Συναγερμός έχει σημάνει στην ελληνική αγορά ενόψει της εορταστικής περιόδου, καθώς οι αυτοκινητιστές φορτηγών προειδοποιούν για κινητοποιήσεις διαρκείας από τις 21 Δεκεμβρίου, με κίνδυνο να «στεγνώσει» η εφοδιαστική αλυσίδα.
Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών (ΟΦΑΕ) και εκπρόσωποι του κλάδου απέστειλαν ανοιχτή επιστολή στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας άμεση συνάντηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επίλυσης της δέσμης των 20 κρίσιμων αιτημάτων τους.
Οι επαγγελματίες δηλώνουν ότι ο κλάδος βρίσκεται σε «οριακή πλέον κατάσταση» εξαιτίας αποφάσεων και παραλείψεων ετών, οι οποίες «έχουν οδηγήσει τη βιωσιμότητα των ελληνικών οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε άμεσο κίνδυνο».
Τα 20 αιτήματα που «καίνε» τον κλάδο
Η ΟΦΑΕ και οι ενώσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας ζητούν την άμεση αντιμετώπιση ενός ευρέος φάσματος προβλημάτων, τα οποία συνοψίζονται στα εξής 20 σημεία:
1.Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής αγοράς μεταφορών, με άμεσα κίνητρα για επιχειρηματική αναδιοργάνωση και ανάπτυξη σύγχρονων συνεργατικών σχημάτων.
2.Κίνητρα και χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανανέωση του στόλου ΦΔΧ, με σκοπό τη δημιουργία ενός σύγχρονου, ασφαλούς και περιβαλλοντικά αποδοτικού στόλου.
3.Άμεση δημιουργία ειδικού φορέα ελέγχου μεταφορών για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς και του αθέμιτου ανταγωνισμού.
4.Άμεση αναθεώρηση του νέου ΚΟΚ, με εξορθολογισμό παραβάσεων και κυρώσεων που επιβάλλουν δυσανάλογες επιβαρύνσεις.
5.Επιδοτήσεις ΕΦΚ καυσίμου (Επιστροφή φόρου), όπως ήδη εφαρμόζεται στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, για εξισορρόπηση των ανισοτήτων κόστους.
6.Φορολογικά κίνητρα για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, όπως μείωση συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης (προκαταβολή φόρου, ΦΠΑ, συντελεστής φορολογίας).
7.Αντιμετώπιση του υπέρογκου κόστους ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και των συνεχών αυξητικών αναπροσαρμογών λοιπών επιβαρύνσεων (π.χ. επίναυλος καυσίμων).
8.Επίλυση των προβλημάτων πρόσβασης φορτηγών και προσωρινής εναπόθεσης ρυμουλκούμενων στα κεντρικά λιμάνια της χώρας.
9.Μείωση κόστους οδικών τελών (διόδια) για τα φορτηγά, με προσαρμογή στο ευρωπαϊκό πρότυπο και μείωση τουλάχιστον 25%.
10.Απελευθέρωση πρόσβασης βαρέων οχημάτων στην Παλιά Εθνική Οδό.
11.Επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του Μεταφορικού Πάρκου Φυλής.
12.Κατάργηση υπερβολικών κι ανυπόστατων οδικών απαγορεύσεων κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, ειδικά σε Παρασκευές και Κυριακές.
13.Άμεση εξασφάλιση χώρων στάθμευσης, εξυπηρέτησης, ανάπαυσης οδηγών και ανεφοδιασμού οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους (ιδιαιτέρως στην Εγνατία Οδό), ως νομική υποχρέωση της Ελλάδας.
14.Καταστολή παράνομων μεταφορών με συστηματικό έλεγχο αλλοδαπών οχημάτων.
15.Θεσμικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης επαγγελματιών οδηγών (επιδότηση απόκτησης επαγγελματικής άδειας C/CE και ΠΕΙ, ADR).
16.Πλήρης αποκατάσταση της διαδικασίας έκδοσης/ανανέωσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου.
17.Απαγόρευση φορτοεκφορτώσεων από οδηγούς σε εγκαταστάσεις μεγάλων εμπορικών εταιρειών.
18.Περιορισμός της ευθύνης Εθνικού Μεταφορέα (Εθνικό CMR).
19.Μείωση ποσοστώσεων ανταλλαγής διμερών αδειών με τρίτες χώρες και κατάργηση των τριγωνικών αδειών.
20.Υποχρεωτική καταγραφή αριθμού κυκλοφορίας εισερχόμενων και εξερχόμενων αλλοδαπών φορτηγών, για πλήρη ιχνηλασιμότητα και έλεγχο του μεταφορικού έργου.
«Η μονομερής λήψη αποφάσεων» και η «μηδενική έως σήμερα ενίσχυση του κλάδου» έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια ανοχής, τονίζουν οι επαγγελματίες, προειδοποιώντας ότι οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση στη συνάντηση «θα αποτελέσει ευθεία ευθύνη της Πολιτείας» για τις σοβαρές επιπτώσεις στην Εφοδιαστική Αλυσίδα και την αγορά.
Δείτε επίσης:
- Αγρότες: Χωρίς «λευκό καπνό» η συνάντηση με Χατζηδάκη – Τσιάρα
- Αποφασισμένοι αγρότες και κτηνοτρόφοι: Ετοιμάζουν απόβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης


ΞΥΛΟ ΡΕ ΞΥΛΟ ΝΤΟΥ ΠΑΝΤΟΥ
ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ
ΜΠΑΜ
ΜΠΑΜ
ΜΠΑΜ
ΑΠΕΡΚΑΤ
ΑΠΕΡΚΑΤ
ΝΤΙΡΕΚΤ
ΚΡΟΣΕ
ΚΡΟΣΕ
ΑΠΕΡΚΑΤ
ΝΤΙΡΕΚΤ
ΕΝΑ ΔΥΟ
ΠΑΜΕ
ΜΠΑΜ
ΜΠΑΜ