«Ασημένιο Βέλος»: Ελβετικό σαπάκι σε ελληνικές ράγες

Άκρως επικίνδυνα και προβληματικά τα τρένα ETR470, τα οποία παρουσιάστηκαν ως υπερσύγχρονα» - «Γυμνά» σε περίπτωση πυρκαγιάς τα βαγόνια που έστειλαν οι Ιταλοί στη χώρα μας

Η τραγωδία στα Τέμπη, τα εγκληματικά λάθη και οι παραλείψεις της Πολιτείας, αλλά και οι δεδομένες ευθύνες της κυβέρνησης έφεραν ξανά στο φως της δημοσιότητας την περίφημη προμήθεια των ελβετικών τρένων ETR 470.

 






Τα συγκεκριμένα τρένα χαρακτηρίζονταν από τους Ελβετούς ως «σαπάκια», που «δημιουργούν διαρκώς πονοκεφάλους» και «κάνουν μόνο για παλιοσίδερα». Ωστόσο, τα τρένα αυτά στην Ελλάδα παρουσιάστηκαν ως «υπερσύγχρονα» που θα αναβαθμίσουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Οι αθεόφοβοι μάλιστα που μας κυβερνούν- και μας αντιμετωπίζουν ως «ιθαγενείς»- δεν δίστασαν να δώσουν στο συγκεκριμένο τρένο την ονομασία «Ασημένιο Βέλος», τονίζοντας πως φτάνει στην Ελλάδα για να φέρει επανάσταση στις μεταφορές. Προ εικοσαετίας, ο ελβετικός Τύπος είχε βαφτίσει το τρένο ETR-470, που εκτελούσε τη διαδρομή Μιλάνο – Ζυρίχη, «Pannenzug», δηλαδή «τρένο των βλαβών», ενώ η ιστοσελίδα που κατέγραφε τα προβλήματά του στα ιταλικά λεγόταν «CessoAlpino», δηλαδή, σε… κομψή μετάφραση, «αλπική τουαλέτα», όπως ανέφερε στην έρευνά του το Investigate Europe στο πλαίσιο Ψπανευρωπαϊκής έρευνας για τους σιδηροδρόμους.

Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμων να απαιτούν, σε μόνιμη βάση, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, εκτός από τον οδηγό, σε τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτή ήταν μια απόφαση που προέκυψε από το περιστατικό της 11ης Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470, που ταξίδευε νότια της Στουτγάρδης, έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Τσίμερμπεργκ.

Μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 τον Μάιο του 2011, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Γκοτάρντ, μήκους 15 χιλιομέτρων. «Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως από άλλο τροχαίο υλικό» ανέφερε κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων σιδηροδρόμων τον Μάιο του 2011. Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε επίσης φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης. Τελικά, το 2014 οι ελβετικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν τα εν λόγω τρένα για αποσυναρμολόγηση. Στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων, ενώ τέσσερις (οι σήραγγες Καλλιδρόμου, Οθρυς, Τεμπών και Πλαταμώνα) έχουν μήκος άνω των 2,5 χιλιομέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το προηγμένο σύστημα πυρόσβεσης συμπεριλήφθηκε στη γενική επισκευή των ETR 470 μετά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία στην Ιταλία και πριν φτάσουν στην Ελλάδα; Πηγές του ρεπορτάζ αναφέρουν πως όχι. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα
τρένα προσαρμόστηκαν στο ελληνικό δίκτυο τροφοδοσίας 25 kv και εφοδιάστηκαν με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS, νέες οθόνες πληροφοριών επιβατών και WiFi. Η Ferrovie dello Stato αναφέρει ωστόσο ότι «τα ETR 470 διαθέτουν σύστημα πυροπροστασίας και υπάρχουν πυροσβεστήρες στα τρένα. Το πρότυπο UNI11565 είναι η ιταλική νομοθεσία. Τα ETR 470 συμμορφώνονται με την ελληνική νομοθεσία». Πάντως, όσον αφορά την πυρασφάλεια, η ΡΑΣ είπε στο Investigate Europe ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένας νόμος που να απαιτεί συστήματα πυρόσβεσης υψηλής πίεσης, υδρονέφωσης για βαγόνια που εισέρχονται σε σήραγγες, όπως ισχύει στην Ιταλία.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Διαψεύδουν τις πρόωρες εκλογές, αλλά προετοιμάζονται…

Μπορεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός και το περιβάλλον του να διαψεύδουν συνεχώς την πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες, τα τεκταινόμενα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τελευταία στιγμή απετράπη η συνάντηση του υπόδικου με τον Χατζηδάκη!

Ο Χιλετζάκης ήταν να παραστεί στη χθεσινή σύσκεψη στο γραφείο του Χατζηδάκη. Τους ενημέρωσε η οικονομική αστυνομία από προχθές ότι...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον περιμέναν στη σύσκεψη αλλά δεν ήλθε…

Ένα προς ένα συμπληρώνονται τα κομμάτια του μυστηριώδους παζλ που αφορά στην απραξία του ΠΑΣΟΚ για τα μπλόκα και την...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο πρέσβης της Γερμανίας μπήκε στην κουζίνα και «ψήνει» για τα Χριστούγεννα

Σε πιο γιορτινούς ρυθμούς κινήθηκε ο πρέσβης της Γερμανίας στην Ελλάδα, αφήνοντας για λίγο τη διπλωματία και… περνώντας στην κουζίνα....
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσιάρας: Θα πληρωθούν όλα τα οφειλόμενα στους αγρότες εντός του 2025

Τη δέσμευση πως οτιδήποτε οφείλεται στους αγρότες θα έχει πληρωθεί έως το τέλος του 2025, έκανε από το βήμα της...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Να συνεχίσει η Ελλάδα να στηρίζει την Ουκρανία;

Με δεδομένο ότι ορισμένες χώρες της Ε.Ε. μειώνουν ή επανεξετάζουν τη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία, ποια στάση θεωρείτε ότι...
ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεία: Κυνηγός εντόπισε σορό άνδρα σε δύσβατη περιοχή

Σε υπόθεση-θρίλερ εξελίσσεται ο εντοπισμός νεκρού άνδρα σε δασική έκταση στην περιοχή του Γρύλλου Κρεστένων, στα όρια με την Κρέστενα...
ΕΛΛΑΔΑ

Μητσοτάκης για τρομοκρατική επίθεση στο Σίδνεϊ: «Αντισημιτισμός και μίσος δεν έχουν θέση στις κοινωνίες μας»

Παγκόσμιο σοκ έχει προκαλέσει η τρομοκρατική επίθεση στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας που άφησε πίσω της 12 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες....
ΕΛΛΑΔΑ

Λαμία: Στο νοσοκομείο 15χρονος με ηλεκτρικό πατίνι – «Καρφώθηκε» σε αυτοκίνητο

Ένα ακόμη περιστατικό που επιβεβαιώνει τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη χρήση ηλεκτρικών πατινιών σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής 14 Δεκεμβρίου...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης