Τέλος στη χρόνια ταλαιπωρία των κατοίκων των Δυτικών Συνοικιών μπαίνει το καλοκαίρι του 2020, όταν και θα είναι έτοιμοι οι τρεις πρώτοι νέοι σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Ένα χρόνο αργότερα, και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2021, θα ανοίξουν για το κοινό οι επόμενοι τρεις σταθμοί: Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Με τη δημιουργία του σταθμού του Πειραιά λύνεται και το πρόβλημα των τουριστών που έρχονται με αεροπλάνο στην Αθήνα, αλλά θέλουν να φτάσουν στο λιμάνι, για να μεταβούν στα νησιά.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως, με 115.000 πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή Λιμάνι-Αεροδρόμιο να φτάνει τα 55 λεπτά.
Όπως εξήγησε ο κος Κουρέτας από το βήμα του συνεδρίου Athens Investment Forum, στο στάδιο της δημοπράτησης παραμένει το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι μήκους 13 χιλιομέτρων με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό, συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας και προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά στην επέκταση του τραμ στον Πειραιά, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, η ημερήσια κίνηση εκτιμάται σε 35.000 νέους επιβάτες.
Ο απολογισμός της τελευταίας 20ετίας είναι: 60 χιλιόμετρα γραμμών μετρό, που έχουν τεθεί σε λειτουργία ή/και κατασκευάζονται σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ.
Στο στάδιο σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χιλιόμετρα γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χιλιόμετρα γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής.
Στο στάδιο του σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται ακόμη εννέα χιλιόμετρα γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου.