Αλαλούμ χωρίς τέλος με τη μετακίνηση της 32ης ΤΑΞ ΠΝ και της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ) του Αρχηγείου Στόλου

Ιδού το «ΡΟΔΟΣ», ιδού και το παράλογο

Must Read

Η πρόσφατη επίσκεψη του Α/ΓΕΕΘΑ, στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, στον Βόλο, στην 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών (32 ΤΑΞ ΠΖΝ) «ΜΟΡΑΒΑΣ» και στο ελλιμενισμένο αρματαγωγό «ΡΟΔΟΣ», αποτελεί την πιο πρόσφατη πράξη στο «θέατρο του παραλόγου» που διαδραματίζεται από το 2018, όταν η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. αποφάσισε τη μετακίνηση της 32 ΤΑΞ ΠΝ στην Αττική.

  • του ΠΕΡΙΚΛΗ ΖΟΡΖΟΒΙΛΗ

Όμως, η ισχυρότατη αντίδραση των τοπικών φορέων και οι εθνικές εκλογές του 2019 ανέστειλαν την υλοποίηση της απόφασης. Η σημερινή κυβέρνηση εγκατέλειψε την επιβεβλημένη επιχειρησιακά μετακίνηση, όπως επιχειρηματολογούσε η προηγούμενη και παρουσίασε τον «άσο στο μανίκι»: Αντί να μεταφερθεί η 32 ΤΑΞ ΠΝ στην Αττική, να μετακινηθεί από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας στον Βόλο η Διοίκηση Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ) του Αρχηγείου Στόλου.

Μάλιστα, η δοκιμή ελλιμενισμού του πρώτου αρματαγωγού σχολιάστηκε θετικά από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, που θεωρούν τη μετεγκατάσταση των στελεχών της ΔΑΔ και των οικογενειών τους στον Βόλο ως ισχυρή ένεση στην οικονομία της περιοχής. Όμως, η μετακίνηση της ΔΑΔ δεν αφορά μόνο τα πλοία της [πέντε αρματαγωγά τύπου «ΙΑΣΩΝ» και τέσσερα πλοία ταχείας μεταφοράς (αερόστρωμνα) τύπου ZUBR], αλλά και όλη την υποδομή διοίκησης, υποστήριξης και συντήρησης, δηλαδή αποτελεί χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία.

Στην πράξη, όμως, πρόκειται για ζήτημα περί όνου σκιάς.

Παραθέτουμε μερικά δεδομένα: 

  • Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές, δύο από τις συνολικά τέσσερις μονάδες ελιγμού και υποστήριξης μάχης της 32 ΤΑΞ ΠΝ εδρεύουν στο Κέντρο Εκπαίδευσης Τεθωρακισμένων (ΚΕΤΘ), στον Αυλώνα Αττικής (το 575 Τάγμα Πεζοναυτών – 575 ΤΠΝ) και στη Λάρισα (η 132 Αυτοκινούμενη Μοίρα Μέσου Πυροβολικού).
  • Αν ο επιχειρησιακός σχεδιασμός επιβάλλει τη διατήρηση τμημάτων ετοιμότητας από την ταξιαρχία, μήπως η μικρότερου κόστους λύση για την απόκτηση δυνατότητας άμεσης ανάληψης αποστολής είναι η «σύζευξη» της ΔΑΔ με το 575 ΤΠΝ, που στρατωνίζεται λιγότερο από 50 χιλιόμετρα από τον Σκαραμαγκά; Ή, εναλλακτικά, η μετακίνηση του 575 ΤΠΝ εντός του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά, που εκμηδενίζει τη χιλιομετρική απόσταση, εξασφαλίζει τη μέγιστη διακριτικότητα στην κινητοποίηση και, ταυτόχρονα, αξιοποιεί τις εγκαταστάσεις που ανακατασκευάστηκαν με κόστος 600.000 ευρώ την περίοδο 2018-2019 για αυτόν τον σκοπό;
  • Με βάση τα σημερινά επιχειρησιακά δεδομένα (τύπος και δυνατότητες της απειλής) και τα χαρακτηριστικά (επιδόσεις, οπλισμός) των αρματαγωγών, πλην των μεταφορών βαρέος υλικού κατά την ειρηνική περίοδο (για αντικατάσταση, προγραμματισμένες συντηρήσεις – επισκευές), πόσο κατάλληλα είναι για επιχειρήσεις ανακατάληψης νήσων – μικρονήσων ή προενίσχυσης; Με ονομαστική ταχύτητα 16 κόμβων (29,6 χλμ./ώρα) πόσο «κοντά» είναι π.χ. η Ρόδος (απόσταση από Πειραιά σε ευθεία γραμμή 450 χλμ.) ή το Καστελόριζο (αντίστοιχη απόσταση 567 χλμ.); Τουλάχιστον 15 και 19 ώρες περίπου, αντίστοιχα. Για λόγους σύγκρισης, στην περίπτωση των ZUBR (ονομαστική ταχύτητα 60 κόμβοι – 111 χλμ./ώρα) αναγκαιούν περίπου 4 και 5 ώρες αντίστοιχα.

Μείζον ζήτημα η ταχύτητα αντίδρασης…

Εύκολα προκύπτει ότι το μείζον θέμα που θα έπρεπε να απασχολεί είναι η ταχύτητα πλεύσης των πλοίων που μεταφέρουν τις αμφίβιες δυνάμεις μας και όχι η έδρα της ΔΑΔ ή της 32 ΤΑΞ ΠΝ.

Μήπως θα έπρεπε να επικεντρωθούμε στο πώς θα ανανεώσουμε τον στόλο των πλοίων αμφιβίων επιχειρήσεων με πλοία τα οποία πρωτίστως θα πρέπει να επιτυγχάνουν μεγάλες ταχύτητες πλεύσης για να μειωθεί ο χρόνος αντίδρασης; 

Έχει μελετηθεί σε βάθος η χρήση, σε περίπτωση ανάγκης, πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας που επιτυγχάνουν εντυπωσιακές ταχύτητες, σχεδόν αντίστοιχες των Zubr και διαθέτουν πολλαπλάσια μεταφορική ικανότητα σε σχέση με αυτά;

Έχει αξιολογηθεί η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα της υιοθέτησης μιας εκδοχής των υψηλών ταχυτήτων πλοίων ναυσιπλοΐας, που θα ενσωματώνει τεχνολογίες που θα επιτρέπουν την αποβίβαση / εκφόρτωση προσωπικού και μέσων σε ακτές με μηδενικές ή ελάχιστες λιμενικές υποδομές (όπως, π.χ., το Stern Landing Vessel);

Διότι μπορείς να αντιδράσεις με ονομαστική ταχύτητα 16 κόμβων, αλλά το «άμεσα» είναι τουλάχιστον συζητήσιμο…

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η Κωνσταντοπούλου εξηγεί γιατί αποχώρησε «στον αέρα» του ΣΚΑΪ

Η πρόεδρος της «Πλεύσης Ελευθερίας» το πρωί του Σαββάτου βρισκόταν στο πλατό της εκπομπής «Καλημέρα», που παρουσιάζει η Φαίη Μαυραγάνη,...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ρεζίλι διεθνώς με την 13ωρη εργασία!

Γελάνε ακόμα και οι πέτρες στο εξωτερικό με το 13ωρη εργασία στην εργασία που προωθεί η Νίκη Κεραμέως με το...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ποιο χαρτί για Τσιάρα κρατά το Μαξίμου;

Ένα χαρτί που φέρει την υπογραφή του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα με ημερομηνία 7 Οκτωβρίου 2025, προ δεκαημέρου δηλαδή,...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επιβεβαιώνει ο Κασσελάκης την ιδιωτική συνομιλία με τη Τζάκρη που διέρρευσε

Συγκλονίζεται τις τελευταίες ώρες το πολιτικό σκηνικό έπειτα από την διαρροή προσωπικής συνομιλίας προέδρου κόμματος με την αντιπρόεδρο του, στο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεραμέως για εργασιακό νομοσχέδιο: «Δεν καταργείται το 8ωρο και η πενθήμερη εργασία»

Στις αλλαγές που φέρνει το νέο εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο, μεταξύ άλλων, προωθεί την 13ωρη απασχόληση μίλησε η Νίκη Κεραμέως....
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με τη φύλαξη του Αγνώστου Στρατιώτη από τον Στρατό;

Η πρόσφατη ανακοίνωση του πρωθυπουργού για την ανάληψη ευθύνης της εποπτείας του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη από τις Ένοπλες Δυνάμεις,...
ΕΛΛΑΔΑ

Αγνοείται στην Πάτρα 35χρονος που είχε πάει για υποβρύχιο ψάρεμα

Για υποβρύχιο ψάρεμα είχε πάει 35χρονος που αγνοείται στην Πάτρα. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του...
SLIDER

Πετάμε αβέρτα τρόφιμα στα σκουπίδια: 201 κιλά ετησίως έκαστος! Μήπως να αλλάζαμε συνήθειες;

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία της Eurostat για τη σπατάλη των τροφίμων στην Ευρώπη, η οποία παρήγαγε συνολικά σχεδόν 59 εκατομμύρια...
ΕΛΛΑΔΑ

Νέο μήνυμα Καρυστιανού – Ρούτσι: «Μην πειράξετε τα ονόματα των θυμάτων των Τεμπών»

Η Μαρία Καρυστιανού και ο Πάνος Ρούτσι με νέος τους μήνυμα ζητούν να μην σβηστούν τα ονόματα των θυμάτων της...

Διαβάζονται τώρα