Πέμπτη 17/6/2021

Tι… πίνουν στο υπ. Πολιτισμού; «Βρέχει» εξώδικα για τη στάση του απέναντι στην Coca-Cola

Τελικά, τι πίνουν εκεί στο υπουργείο Πολιτισμού; Είναι δυνατόν να κωλυσιεργούν σε έναν τόσο σοβαρό θέμα και να μην παίρνουν μέτρα, επιτρέποντας την χρήση των εθνικών μας συμβόλων από εταιρία για λόγους διαφήμισης;

Εξώδικη διαμαρτυρία έστειλαν στο υπουργείο Πολιτισμού αναφορικά με την Coca-Cola και την παράνομη επικοινωνιακή στρατηγική της σχετικά με τη χρήση εθνικών συμβόλων στις συσκευασίες της καταθέτουν οι ελληνικές εταιρίες Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ. Όπως επισημαίνουν σε κοινή τους ανακοίνωση, η στάση του υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα.

Παρότι το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τόσο σε πρώτο όσο και σε δεύτερο βαθμό τις τρεις εταιρίες-μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca-Cola να αποσύρει από τη διαφημιστική καμπάνια της την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της, το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες

«Λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μίας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca-Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή στην πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος.

Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα, καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπόμενων ποσών από το υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά, αφού σε αντίθετη περίπτωση η πολυεθνική θα κατέθετε κάποια εκατομμύρια στα ταμεία της χώρας» αναφέρουν οι Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ, εταιρίες με έδρα, ιδιοκτησία και παραγωγή στην Ελλάδα.

Τονίζουν ότι καμία από τις εταιρίες που έχουν τεθεί εναντίον της Coca-Cola δεν προσβλέπει μέσω της προσφυγής της στη Δικαιοσύνη στη χρηματική αποζημίωση, αντιθέτως, απώτερος σκοπός κάθε κίνησης αποτελεί ο περιορισμός της αυθαιρεσίας στη χρήση των εθνικών συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος.

«Με την εν λόγω διαφημιστική καμπάνια της Coca-Cola είναι πασιφανές ότι αφενός καταστρατηγείται η έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και αφετέρου πλήττεται σφόδρα η οικονομία της χώρας. Αναμένοντας τις επόμενες κινήσεις από πλευράς του υπουργείου, οι τρεις εταιρίες, η ΕΨΑ, η Βίκος και η Λουξ, ενωμένες συνεχίζουν τον αγώνα για την προστασία της χρήσης των εθνικών μας συμβόλων.

Εάν η εξώδικη διαμαρτυρία προς το υπουργείο Πολιτισμού δεν ληφθεί υπόψη και δεν αποδώσει καρπούς, θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και κινήσεις» καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή εφημερίδα «δημοκρατία»

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ