9-7-2020

Επανεκκίνηση στην επιτροπή «Ελλάδα 2021» επιχειρεί η Αγγελοπούλου μπας και σώσει τα προσχήματα

Η κατακραυγή για τις αντεθνικές αναφορές από μέλη της Επιτροπής έφερε στροφή 180 μοιρών – Μετεγγραφή από το Μέγαρο Μαξίμου ο επικοινωνιολόγος Ευτύχης Βαρδουλάκης – Μπαίνουν στο περιθώριο τα στελέχη που προκάλεσαν την κοινωνία

Από τον Δημήτρη Παπαγεωργίου

Την παροιμία «κι ο άγιος φοβέρα θέλει» επιβεβαιώνουν πλήρως οι εξελίξεις στο ζήτημα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021». Υστερα από όσα διημείφθησαν τις προηγούμενες εβδομάδες και τα οποία έφεραν την Επιτροπή μόλις ένα βήμα πριν από την πολιτική απόφαση για τη διάλυσή της, έχει υπάρξει μια εντυπωσιακή στροφή.

«Εναλλακτικές» ερμηνείες της Ιστορίας, προσωπικές προσπάθειες αυτοπροβολής και διχαστικές απόψεις σταμάτησαν να αναπαράγονται και η Γιάννα Αγγελοπούλου, μαζί με μέλη της επιτροπής, έχει επιδοθεί σε ένα σερί επισκέψεων σε εμβληματικούς τόπους της Επανάστασης του 1821.

Επιπρόσθετα και η πέτρα του σκανδάλου, ο λογαριασμός της επιτροπής στο twitter, αντί να προβάλλει περιθωριακές απόψεις για την ελληνική ιστορία, αναπαράγει ακριβώς αυτή τη στροφή στα πρόσωπα της Ιστορίας της χώρας μας. Πρόκειται, σύμφωνα με γνώστες του παρασκηνίου, για τη μοναδική εξέλιξη που θα μπορούσε να υπάρξει μετά την οργισμένη αντίδραση του Μαξίμου στην επιτροπή και τη μετεγγραφή του Ευτύχη Βαρδουλάκη που επέβαλε το πρωθυπουργικό γραφείο.

Ταυτόχρονα, στο «ψυγείο» μπήκαν άνθρωποι οι οποίοι προκάλεσαν, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβερνητική τακτική της «καραντίνας», όχι μόνο σε επίπεδο επίσημων δηλώσεων, αλλά ακόμη και σε επίπεδο προσωπικής δραστηριότητας, επεβλήθη σε πρόσωπα τα οποία είχαν συγκεντρώσει -με άσχημο τρόπο- τα φώτα της δημοσιότητας πάνω τους και θεωρήθηκε ότι αποπροσανατόλιζαν, δημιουργώντας βαρύ κλίμα.

Παρόλο που η Γιάννα Αγγελοπούλου, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έδωσε, αρνήθηκε ότι επρόκειτο για μια «επανεκκίνηση» της επιτροπής, είναι σαφές ότι ακριβώς αυτό συνέβη, τουλάχιστον σε επίπεδο επικοινωνίας.

Η επιλογή της Γιάννας Αγγελοπούλου να αρχίσει μια προσκυνηματικού χαρακτήρα περιοδεία σε εμβληματικούς τόπους της Επανάστασης, προκειμένου να αναδείξει τον ιστορικό τους ρόλο, αλλά και να αποτιμήσει φόρο τιμής στα πρόσωπα του ’21 που συνδέονται με αυτά, σίγουρα σηματοδοτεί όλα τα παραπάνω.

Ξεκινώντας από την Τρίπολη, η πρόεδρος της επιτροπής έκανε ειδική αναφορά στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, τονίζοντας ότι ο Θ. Αγγελόπουλος κατάγεται από την Αρκαδία και μάλιστα η οικογένειά της είχε αναπαλαιώσει το σπίτι του Κολοκοτρώνη στο Λιμποβίσι. Υστερα από συνάντηση με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, η κυρία Αγγελοπούλου τόνισε ότι αυτό που έχει σημασία είναι να μην ξεχάσουμε όλα αυτά που θυσίασαν οι πρόγονοί μας, γιατί αυτά έκαναν την Ελλάδα αυτή που είναι σήμερα.

Απαντώντας στην κριτική που είχε δεχτεί για την έλλειψη της σημαίας και του σταυρού από το σήμα της επιτροπής, σημείωσε ότι «τη θρησκευτική ταυτότητα και τη μνήμη κανείς δεν θα μας την πάρει, κανείς δεν θα ξαναγράψει την Ιστορία».

Στη συνέχεια, η πρόεδρος της επιτροπής, συνοδευόμενη από μέλη της, μετέβη στην Καλαμάτα για ένα «προσκύνημα», όπως απεκλήθη στο σχετικό δελτίο Τύπου, στο κελί του μεγάλου ήρωα της Επανάστασης Γρηγορίου Δικαίου Παπαφλέσσα, στην Ιερά Μονή Βελανιδιάς. Μάλιστα, η αντιπροσωπία της επιτροπής είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον αρχιμανδρίτη Χριστόφορο, από τον οποίο ενημερώθηκε για την πρόθεση της μονής να διοργανώσει και εκείνη εκδηλώσεις για την επέτειο των 200 χρόνων της Επανάστασης, με αποτέλεσμα να τον καλέσει να εντάξει τις δράσεις αυτές στο κοινό εθνικό εορταστικό ημερολόγιο της επιτροπής.

Από τον Δήμο Ρήγα Φεραίου στη Θεσσαλία και προτού επισκεφθεί το σπίτι του εθνικού μας ήρωα, από τον οποίο έχει ονομαστεί η περιοχή, η επόμενη δήλωση της κυρίας Αγγελοπούλου είχε ως σκοπό να αντικρούσει τις κατηγορίες αυτών που είχαν χαρακτηρίσει «διχαστική» τη δράση της επιτροπής, καθώς τόνισε ότι πρέπει να γιορτάσουμε τα 200 χρόνια από την Επανάσταση σαν μια γροθιά, όλοι μαζί, αναφερόμενη στη διακομματική παρουσία των παρισταμένων.

Επόμενος σταθμός, η Λαμία, την οποία η κυρία Αγγελοπούλου χαρακτήρισε «τη γη του Αθανασίου του Διάκου, με το κενοτάφιο που προκαλεί ρίγος, από τη γη του ήρωα τον οποίο ο Κωστής Παλαμάς χαρακτήρισε σύμβολο θυσίας και αγάπης για την ελευθερία, σύμβολο γενναιότητας και ηρωισμού». Στη συνέχεια, πήγε σε Τρίκαλα, Καλαμπάκα και Υδρα με ανάλογου ύφους δηλώσεις.

Στο επίκεντρο το μήνυμα και η κληρονομιά της Επανάστασης για τη σύγχρονη Ελλάδα

Η μεταστροφή του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζει την αποστολή της η Επιτροπή «Ελλάδα 2021» αποδεικνύει ότι στις δημοκρατίες τόσο οι πολίτες όσο και τα ΜΜΕ έχουν θετικό ρόλο να παίξουν. Αποδεικνύει ότι η κριτική -ανεξαρτήτως του εάν αυτός που τη δέχεται τη θεωρεί καλόπιστη ή κακόπιστη- μπορεί να συμβάλει στο να διορθωθούν κακώς κείμενα και να έλθουν κάποιες ελίτ, αποκομμένες από την πραγματικότητα, σε επαφή με το ζητούμενο από πλευράς Ελλήνων.

Η επανανακάλυψη της Επανάστασης του ’21, στο πλαίσιο των εορτασμών από τα 200 χρόνια της, απεδείχθη ότι δεν ήταν κάτι το αυτονόητο, αλλά συνέβη μόνον αφού η κυρία Αγγελοπούλου ετέθη προ των ευθυνών της. Η επιτροπή, η οποία λειτουργούσε σαν ένα κλειστό κλαμπ που αναπαρήγαγε συγκεκριμένες ιδέες, βάζει πλέον στο επίκεντρο την ίδια την εθνική μας Επανάσταση.

Μπορεί ακόμη να διαφωνεί κανείς με τις προσεγγίσεις συγκεκριμένων μελών, μπορεί να μη συμφωνεί με τον τρόπο που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες καταστάσεις, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η επιτροπή δεν προχωρά προς κάτι το ουσιαστικό, την ανάδειξη της κληρονομιάς και της ταυτότητάς μας για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση.

Βέβαια, όλα αυτά ακόμη είναι σε επίπεδο δηλώσεων και κύκλοι που πρωταγωνίστησαν την περασμένη χρονική περίοδο στην κριτική κατά της επιτροπής προειδοποιούν ότι δεν είναι απίθανο όταν αρχίσει η υλοποίηση των δράσεων της επιτροπής να βρεθούμε εμπρός σε ακόμη μια σειρά «τερατουργημάτων». Αυτό, όμως, είναι κάτι που μένει να το δούμε και, φυσικά, να το αποτρέψουν οι αρμόδιοι, όπου και εάν βρίσκονται τελικά αυτοί, στα γραφεία της επιτροπής ή στο Μαξίμου.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιάννης Χ. Κουριαννίδης
Γιάννης Χ. Κουριαννίδης
Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς
Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς

ΔΗΜΟΦΙΛΗ