Χιλιάδες προσλήψεις και 300 νέα λεωφορεία για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού στις Αστικές Συγκοινωνίες

Must Read

Τα έκτακτα μέτρα στις Αστικές Συγκοινωνίες ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, με στόχο την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19.

Ειδικότερα, ο υφυπουργός ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, την προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας έως 10 ετών, αλλά και την ενίσχυση του προσωπικού των συγκοινωνιών με 1.205 νέα πρόσωπα, με τα εν λόγω μέτρα να περιλαμβάνονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

«Τα έκτακτα αυτά μέτρα για την ενίσχυση των Αστικών Συγκοινωνιών προσβλέπουν στην άμεση ανάγκη περιορισμού του συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση του κορωνοϊού. Είναι η δεύτερη δέσμη μέτρων που λαμβάνουμε, παρακολουθώντας αυτό το δυναμικό φαινόμενο, που διαρκώς εξελίσσεται», σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Αναλυτικά τα όσα περιλαμβάνει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών:

«Το πρώτο άρθρο αναφέρεται στην παροχή οδικού συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και αφορά στη σύναψη συμβάσεων για

(α) παροχή συγκοινωνιακού έργου,

(β) μίσθωση λεωφορείων και

(γ) παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης σε επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων.

Για τις συμβάσεις με το ως άνω αντικείμενο, οι οποίες συνάπτονται από τη δημοσίευση του παρόντος και για χρονικό διάστημα έως έξι (6) μηνών, προβλέπεται τεκμήριο πλήρωσης της προϋπόθεσης ύπαρξης κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε απρόβλεπτη περίσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα πραγματοποιηθεί προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing και επιπλέον, θα ενισχυθεί η προσφορά σε δρομολόγια με σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ.

Υπολογίζεται πως μόνο με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ θα ενισχυθεί άμεσα η ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.

Αυτό σημαίνει 550 άτομα από τα ΚΤΕΛ και άλλες 655 προσλήψεις, στις οποίες θα αναφερθώ στη συνέχεια, μια ενίσχυση του προσωπικού των συγκοινωνιών με 1.205 νέα πρόσωπα.

Σημειώστε πως έχουν να γίνουν προσλήψεις περισσότερα από 11 χρόνια στους συγκοινωνιακούς φορείς!

Με το δεύτερο άρθρο επιδιώκεται η κάλυψη των έκτακτων αναγκών που προκύπτουν από τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, μέσω της πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου για τις ειδικότητες που προβλέπονται στην παρ. 1., δηλαδή οδηγοί, μηχανοδηγοί και τεχνίτες οχημάτων και συρμών.

Παράλληλα, ρυθμίζονται διαδικαστικά ζητήματα ως προς την προκήρυξη, την υποβολή αιτήσεων και την επιλογή και δοκιμαστική υπηρεσία των προσληφθέντων.

Με βάση τον σχεδιασμό θα προχωρήσουν 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με κριτήρια ΑΣΕΠ.

Με το τρίτο άρθρο εισάγονται ρυθμίσεις προσωρινού χαρακτήρα που αποσκοπούν στη διασφάλιση της αδιάλειπτης εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), με γνώμονα την ασφαλέστερη μετακίνηση του επιβατικού κοινού και τη βέλτιστη αξιοποίηση των υφιστάμενων μέσων, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Οι προτεινόμενες διατάξεις προβλέπουν δυνατότητα του Ο.Α.Σ.Θ. να προβαίνει, για χρονικό διάστημα έως τέσσερις (4) μήνες, στη σύναψη συμβάσεων με αντικείμενο τη συντήρηση και τη διασφάλιση επάρκειας των μέσων αρμοδιότητάς του, με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης του άρθρου 328 του ν. 4412/2016.

Παράλληλα, όμως, με την ενίσχυση του στόλου κάνουμε και ένα βήμα προς τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Θα ακούσατε ενδεχομένως ότι ξεκίνησε δοκιμαστικά δρομολόγια και ένα ηλεκτρικό λεωφορείο στο κέντρο της Αθήνας, με σκοπό ακριβώς να δούμε στην πράξη πως ανταποκρίνεται αυτή η τεχνολογία στις κυκλοφοριακές συνθήκες των ελληνικών πόλεων.

Έτσι, στο άρθρο 44, επιδιώκεται η ρύθμιση της εισαγωγής και προσωρινής κυκλοφορίας αμιγώς ηλεκτρικών λεωφορείων που παραχωρούνται προς χρήση στην Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.ΣΥ Α.Ε.) από εισαγωγείς-κατασκευαστές χώρας μέλους της Ε.Ε. ή τρίτης χώρας, προκειμένου να εξαχθούν κρίσιμα συμπεράσματα για τη χρήση της νέας τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης και στα αστικά λεωφορεία.

Συνεπώς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που φέρνουμε προς κύρωση στη Βουλή απαντά σε τρία θεμελιώδη ζητήματα:

– Πρώτον, στην άμεση ανάγκη περιορισμού του συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση του κορωνοϊού. Είναι η δεύτερη δέσμη μέτρων που λαμβάνουμε παρακολουθώντας αυτό το δυναμικό φαινόμενο, που διαρκώς εξελίσσεται.

– Δεύτερον, ενισχύονται οι συγκοινωνιακοί φορείς με μέσα και προσωπικό και καλύπτονται χρονίζουσες ανάγκες που πλέον έχουν καταστεί επείγουσες. Θα δώσουν όμως προστιθέμενη αξία για την εν γένει ομαλοποίηση της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών.

– Τρίτον, περνάμε στη δοκιμαστική λειτουργία νέων τεχνολογιών, όπως η ηλεκτροκίνηση, που είναι το μέλλον στον τομέα των μεταφορών.

Γνωρίζουμε όλοι ότι οι καιροί είναι εξόχως δύσκολοι και να απαιτούν έκτακτες αποφάσεις, αλλά ακόμα και σε αυτό το περιβάλλον, πιστεύουμε πως δεν πρέπει να χάνουμε το όραμα για την ποιοτική αναβάθμιση των συγκοινωνιών, τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στις πόλεις και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σας καλώ να στηρίξετε αυτή την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία πραγματικά, θα δημιουργήσει σύντομα καλύτερες συνθήκες στην καθημερινότητα των πολιτών και θα συμβάλλει στην προστασία της δημόσιας υγείας».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This