«Ασημένιο Βέλος»: Ελβετικό σαπάκι σε ελληνικές ράγες

Άκρως επικίνδυνα και προβληματικά τα τρένα ETR470, τα οποία παρουσιάστηκαν ως υπερσύγχρονα» - «Γυμνά» σε περίπτωση πυρκαγιάς τα βαγόνια που έστειλαν οι Ιταλοί στη χώρα μας

Must Read

Η τραγωδία στα Τέμπη, τα εγκληματικά λάθη και οι παραλείψεις της Πολιτείας, αλλά και οι δεδομένες ευθύνες της κυβέρνησης έφεραν ξανά στο φως της δημοσιότητας την περίφημη προμήθεια των ελβετικών τρένων ETR 470.

 






Τα συγκεκριμένα τρένα χαρακτηρίζονταν από τους Ελβετούς ως «σαπάκια», που «δημιουργούν διαρκώς πονοκεφάλους» και «κάνουν μόνο για παλιοσίδερα». Ωστόσο, τα τρένα αυτά στην Ελλάδα παρουσιάστηκαν ως «υπερσύγχρονα» που θα αναβαθμίσουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Οι αθεόφοβοι μάλιστα που μας κυβερνούν- και μας αντιμετωπίζουν ως «ιθαγενείς»- δεν δίστασαν να δώσουν στο συγκεκριμένο τρένο την ονομασία «Ασημένιο Βέλος», τονίζοντας πως φτάνει στην Ελλάδα για να φέρει επανάσταση στις μεταφορές. Προ εικοσαετίας, ο ελβετικός Τύπος είχε βαφτίσει το τρένο ETR-470, που εκτελούσε τη διαδρομή Μιλάνο – Ζυρίχη, «Pannenzug», δηλαδή «τρένο των βλαβών», ενώ η ιστοσελίδα που κατέγραφε τα προβλήματά του στα ιταλικά λεγόταν «CessoAlpino», δηλαδή, σε… κομψή μετάφραση, «αλπική τουαλέτα», όπως ανέφερε στην έρευνά του το Investigate Europe στο πλαίσιο Ψπανευρωπαϊκής έρευνας για τους σιδηροδρόμους.

Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμων να απαιτούν, σε μόνιμη βάση, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, εκτός από τον οδηγό, σε τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτή ήταν μια απόφαση που προέκυψε από το περιστατικό της 11ης Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470, που ταξίδευε νότια της Στουτγάρδης, έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Τσίμερμπεργκ.

Μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 τον Μάιο του 2011, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Γκοτάρντ, μήκους 15 χιλιομέτρων. «Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως από άλλο τροχαίο υλικό» ανέφερε κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων σιδηροδρόμων τον Μάιο του 2011. Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε επίσης φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης. Τελικά, το 2014 οι ελβετικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν τα εν λόγω τρένα για αποσυναρμολόγηση. Στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων, ενώ τέσσερις (οι σήραγγες Καλλιδρόμου, Οθρυς, Τεμπών και Πλαταμώνα) έχουν μήκος άνω των 2,5 χιλιομέτρων.

Το προηγμένο σύστημα πυρόσβεσης συμπεριλήφθηκε στη γενική επισκευή των ETR 470 μετά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία στην Ιταλία και πριν φτάσουν στην Ελλάδα; Πηγές του ρεπορτάζ αναφέρουν πως όχι. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα
τρένα προσαρμόστηκαν στο ελληνικό δίκτυο τροφοδοσίας 25 kv και εφοδιάστηκαν με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS, νέες οθόνες πληροφοριών επιβατών και WiFi. Η Ferrovie dello Stato αναφέρει ωστόσο ότι «τα ETR 470 διαθέτουν σύστημα πυροπροστασίας και υπάρχουν πυροσβεστήρες στα τρένα. Το πρότυπο UNI11565 είναι η ιταλική νομοθεσία. Τα ETR 470 συμμορφώνονται με την ελληνική νομοθεσία». Πάντως, όσον αφορά την πυρασφάλεια, η ΡΑΣ είπε στο Investigate Europe ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένας νόμος που να απαιτεί συστήματα πυρόσβεσης υψηλής πίεσης, υδρονέφωσης για βαγόνια που εισέρχονται σε σήραγγες, όπως ισχύει στην Ιταλία.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Απάντησε στη συνάδελφό του στο ΠΑΣΟΚ που θέλει να τον… πεθάνει!

Με χιούμορ απάντησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης, στη Βάσια Αναστασίου που τον περιμένει να… πεθάνει για να πάρει...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Είμαι ένα θάνατο μακριά από την έδρα»: Απίστευτη η Βάσια Αναστασίου του ΠΑΣΟΚ!

Αυτό που ξεστόμισε η Βάσια Αναστασίου του ΠΑΣΟΚ είναι πραγματικά απ’ τ’ άγραφα, που λέει και ο σοφός λαός μας....
SLIDER

Οσμή πρόωρων εκλογών

Μπορεί η κυβέρνηση να επιμένει στη γραμμή της θεσμικής κανονικότητας και της εξάντλησης της τετραετίας, ωστόσο τις τελευταίες ημέρες, κάτι...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πέθανε ο πατέρας του Νίκου Αναδιώτη – Δύσκολες ώρες για τον Ευρωβουλευτή της ΝΙΚΗΣ

Σε βαθύ πένθος έχει βυθιστεί ο Ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Νίκος Αναδιώτης, καθώς χθες το βράδυ «έφυγε» από τη ζωή ο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημοσκόπηση Alco: Τί λένε οι πολίτες για εγκληματικότητα και απαγόρευση πρόσβασης ανηλίκων στα social media

Το δεύτερο μέρος της δημοσκόπησης της Alco παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha. Οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες στη δημοσκόπηση...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος ευθύνεται για το φιάσκο με τα ΕΛΤΑ;

Ουδείς αμφισβητεί ότι η αναστολή λειτουργίας δεκάδων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, ειδικά στην περιφέρεια, τη νησιωτική Ελλάδα και τις ακριτικές περιοχές,...
ΕΛΛΑΔΑ

48χρονος έπεσε στη θάλασσα στο λιμάνι του Πειραιά – Τον έσωσε λιμενικός

Καλά στην υγεία του είναι ένας 48χρονος άνδρας που έπεσε το μεσημέρι της Τρίτης στο λιμάνι του Πειραιά, μπροστά από...
ΕΛΛΑΔΑ

Τα… θαύματα του ΟΠΕΚΕΠΕ: Δύο ελεγκτές «μέτρησαν» 6.103 πρόβατα μέσα σε μία ημέρα!

Διαστάσεις «θαύματος» παίρνει πλέον η υπόθεση του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τους ελεγκτές του Οργανισμού να εμφανίζουν ακόμα και… υπεράνθρωπες...
SLIDER

Βορίζια: Το τηλεφώνημα που «ξεκλείδωσε» το μυστήριο – Ο ρόλος του 19χρονου φαντάρου

Όλη η Ελλάδα παρακολουθεί συγκλονισμένη τις καταιγιστικές εξελίξεις στην υπόθεση του φονικού στα Βορίζια Ηρακλείου, μιας υπόθεσης που εξελίχθηκε σε...

Διαβάζονται τώρα