Πέμπτη 23/9/2021

Οι μισοί «δικτυωμένοι» Έλληνες πλέον προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους online

Ένας στους δύο Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου προτιμά, πλέον, κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, με την υγειονομική κρίση της COVID-19 να παγιώνει τη στροφή στις online αγορές.    

Ειδικότερα, η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικότερα έχει υπερ-διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι: από το 21% των χρηστών Διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019, σε 50% τον Αύγουστο 2020. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι σταθερό από τον Μάιο.

Η καταγραφή αυτή δείχνει ότι οι αρχικές προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω Διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση μετά την άρση του, δεν επαληθεύονται. Αντίθετα, καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο 50% του πληθυσμού.

Όσον αφορά την αγορά τροφίμων, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει νέα άνοδο, φτάνοντας στο 38%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά από την παύση του lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων. Σε σχέση με τις παραγγελίες τροφίμων από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ και άλλα μέσα, καταγράφεται επίσης μία παγίωση του σχετικού κοινού, με ενίσχυση του ρόλου που παίζουν, πλέον, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες πολλαπλών καταστημάτων.

Οι τρεις εναλλακτικές -ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, τηλεφωνική παραγγελία, πλατφόρμα πολλαπλών καταστημάτων- χρησιμοποιούνται από το 25% του κοινού έναντι 29% τον Μάιο, με τους κατεξοχήν αγοραστές από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ να αντιστοιχούν στο 5%, με αύξηση 500% σε σχέση με το 2019.

Παρά τη μείωση σε σχέση με τον Μάιο, η τηλεφωνική παραγγελία μειώνεται στο 9% σε σχέση με το 13% τον Μάιο, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει παρουσία της χρήσης ηλεκτρονικής πλατφόρμας πολλαπλών καταστημάτων με ποσοστό 13%. Την παραπάνω εικόνα περιγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 750 ατόμων στα τέλη Αυγούστου και είχε ως αντικείμενο τις online αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων μετά από την εμφάνιση του CODID-19 στην Ελλάδα.

Άνεση και ευκολία

Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η επιλογή των καταναλωτών για αγορές μέσω Διαδικτύου δεν έχει τόσο πολύ να κάνει πλέον με την αποφυγή της επίσκεψης στο κατάστημα, αλλά με την άνεση και την ευκολία που παρέχει το online κανάλι.

Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμάει να αγοράσει εξ αποστάσεως προϊόντα σουπερμάρκετ, έχει μειωθεί από 14% τον Απρίλιο, σε 7% τον Αύγουστο, ενώ το ποσοστό που φοβάται να επισκεφθεί το κατάστημα έχει μειωθεί από 22% σε 7%.

Όσον αφορά τις εναλλακτικές λύσεις της παραλαβής από το κατάστημα και της παράδοσης κατ’ οίκον, με μεγάλη διαφορά οι καταναλωτές προτιμούν τη δεύτερη με ποσοστό 57% έναντι 17% της πρώτης, ενώ το 26% προτιμάει και τα δύο. Η παράδοση κατ’ οίκον θεωρείται πιο εύκολη από το 62%, πιο εξυπηρετική από το 53%, πιο ασφαλής για την υγεία από το 49% και συνολικά καλύτερη από το 46%. Αντίθετα, η υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα θεωρείται πιο γρήγορη από το 45% και πιο οικονομική από το 38%.

Αν και μόνο μία μειοψηφία προτιμά την παραλαβή από το κατάστημα, το ποσοστό του 17% μαζί με το 26% που προτιμάει και τις δύο -σύνολο 43%- είναι επαρκές για να προβληματίσει τις επιχειρήσεις του κλάδου, σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχουν.

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Youtube, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ