Λάρισα: Η πόλη-παγίδα για σιδηροδρομικά ατυχήματα – Τι δείχνει η μελέτη του ΤΕΕ

Ανησυχητικά στοιχεία για την ασφάλεια στις γραμμές

Logo

Περίληψη άρθρου

Μία ιδιαίτερα αναλυτική καταγραφή των προβλημάτων που προκαλεί η διέλευση του σιδηροδρομικού δικτύου μέσα από τον αστικό ιστό της Λάρισας παρουσιάστηκε χθες από την Ομάδα Εργασίας του ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας. Η μελέτη αναδεικνύει πως η πόλη συγκεντρώνει τον υψηλότερο αριθμό σιδηροδρομικών ατυχημάτων στη Θεσσαλία, γεγονός που σχετίζεται με την πυκνή παρουσία γραμμών και τις σημαντικές αστικές ασυνέχειες που δημιουργούν.

Γραμμές 9,5 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη

Με μήκος 9,5 χλμ. εντός της Λάρισας, οι σιδηροδρομικές γραμμές λειτουργούν ως φυσικό φράγμα, κόβοντας στη μέση συνοικίες και βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες. Οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ καταλαμβάνουν περίπου 280 στρέμματα, δηλαδή το 1,8% της συνολικής έκτασης της πόλης, προκαλώντας σημαντικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία, στο περιβάλλον και στην καθημερινότητα των κατοίκων.

Πού συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα

Η χωρική ανάλυση που περιλαμβάνεται στη μελέτη δείχνει ότι τα περισσότερα σιδηροδρομικά συμβάντα στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης καταγράφονται εντός των ορίων της Λάρισας. Αντίστοιχα, σημαντική συσσώρευση περιστατικών παρατηρείται κοντά στη γραμμή Λάρισας – Βόλου.

Τα συχνότερα ατυχήματα αφορούν συγκρούσεις τρένων με οχήματα και παρασύρσεις πεζών, οι οποίες συνδέονται με παραβίαση των μέτρων ασφαλείας αλλά και με ελλιπείς υποδομές, όπως ισόπεδες διαβάσεις και ανεπαρκείς περιφράξεις.

Οι λύσεις που προτείνει η μελέτη

Η μελέτη του ΤΕΕ παρουσιάζει σειρά παρεμβάσεων, με διαφορετικό εύρος και τεχνικές απαιτήσεις:

Υπογείωση οδών – Τέσσερις νέες υπόγειες διαβάσεις

Ο ΟΣΕ έχει ήδη εκπονήσει προκαταρκτική μελέτη για τέσσερις υπόγειες διελεύσεις στις οδούς Υψηλάντου, Βόλου, Καραγάτση και Αγιάς, με στόχο την κατάργηση επικίνδυνων ισόπεδων διαβάσεων. Ωστόσο, τονίζεται ότι η λύση αυτή δεν αίρει τον βασικό «φραγμό», αφού οι γραμμές παραμένουν μέσα στον αστικό ιστό.

Εναλλακτικές διαδρομές

Το ΤΕΕ εξετάζει και μεγάλης  κλίμακας σενάρια πλήρους παράκαμψης της πόλης:

Δυτική χάραξη (6Α): Νέα γραμμή 19 χλμ., που απαιτεί μεταφορά σταθμών αλλά αυξάνει σημαντικά τη συνολική διαδρομή προς Θεσσαλονίκη.

Ανατολική χάραξη (6Γ & 6Δ): Απομάκρυνση των γραμμών από την πόλη, με ελαφρώς μεγαλύτερο συνολικό μήκος.

Κοινός παρανομαστής όλων των σεναρίων είναι η ανάγκη συντονισμού με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό, καθώς και εξασφάλισης χρηματοδότησης.

Στο πλαίσιο της μελέτης, έγιναν συζητήσεις με την ΕΡΓΟΣΕ και τη νέα δημοτική αρχή της Λάρισας, προκειμένου να εξεταστούν τα επόμενα βήματα. Οι φορείς αναγνώρισαν ότι οποιαδήποτε λύση απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση και ώριμες μελέτες για να μπορέσει να ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

Το συμπέρασμα

Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι ο σιδηρόδρομος, όπως λειτουργεί σήμερα μέσα στην πόλη, αποτελεί παράγοντα κινδύνου αλλά και πηγή λειτουργικής διάσπασης. Από τις υπόγειες διαβάσεις έως τα σενάρια πλήρους παρακαμπτήριας χάραξης, οι προτάσεις ανοίγουν κρίσιμη συζήτηση για το μέλλον της αστικής κινητικότητας στη Λάρισα.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η πόλη, έχοντας πληρώσει βαρύ τίμημα σε ατυχήματα, χρειάζεται άμεσες και ουσιαστικές παρεμβάσεις για να γίνει ο σιδηρόδρομος ασφαλής και η Λάρισα επιτέλους ενιαία.

Δείτε επίσης: Τέμπη: Πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ για ελλιπή εκπαίδευση σταθμαρχών πριν την τραγωδία

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ κράτησαν τον Μητσοτάκη στην εξουσία»!

Σε μία έκρηξη οργής ο βουλευτής του ΣυΡιζΑ Χρήστος Γιαννούλης στον τηλεοπτικό αέρα του Σκάι και την εκπομπή «Καλημέρα», αποκάλυψε...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Φιέστα στη Θεσσαλονίκη για Τσίπρα με κινητοποίηση από Φάμελλο

Τα μανίκια έχει σηκώσει τις τελευταίες μέρες ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος προετοιμάζοντας τη φιέστα του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Εμφύλιος» μεταξύ Σπανάκη και Χαρδαλιά

Χοντρός καβγάς ξέσπασε μεταξύ του αν. υπουργού  Εσωτερικών Β. Σπανάκη και του περιφερειάρχη  Ν. Χαρδαλιά.  Ο Σπανάκης τον κατηγορεί ότι...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης προς αγρότες: «Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο»

Την στιγμή που οι αγρότες σε όλη την χώρα σκληραίνουν τη στάση τους και προχωρούν σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παύλος Κοντογιαννίδης κατά Τσίπρα: «Η ντροπή ντροπή δεν έχει»

Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε ο Παύλος Κοντογιαννίδης κατά του Αλέξη Τσίπρα με αφορμή όσα είπε στην παρουσίαση του βιβλίου του «Ιθάκη»...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Εκλογές Δικηγορικών Συλλόγων: Οι κρίσιμες αναμετρήσεις του 2ου γύρου

Η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη νέων Προέδρων στους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας εισέρχεται στην τελική της φάση, με τον...
ΕΛΛΑΔΑ

Λάρισα: Η πόλη-παγίδα για σιδηροδρομικά ατυχήματα – Τι δείχνει η μελέτη του ΤΕΕ

Μία ιδιαίτερα αναλυτική καταγραφή των προβλημάτων που προκαλεί η διέλευση του σιδηροδρομικού δικτύου μέσα από τον αστικό ιστό της Λάρισας παρουσιάστηκε...
ΕΛΛΑΔΑ

Αγρότες: Σκληραίνουν τη στάση τους και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις

Ενώ οι αγρότες ετοιμάζονται για την πανελλαδική συνδιάσκεψη στη Νίκαια Λάρισας, η κυβέρνηση επιχειρεί να διαχειριστεί την κλιμακούμενη κρίση, στέλνοντας...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης