Τραγωδία στα Τέμπη: Αυτά είναι τα τρία λάθη που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων

Πραγματογνώμονας: «Υπάρχει σωρευτική ευθύνη» - Το τρένο πήγαινε επί 12 λεπτά σε λάθος κατεύθυνση!

Ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων Αναστάσιος Δέδες ανέλυσε το πώς φτάσαμε στην αδιανόητη τραγωδία των Τεμπών, με τα δύο τρένα να συγκρούονται μετωπικά στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας και να αφήνουν στα συντρίμμια τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες.

Μιλώντας στην ΕΡΤ έκανε λόγο για τρία μοιραία λάθη που έγιναν στο σταθμό και οδήγησαν στο δυστύχημα:

«Το πρώτο λάθος ήταν η αλλαγή κατεύθυνσης του σιδηροδρόμου, που κατευθύνθηκε αντί για την άνοδο στην πορεία καθόδου. Το δεύτερο ότι δεν ελέγχθηκε από την στιγμή που ξεκίνησε και έφυγε, σε ποια γραμμή κινείται, και αυτό ήταν υποχρέωση του σταθμάρχη. Το τρίτο λάθος από την στιγμή που έχεις μπροστά σου το πάνελ που ρυθμίζεις τα κλειδιά και το συγκεκριμένο 118, από την στιγμή που έφυγε το τρένο με μία απλή παρατήρηση θα μπορούσες να δεις ότι στην γραμμή ότι έφυγε στην ανάποδη γραμμή και να ειδοποιήσεις τον μηχανοδηγό να σταματήσει».




Σε ότι αφορά την ύπαρξη ή όχι δικλίδων ασφαλείας για τέτοιες περιπτώσεις, ο κ.Δέδες επεσήμανε:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Όλα αυτά τα τρένα, τα οποία είναι ηλεκτροκίνητα, είναι εφοδιασμένα με συστήματα τηλεδιοίκησης και με συστήματα σηματοδότησης και ελέγχου με αισθητήρες. Δηλαδή υπάρχει καταρχήν φανάρι, το οποίο είναι και κατά την άνοδο και κατά την κάθοδο. Άρα θα μπορούσε να δει και ο ένας μηχανοδηγός και ο άλλος ότι υπάρχει κόκκινο φανάρι, άρα να σταματήσει τον συρμό. Δεύτερη δικλείδα ασφαλείας είναι τη στιγμή κατά την οποία το φανάρι αυτό παραβιάζεται για κάποιο λόγο από τον οδηγό, έχει συστήματα emergency break που σημαίνει ότι σταματάει άμεσα η αμαξοστοιχία με αυτόματο σταμάτημα και υπάρχει και το άλλο το σύστημα το οποίο είναι το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου όπου βλέπουμε σε όλο το δίκτυο των γραμμών πού κινούνται τα τρένα, με ποια ταχύτητα κινούνται και όλα τα υπόλοιπα. Αυτά τα συστήματα, από ό,τι άκουσα δεν λειτουργούσαν ποτέ και εφόσον δεν λειτουργούσαν ποτέ, δεν λειτούργησαν και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Το μόνο σύστημα το οποίο δουλεύει για την επιτήρηση και τον έλεγχο είναι στην περιοχή Τιθορέας, όπου εκεί δουλεύει το σύστημα κανονικά με κάμερες κλπ».




Ερωτώμενος ο Αναστάσιος Δέδες για το αν πρέπει να δίνεται άδεια στα τρένα να πραγματοποιούν δρομολόγια όταν δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, αλλά και ποιος είναι αυτός που δίνει αυτές τις άδειες, απάντησε ως εξής, κάνοντας λόγο για σωρευτική ευθύνη:

«Εδώ υπάρχει ένα άλλο ζήτημα, το οποίο θα το εξετάσουν οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι να κάνουν αυτή τη δουλειά, δηλαδή οι δικαστικοί λειτουργοί, οι οποίοι θα εξετάσουν, πέραν των ευθυνών που έχει ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ο οποίος έκανε λάθος στη γραμμή, και τα υπόλοιπα στοιχεία, τα οποία είναι: αυτός που έχει την υποδομή και η υποδομή είναι τα συστήματα αυτά που έχει η ΟΣΕ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αυτός που έχει και το μεταφορικό κομμάτι που είναι η Hellenic Train. Εφόσον, υπήρχαν αναφορές, όπως άκουσα, ότι το σύστημα δεν λειτουργούσε, δεν είχε εγκατασταθεί κλπ και είχαν σταλεί και εξώδικα, συνεπώς προκύπτει ότι και η Hellenic Train γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα στη σηματοδότηση και παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα, έβαζε κόσμο από πάνω και τον μετέφερε, ενώ γνώριζε ότι μπορεί να γίνει και δυστύχημα. Άρα υπάρχει σωρευτική ευθύνη».




Ένα δυστύχημα που περίμενε να συμβεί…

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η επιβατική αμαξοστοιχία είχε αναπτύξει ταχύτητα 166χλμ./ώ. σε ένα σημείο που το όριο ταχύτητας είναι τα 160χλμ., ενώ η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν με ταχύτητα πάνω από 80χλμ.

Μάλιστα, όπως ειπώθηκε στο ρεπορτάζ με πληροφορίες από την αρχική έρευνα του συμβάντος, επί τουλάχιστον 12 λεπτά (περίπου 18 χιλιόμετρα) τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια ράγα!

Δεν πρόλαβε κανείς να φρενάρει και τα πρώτα βαγόνια μετατράπηκαν σε μια άμορφη μάζα, σε έναν μεταλλικό τάφο για δεκάδες ανθρώπους…







Διαβάστε ακόμα:

 

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μήνυμα στον εξώστη

Εκείνο που δεν λέγεται από κανέναν είναι ότι οι Σωκράτης Φάμελλος και Αλέξης Χαρίτσης όχι μόνο υποχρεώθηκαν να ανέβουν στον...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μπρος πίσω από Σαμαρά

Δεύτερες σκέψεις κάνει ξανά ο Αντώνης Σαμαράς ο οποίος «κατέβασε ταχύτητα» περιορίζοντας τις δημόσιες εμφανίσεις και παρεμβάσεις του. Συνομιλητές του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Δείπνο Μητσοτάκη με γκρίνιες το βράδυ της Πέμπτης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε απόψε στον «Καραβίτη» τους «33» της ΝΔ για ένα δείπνο που μοιάζει περισσότερο με… εξέταση παρά...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Της… γονικής παροχής γίνεται με τον Μαγειρία

Κάποτε ήταν η θεία από τη Νιγηρία, σήμερα είναι η δωρεά της μάνας. Με δωρεά της μητέρας του απέκτησε την...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αναδιώτης στην Επιτροπή LIBE: «Η Ελλάδα δεν μπορεί να σηκώνει μόνη της το βάρος του ασύλου»

Σημαντική παρέμβαση πραγματοποίησε ο Έλληνας ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Νικόλαος Αναδιώτης, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

ΥΠΕΣ: Νόμιμη η απουσία δημοσίων υπαλλήλων λόγω της κακοκαιρίας Byron

Η κυβέρνηση αποφάσισε, κατ’ εξαίρεση, να δείξει το ανθρώπινο πρόσωπό της, με αφορμή την κακοκαιρία Byron, με τις σχετικές ανακοινώσεις...
ΕΛΛΑΔΑ

Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην Αττική – «Αποφύγετε τις μετακινήσεις»

Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκεται η Αττική την Πέμπτη το απόγευμα, καθώς η κακοκαιρία Byron πλήττει την περιοχή με ιδιαίτερη ένταση....
ΕΛΛΑΔΑ

Οι ταξιτζήδες αναστέλλουν την απεργία τους

Οι ταξιτζήδες είχαν αποφασίσει να παρατείνουν την απεργία τους μέχρι και τα ξημερώματα του Σαββάτου, 6 Δεκεμβρίου, ωστόσο, τελικά, οι...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης