόνισε ενώ προχώρησε και στο πλάνο της επόμενης ημέρας λέγοντας «Έχουμε 23 αστυνομικούς παραπάνω στο Α.Τ. Κηφισιάς, έχουμε 10 ομάδες ΔΙ.ΑΣ. που περιφρορούν τη πόλη. Ο τρόπος που λειτουργεί ο δήμος δεν είναι αυθαίρετος αλλά συνεπικουρεί το έργο της ΕΛ.ΑΣ.. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να δούμε κάμερες μέσα στη πόλη, με χρηματοδότητη του ίδιου του δήμου. Επίσης θα δούμε πάλι την εμφάνιση του drone, όπως τον περασμένο χειμώνα, μέσα στη πόλη και ειδικότερα τα Σαββατοκύριακα στα εμπορικά κέντρα της Κηφισιάς όπου υπήρχε έντονη νεανική παραβατικότητα. Από εκεί που πρωταγωνιστούσαμε στον τομέα της παραβατικότητας πλέον η πόλη μου είναι από τις πιο ασφαλείς για τα παιδιά. Φασαρίες θα υπάρχουν. Και στη δική μου εποχή υπήρχαν. Αλλά σε καμία περίπτωση δε θέλω τα ραντεβού να δίνονται στη πόλη μου.».
Ο κ. Ξυπολυτάς έκανε και μία σύντομη αναφορά στα αμειγώς αυτοδιοικητικά ζητήματα όπως την αποκομιδή των κηπαίων, το κομμάτι των τεχνικών υπηρεσιών, τον αθλητισμό αλλά και τη παιδεία.
Ξέσπασε ο Ξυπολυτάς για τα διόδια – Οι λύσεις που προτείνει ο δήμαρχος
Στη ροή της συζήτησης το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και τη διαχρονική επιθυμία των Κυβερνήσεων και του αρμόδιου υπουργείου να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια.
«Τα διόδια στη Βόρεια Αττική δεν είναι απλά ένα υπερτοπικό ζήτημα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά όλη την Αττική και έχει οικονομικές προεκτάσεις στο σύνολο της χώρας. Θα πω κάποια πράγματα, τα οποία μέχρι τώρα δεν έχουν τεθεί στο δημόσιο διάλογο. Γιατί από το 2017, 20 χρόνια, μας ταλαιπωρεί αυτή η ιστορία, συζητάμε για την επιβάρυνση των κατοίκων, που θα είναι σημαντική, πέραν των 100 ευρώ, και τις τις μεγάλες δυσκολίες της ποιότητας ζωής και της επιβάρυνσης περιβάλλοντος των όμορων περιοχών. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό το κομμάτι. Βάζοντας διόδια στη Βόρεια Αττική, στην ουσία τι λέμε; Σταματάμε την οικιστική ανάπτυξη της Αττικής στο ύψος της Κηφισιάς. Όταν έχουμε ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα στεγαστικό στη χώρα, όταν βρίσκουμε τρόπους να οικοδομήσουμε αντισταγματικά, όπως αποδείχθηκε με τον ΝΟΚ, πώς είναι δυνατόν να θέλουμε να βάλουμε ένα φραγμό στη Βόρεια Αττική; Είναι οξύμωρο!» ανέφερε αρχικά για το ζήτημα των διοδίων και συμπλήρωσε «Ακούμε την κυβέρνηση και συγκεκριμένα τον υφυπουργό τον κ. Ταχιάο, να αναφέρει ότι το ελληνικό κράτος δίνει 25 εκατομμύρια ευρώ. Ναι, αλλά αυτά τα 25 εκατομμύρια ευρώ δεν είναι κάθε χρόνο τα ίδια. Μπορεί να είναι από 10, 15 και κάποιες φορές πάνω από 20 εκατομμύρια αλλά δεν αφορούν μόνο τα συγκεκριμένα διόδια. Αφορούν τα διόδια της Μεταμόρφωσης, της Βαρυμπόμπης, του Αγίου Στεφάνου και των Οινοφύτων. Θέλω να πω ότι παρουσιάζεται με ένα λανθασμένο τρόπο ο τρόπος που το ελληνικό κράτος έχει επιλέξει να μην τοποθετήσει διόδια. Γιατί λοιπόν το ελληνικό κράτος δεν θέλει να τοποθετήσει, ασχέτως κόμματος και κυβερνήσεως, διόδια; Γιατί υπάρχει τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα στις τοπικές κοινωνίες αλλά γιατί εν τέλει, το ελληνικό κράτος θα πληρώσει περισσότερα βάζοντας διόδια στις περιοχές αυτές, απ’ το να μην βάλει διόδια.».
Ο δήμαρχος Κηφισιάς με αριθμούς αποκαλύπτει τη ζημιά που θα υποστεί η ελληνική οικονομία με τη τοποθέτηση διοδίων. «Σύμφωνα με μελέτες γνωστών πανεπιστήμιων, τις οποίες τις έχω αποστείλει στο υπουργείο όταν σε μία αστική περιοχή τοποθετούνται διόδια, υπάρχει μείωση 8% του κύκλου εργασιών των εταιριών της περιοχής. Μειώνεται ετήσια 3% το τοπικό ΑΕΠ. Μειώνεται 19% η αξία των εμπορικών ακινήτων και ακόμα περισσότερο των αστικών ακινήτων. Μόνο από αυτά, το κόστος σε απώλεια δημόσιων φορολογικών εσόδων, είναι 130 εκατομμύρια τον χρόνο. Και αξίζει να γίνει και αυτός ο έλεγχος από το υπουργείο Οικονομικών για να δούμε επί της ουσίας τι σημαίνει αυτή η καταστροφή. Και όταν μιλάμε ότι έχουμε βγει από μία κρίση και ψάχνουμε αναπτυξιακούς ορίζοντες σε αυτή τη χώρα, δεν μπορούμε να βάζουμε διόδια δίπλα και πίσω και κάτω από τρεις βιομηχανικές ζώνες, οι οποίες είναι της Κηφισιάς, του Αγίου Στεφάνου, του Διονύσου, αλλά ακόμα παραπάνω. Γι’ αυτό και έχει μεγάλη σημασία να αντιληφθούμε ότι το θέμα των διοδίων της Βόρειας Αττικής δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο τους όμορους δήμους. Μπορεί εμείς να μιλάμε γι’ αυτό αλλά πίσω από αυτή την ιστορία επηρεάζεται το σύνολο της εθνικής οικονομίας, του στεγαστικού προβλήματος της χώρας και φυσικά οι πολίτες, οι οποίοι είναι παραπάνω από 150.000 πολίτες πάνω από την Κηφισιά, οι οποίοι δεν θα μπορούν να πηγαίνουν στα σπίτια τους και θα επιβαρυνθούν με 100 ευρώ τη μέρα τουλάχιστον. Έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι πηγαίνουν στις βιομηχανίες και στις εταιρείες και στα μαγαζιά, οι οποίοι θα επιβαρυνθούν με αυτά τα χρήματα. Θα καταστρέψεις τα τοπικά εμπορικά κέντρα της Κηφισιάς, της Νέας Ερυθραίας, του Διονύσου, των Αχαρνών και εν τέλει θα δώσεις ένα αντικίνητρο ανάπτυξης σε όλη τη Βόρεια Αττική, όταν την ίδια στιγμή δίνεις τεράστια κίνητρα ανάπτυξης στη Νότια Αττική.».
Ο κ. Ξυπολυτάς εξέφρασε και το παράπονό του για την ισχνή χρηματοδότητη που λαμβάνει από το κράτος η Βόρεια Αττική, εν συγκρίσει με αυτή που λαμβάνει η Νότια Αττική. «Έχουμε δει πόσο μεγάλη οικιστική ανάπτυξη, εμπορική ανάπτυξη, τουριστική ανάπτυξη έχουν τα προάστια αυτά, σε αντίθεση με τα βόρεια προάστια, τα οποία δεν έχουν πάρει χρήματα για πολλά χρόνια. Τα τελευταία 20 χρόνια υποχρηματοδοτούνται σε έργα υποδομών, όπως το τραίνο που δεν έχει φτάσει βορειότερα από την Κηφισιά τα τελευταία 100 χρόνια. Η γραμμή 4, η οποία σταματάει στη Μεταμόρφωση. Η Κύμης, η οποία 20 χρόνια ακούμε ότι θα φτάσει στη Κηφισιά και ακόμα δεν έχει φτάσει. Η Περιφερειακή στην Πεντέλης, έτσι ώστε να συνδέεται με τη θάλασσα του Μαραθώνα πολύ πιο γρήγορα. Πράγματα που είχαν υποσχεθεί τα τελευταία 30 χρόνια να γίνουν συμπεριοχευτεί και ερχόμαστε και ξανασυζητάμε ένα πρόβλημα το οποίο κυνηγάει την περιοχή μας από το 2007. Ήρθε λοιπόν η ώρα οι παθογένειες που τα τελευταία 20 χρόνια κατατρέχανε αυτή τη χώρα και την χρεοκόπησαν, με γενναίες πολιτικές αποφάσεις να επιλυθούν. Και οι λύσεις υπάρχουν και τις γνωρίζει η κυβέρνηση. Απλά πρέπει να σταματήσουμε να κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί.» τόνισε ο δήμαρχος Κηφισιάς, Νέας Ερυθραίας και Εκάλης.
Στη ροή της συζήτησης ο κ. Ξυπολυτάς αναφέρθηκε και στη σύμβαση που έχει υπογραφεί το 2007 και τροποποιήθηκε το 2013 επί υπουργού Σπρίτζη. Τι προκύπτει από αυτή τη σύμβαση; «Πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση έρχεται και σου λέει ότι πρέπει να τελειώσεις με τη σύμβαση αυτή και δεν μπορείς να δίνεις χρήματα, όποια είναι αυτά κάθε χρόνο για τη μη υλοποίηση της σύμβασης στην εταιρεία. Έχει επιλέξει το ελληνικό κράτος διαχρονικά να βάζει το πρόβλημα κάτω από το χαλί και να πληρώνει εκτός την εταιρεία, που η εταιρεία πολύ καλά κάνει και θέλει να επιχειρεί. Εδώ λοιπόν όμως πρέπει να βρεθεί μια λύση.» ανέφερε ο δήμαρχος.
«Η λύση δεν είναι το φόβητρο των διοδίων κάθε δύο ή τρία χρόνια στον εκάστοτε δήμαρχο της περιοχής και η υποανάπτυξη. Γιατί ποιος θα έρθει να επενδύσει στη Βόρεια Αττική ή θα αγοράσει σπίτι ή θα φτιάξει μια πολυκατοικία βορειότερα του Δήμου μου, όπου θα κατοικήσουν Έλληνες πολίτες, που έχουν τέτοιο μεγάλο οικιστικό πρόβλημα. Εδώ λοιπόν υπάρχουν λύσεις πολύ συγκεκριμένες. Γνωρίζει το υπουργείο τις λύσεις. Είναι η μετάθεση των διοδίων σε άλλο σημείο. Το κόστος των διοδίων μπορεί να πάει στις Αφίδνες, που είναι λίγο παραπάνω και είναι εκτός Αττικής, και έχουν περισσότερα κίνητρα στο κομμάτι των κατοίκων γύρω από τις Αφίδνες. Υπήρχε μια συζήτηση να τοποθετηθεί ένα τέλος στην είσοδο της Αττικής οδού. Υπάρχει νομολογία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως ότι δεν μπορείς σε λιγότερο από πέντε χιλιόμετρα να βάλεις διόδια. Και τώρα μιλάμε για τρία διόδια σε πέντε χιλιόμετρα. Οπότε να μπει στην είσοδο της Αττικής ένα τέλος. Υπάρχει χρόνια τώρα ο σχεδιασμός να γίνει ένας υπερτοπικός δρόμος που θα συνδέει βορειότερα την Εθνική Οδό με την Αθηνών-Κορίνθου, όπου να μπει εκεί το τέλος. Ή εν τέλει μπορεί η Ελληνική Βουλή να έρθει να ψηφίσει, ομόφωνα, γιατί είμαι σίγουρος ότι θα ψηφίσουν όλοι οι βουλευτές, γιατί όλοι οι βουλευτές του βορείου τομέα την ίδια άποψη έχουν, ότι το θέμα των διοδίων είναι κάτι το οποίο το καλύπτει πλέον το ελληνικό κράτος και θα είναι μέχρι το τέλος της συμβάσεως το 2040 ή όποτε είναι αυτό. Αλλά σε κάθε περίπτωση το να βάζουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι δεν μπορεί να είναι μια λύση σε ένα σύγχρονο κράτος, το οποίο επιτέλους πρέπει να έχει συγκεκριμένους τρόπους λειτουργίας, οικονομικής ανάπτυξης, οικιστικής ανάπτυξης και ό,τι άλλο χρειάζεται για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος να αναπτυχθεί.» συμπλήρωσε.
Τέλος ο κ. Ξυπολυτάς χαρακτήρισε ως παραλογισμό την δικαστική μάχη μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με το υπουργείο που έχει λάβει χώρα τα προηγούμενα χρόνια. «Δεν μπορούμε να είμαστε σε αυτό το θολό τοπίο, ούτε να εκβιάζουμε τις τοπικές κοινωνίες, ούτε οικονομίες αλλά ούτε και η οικιστική ανάπτυξη να μένει πίσω». κατέληξε.
Δείτε επίσης:
- Στο αντάρτικο ο Γ. Βλάχος για το «Εξοικονομώ 2025» – Ζητά «στοιχειώδη σεβασμό απέναντι στους πολίτες»!
- Ο καυγάς Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη για τον… Αντρέα Παπανδρέου
- Δένδιας στη Βουλή: Η Τουρκία είναι απειλή – Χρειαζόμαστε αποτροπή χθες!