Καθηγητής Λέκκας: «Αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό»

Άστραψε και βρόντηξε ο καθηγητής Γεωλογίας και διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών

Must Read

Λάβρος κατά του κρατικού μηχανισμού, αλλά και κατά της Αττικής Οδού, ήταν ο καθηγητής Γεωλογίας και διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών Ευθύμιος Λέκκας, με αφορμή τα όσα τραγελαφικά εκτυλίσσονται τα τελευταία 24ωρα στη χώρα μας από μια χειμωνιάτικη κακοκαιρία.

Όπως είπε ο κ.Λέκκας έγιναν σοβαρά λάθη στη διαχείριση της κακοκαιρίας Ελπίδα, την ένταση της οποίας όλοι γνώριζαν μια εβδομάδα νωρίτερα1-2 ώρες μετά δεν αποτελούν επιχειρησιακό εμπόδιο», σχολίασε) και καταλόγισε ευθύνες στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ:

«Το φαινόμενο οριακά μπορεί να αποτελέσει ένα τμήμα της κλιματικής κρίσης. Είναι ένα φαινόμενο που έχουμε βιώσει στο παρελθόν και δεν ξέρουμε αν συνθέτει την αλυσίδα των γεγονότων που καταλήγει στην κλιματική κρίση. Εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επιχειρησιακή διαχείριση. Όλα αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Έναν σχεδιασμό που πρέπει να κάνουμε άλματα μπροστά».

Ο καθηγητής μίλησε εκ πείρας για την κατάσταση: «Προσωπικά έχω βιώσει 60 καταστροφές και κάθε φορά ανακαλύπτω και κάτι που δεν είχε προβλεφθεί. Όσοι συνθέτουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό πρέπει να είναι έμπειροι και όχι αφελείς και να μην θεωρούν ότι μέσα από ασκήσεις επίδειξης θα λύσουν τα προβλήματα».

Βέλη κατά της Αττική Οδού

Αποκαλύψεις έκανε ο Ευθύμιος Λέκκας για την ελλιπή προετοιμασία της Αττικής Οδού, λέγοντας πως στις 11:00 το πρωί της Δευτέρας, δεν υπήρχε ούτε ένα μηχάνημα εκχιονισμού, με τη χιονόπτωση να είναι σφοδρή, ενώ έξι ώρες μετά, ακόμα επιτρεπόταν η είσοδος των οχημάτων:

«Στο σύστημα διατήρησης της Αττικής Οδού δεν υπήρχε ούτε ένα μηχάνημα εκχιονισμού στις 11.00 το πρωί, όταν υπήρχε σφοδρή χιονόπτωση. Και το κυριότερο, δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση. Αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε στο να είναι μια οδός εγκλωβισμού. Ήταν μια παγίδα μεγάλη. Σε αυτό συνέβαλαν τεράστια επιχειρησιακά λάθη. Δεν υπήρχε εικόνα στην Αττική Οδό για το τι έχει γίνει μέχρι τις έξι το απόγευμα. Ουσιαστικά, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς».

Σε ότι αφορά τον συντονισμό, ο οποίος απουσίαζε και απουσιάζει, ο καθηγητής σχολιάζει: «Θα πρέπει να υπάρχει άμεση ενημέρωση των επιστημονικών φορέων στους επιχειρούντες φορείς, οι οποίοι θα πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένοι. Αν ήταν σε λάθος χώρο τα εκχιονιστικά, σαφώς και δεν μπόρεσαν να πάνε».

Για να καταλήξει αναφερόμενος ξανά στην Αττική Οδό: «Προσπάθησα να επικοινωνήσω πολλές φορές με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, διαπιστώνοντας ότι δεν είχαν αντίληψη του κινδύνου καθώς θα έπρεπε να έχουν κλείσει την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο από τις 11.00 το πρωί. Δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση, ούτε για απαγόρευση κυκλοφορίας για τα βαρέα οχήματα».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This