Μέσα στην καραντίνα οι Έλληνες έγιναν «μανούλες» στα… ηλεκτρονικά ψώνια ακόμα και από το σούπερ μάρκετ!

Must Read

Κάθε άλλο παρά συγκυριακή είναι η μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς στη χώρα μας παρατηρείται μια γενικότερη αύξηση των online αγορών.

Μάλιστα, ένα ποσοστό 22% των Ελλήνων καταναλωτών προέβη για πρώτη φορά σε ηλεκτρονικές αγορές στη διάρκεια του lockdown. Αυτό, φανερώνει σαφώς ότι η Ελλάδα ακολούθησε πιστά την παγκόσμια τάση, με τους πελάτες, που επιλέγουν το online κανάλι αγορών να αυξάνονται, καθώς η πανδημία του νέου κορωνοϊού και τα μέτρα που τη διαδέχτηκαν και είχαν ως στόχο τον περιορισμό της διασποράς της στον γενικό πληθυσμό δημιούργησε μια νέα «δεξαμενή» online αγοραστών.

Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι νεοεισερχόμενοι στις ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να ψωνίζουν online ακόμη και μετά την πάροδο της καραντίνας: το 24% αγοράζει ηλεκτρονικά συσκευασμένα τρόφιμα, το 19% ποτά, το 28% είδη οικιακής χρήσης και το 42% προϊόντα ατομικής φροντίδας. Μάλιστα, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές απαντά ότι σκοπεύει να ψωνίζει λιγότερο συχνά από τα φυσικά καταστήματα σουπερμάρκετ, ακόμη και μετά την υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν σε συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Προμηθευτών και Λιανεμπόρων ECR Hellas και το Eltrun, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στην ίδια εκδήλωση η Convert Group, οι αγορές των Ελλήνων από online σουπερμάρκετ την περίοδο μεταξύ 1ης και 24ης Μαΐου – όπου ήδη τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων είχαν αρχίσει να χαλαρώνουν – αυξήθηκαν σε ποσοστό 180% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στη διάρκεια του Απριλίου, η αντίστοιχη αύξηση ήταν της τάξης του 224%, ενώ το Μάρτιο υπήρξε ρεκόρ αύξησης με τις αγορές από τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης των σουπερμάρκετ να αυξάνονται κατά 307%.

Μπορεί ο αυξητικός ρυθμός να ακολουθεί μια φθίνουσα πορεία, ωστόσο, η ανοδική πορεία κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη είναι. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι, ακόμη και το Μάιο, τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης των σουπερμάρκετ δέχονταν 136.000 επισκέψεις σε καθημερινή βάση.

Αύξηση και στη μέση αξία του καλαθιού του καταναλωτή

Ταυτόχρονα, δεν αυξάνονται μόνο οι χρήστες των ψηφιακών καναλιών αγοράς ειδών σουπερμάρκετ, αλλά και η μέση αξία του καλαθιού του καταναλωτή. Η μέση αξία του ψηφιακού καλαθιού αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά €23 την περίοδο του lockdown σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, αύξηση που στο peak της έφτασε και τα €38.

Την απομάκρυνση των καταναλωτών από το φυσικό σουπερμάρκετ επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της ίδιας εκδήλωσης. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι το τελευταίο τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν 82,4 εκατ. λιγότερες επισκέψεις σε παραδοσιακά καταστήματα των αλυσίδων σουπερμάρκετ. Ενώ τον Δεκέμβριο του 2019 ο Έλληνας επισκεπτόταν το σουπερμάρκετ 3,4 φορές κατά μέσο όρο, τον Απρίλιο του 2020 η ίδια αναλογία ήταν 1,9 φορές.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This